Toon posts:

Norton AntiVirus onder Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem: voor mijn stageverslag heb ik 12 clients op Windows draaien en een server op "SuSE Linux Enterprise Server".

Op de workstations heb ik gekozen voor "Norton Antivirus 8.0 Corporate Edition Small Business", deze wil ik installeren op de server zodat ik de virusscanner + firewall etc van 1 plek kan onderhouden.
Zou dat lukken met een DOSemu of is het onmogelijk om NA8CESB op de server te draaien?

Het is absoluut niet zo dat ik niet gezocht heb, op de site van Symantec staat alleen dat het onder windows draait, ze mailen niet terug en de distributeurs willen me niet te woord staan omdat ik geen bedrijf ben :(

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:43

Arno

PF5A

Als de leverancier zegt dat het niet kan, lijkt het me ook echt niet te doen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Sophos Anti Virus kun je (met een beetje gepruts) prima vanaf een Linux bak onderhouden, en hij seint dan updates door naar zn clients..

Verwijderd

Topicstarter
tsja, ze houden natuurlijk geen rekening met DOSemu's etc...veel verstand heb ik niet van Linux maar voor het verslag zou het leuk zijn.

Installeren op een ander Workstation is natuurlijk ook leuk maar op een server lijkt me veel leuker, als het lukt. Ik wil me er niet al te makkelijk vanaf maken...

edit:

Ik wil het wel graag met Norton doen...ik heb alles al geschreven en dacht er pas vrijdag over na :$

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 12:31 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wat wil je nou PRECIES doen? De boel auto laten updaten (dat kan wel) of ECHT vanaf die linuxbak NAV draaien. Je kunt nl wel vanaf een workstation de boel OP de server installen. Dan haalt die de dat's ook van de server af... gewoon een kwestie van de install dir aangeven op een geshared map *doe ik hier ook*. Dan hoef je alleen de dat's te updaten op 1 workstation en dan is de server UTD. Denk er wel om dat je officieel voor alle ws een licentie moet hebben.

edit:
Wel met samba etc... maar ging er ff vanuit dat je dat wist?

[ Voor 9% gewijzigd door Zwerver op 25-11-2002 14:13 . Reden: aanvulling ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Kijk eens hier naar samba-vscan:

http://www.openantivirus.org/projects.php

Met pre-compiled modules voor het door jou gebruikte platform.
Wat wil je nog meer? ;)

This is my sick nature.

Verwijderd

Topicstarter
zwerver schreef op 25 November 2002 @ 14:11:
wat wil je nou PRECIES doen? De boel auto laten updaten (dat kan wel) of ECHT vanaf die linuxbak NAV draaien. Je kunt nl wel vanaf een workstation de boel OP de server installen. Dan haalt die de dat's ook van de server af... gewoon een kwestie van de install dir aangeven op een geshared map *doe ik hier ook*. Dan hoef je alleen de dat's te updaten op 1 workstation en dan is de server UTD. Denk er wel om dat je officieel voor alle ws een licentie moet hebben.

edit:
Wel met samba etc... maar ging er ff vanuit dat je dat wist?
Excuus voor mijn late reactie maar ik moest net een pakketje ophalen...
Wat ik wil:
Norton AntiVirus op de Linux-bak installeren en vanaf daar op de workstations installeren, updaten etc. NAV hoeft op de server zelf niet te draaien! Daar gebruik ik Kaspersky voor.
Begrijp je wat ik bedoel?

• Zwerver
  • Niet online
zie daar de meest simpele oplossing.... samba --> en daar de zooi vanaf de workstations op installen.... that's all, doe ik hier ook

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
owkay, tnx!

Verwijderd

waarom zou het niet kunnen btw hij kijkt toch voor update files en dan verifieerd hij ze dat zou je kunnen simuleren best leuk om uit te zoeken.

• Zwerver
  • Niet online
helemaal mee eens, maar als je kijkt wat die nu aan het doen is *stageverslag* en het feit dat die het stageverslag al AF heeft lijkt het me niet dat die er nu nog tijd voor heeft :S Maar het is leuk als die klaar is met zijn verslag om daar eens naar te kijken? Als die tijd over heeft? * Zwerver is ook erg benieuwd namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Stageverslag moet pas op 19-12 ingeleverd worden dus ben lekker vroeg...tijd is er nog wel voor maar de optie samba lijkt me een goede oplossing.

Toch ben ik nieuwsgierig naar andere oplossingen...(en ja, ik heb tijd over)

• Zwerver
  • Niet online
nou proberen zou ik zeggen! gewoon kijken of je de update via wine kunt laten draaien, maar eigenlijk kun je het updaten ook wel in een cron zetten.... die wget dan op deze manier
code:
1
wget http://securityresponse.symantec.com/avcenter/download/us-files/20021125-003-i32.exe

dan naar de lokatie waar je de update wil hebben....

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

mjah maar dan haalt ie alleen 20021125-003-i32.exe
lijkt me niet dat alle update zo heten....
kan je dur beter zoiets van maken...

code:
1
wget http://securityresponse.symantec.com/avcenter/download/us-files/`date +%Y%m%d`-$X-i32.exe

waar $X een of ander tel machanisme zal moeten hebben om die 003 uit het vorige voorbeeld aan te passen naar wat het is op dat moment..
voor 1126 is het namelijk 005 dus echt netjes oplopen doet het ook niet..
Of daar een of andere logica in zit weet ik eigenlijk niet, zo ver heb ik het niet uitgezocht.
maar gewoon van 0 tot 10 proberen zou wel moeten lukken.
output gooi je gewoon naar /dev/null zodat je geen last hebt van de cannot find blablabla.exe

maar als je dat dan dagelijks laat draaien haalt ie dagelijks zijn update bestanden op

Verwijderd

je vergeet wat dude de -n optie anders blijft hij downloaden elke keer met -n als hij nieuwer is

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

zou best 's kunnen :)
Ik ken wget niet.. ik draai FreeBSD en daar hebben we fetch, maar of die hetzelfde werkt als wget dat durf ik niet te zeggen...
Pagina: 1