Toon posts:

overclock probleempje/vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kep een PIIIkatmai 500, nou vind ik dat dat kreng onderhand iets sneller mag worden, maar hoe doe ik dat??Iedere keer als ik in bios iets verander(soft menu II ofzoiets) dan slaat ie vast en springt ie na reboot op 333, en dan is ie helemaal sloom... hij ligt op een abit be6 mobo....

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:16
Voltage al verhoogd?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat verander je dan???

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik verander de snelheid gewoon in 600, dan verandert hij zelf iets, ik geloof de bus snelheid, maar dat weet ik niet zeker, maar ik hoorde dat katmais beveiligd zijn ofzo, klopt dat??

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Dewd upgrade je bois. Heb ik toch al gezegt. Je hebt nu nog de eerste versie van de bois die er is.

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
ok als je zegd in je bios "gewoon 600" dan maakt ie er waarschijnlijk 100 * 6 van. Nu draait jou proc. waarschijnlijk op 100 * 5. Het probleem bij de proc. van tegenwoordig is dat ze multiply locked zijn. Dus gewoon 600 pakt ie niet want hij kan de 5 niet naar 6 veranderen en zet de instellingen terug op de standaard waarden. 333 in jou geval. Wat je wel kan doen is de 100 Mhz opkrikken naar bijvoorbeel 110 of iets dergelijks met een multiply van 5. Let wel op. als je 100 Mhz geheugen hebt kom je waarschijnlijk niet verder dan 115 Mhz (kan verschillen per geheugen)Kwestie van uitproberen dus.

Uncomfortable silence can be so loud...

Verwijderd

Topicstarter
dewd, if you tell me how, i'll try!

en dan nog??? zou t dan beter/makkelijker gaan??

• erickov
ga naar www.abit.nl en zoek de nieuwste bios update. dwonload ook awdflash (van dezelfde site) Op de site kan je verder ook vinden hoe je je bios moet updaten. Is zeker niet moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
erickov bedankt, dat zal ik eens proberen, maar dat voltage verhogen wil ik ok wel eens proberen, maar als ik tever opdraai?? is ie dan doorgefikt??

• erickov
GHoed je begint met de standaard voltage en schroeft je Mhz langzaam op. Zodra je merkt dat ie vervelend doet kan je je voltage omhoog gooien. begin met 0.1 volt en kijk dan hoe ie loopt. gaat dit niet dan kan je je voltage nog wat opschroeven (met 0.1) gaat dit goed dan kan je je Mhz'tjes weer opschroeven. gaat het niet dan is het gewoon einde verhaal. enz. Er komt natuurlijk een eind hieraan. ik zal je voltage zeker niet hoger zetten dan 0.35 volt. Zeker niet zonder goede cooling. je poc. wordt door voltage krikken veel warmer en ik kan je dus ook aanraden om goede cooling te kopen. Proc opblazen zal niet zomaar 123 gebeuren, als je voorzichtig beetje bij beetje overcloaked kom je er vanzelf achter wanneer die niet verder kan. Op dat moment moet je dus ook niet verder gaan en zeker geen belachelijke voltages aangeven (bijvoorbeeld meer dan 1 Volt, dat gaat geheid fout.) doe rustig en stap voor stap en alles gaat goed.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, zal ik eens proberen, maar eerst maar eens mn bios flashen, dan is ie in iedergeval ook niet meer zo ouderwets :)
Maar wat zou t beste gaan?? mn multiplier of mn busspeed verhogen??

• erickov
Multiply kan dus niet omdat deze is gelocked. (zie eerdere reply van mij) wordt dus buspeed verhogen helaas, maar waar en zeker te doen. Ik had ooit mijn 333 celeron op 500 Mhz draaien. (busspeed standaart 66 Mhz en met overcloaken had ik hem dus op 100 Mhz draaien.) heb wel veel cooling gebruikt, maar wel met fans en geen watercooling. Veel proberen dus. Veel plezier en doe dus stap voor stap!

Verwijderd

Topicstarter
k, bedankt voor je hulp

• erickov
np

Pagina: 1