Toon posts:

Wat denken jullie hiervan???

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Processor: AMD 900 Mhz Athlon/Thunderbird Socket A ,

Moederbord: A7V Socket-A Duron/Thunderbird KT133 mainboard

Geheugen: OEM SDRAM 128Mb 3,3V PC-133

Harde schijf: Seagate 20.4 Gb 5400rpm ATA66 U10 UDMA

3D/videokaart: Asus Geforce 7100 2MX 32MB

DVD speler: weet nog niet wie helpt

Kast: weet ik nog niet

Wie kan me vertellen welke dvd ik het best kan nemen en welke kast?

HEt budget is 2500,-

Wat denken jullie ervan en zo nodig at zouden jullie veranderen?

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 08:58
Ik zou een Aopen HQ08 kast gebruiken
(lekker veel ruimte)

Persoonlijk zou ik voor een Pioneer dvd speler gaan.

Verder is het een heel leuk systeem !!!

Alleen misschien een 7200rpm schijf ipv 5400rpm

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
pioneer dvd
ibm 75gxp schijf
kast hq-08

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:16

ken

ik sluit me bij StanTheMan aan

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEEh, hij heeft wel een maximum bedrag, een HQ-08 is niet goedkoop, en een 7200RPM schijf is een stuk duurder.

Wel zou ik gaan voor Pioneer voor DVD, deze zijn namelijk makkelijk regiovrij te maken :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• ken

ken

beter in 1x goed dan die goedkope troep :)

dus als je iets boven zit gewoon effe doorsparen

wat moet je nu met een top pc met een brak tower
Dat staat toch niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks jongens nog meer tips zijn altijd welkom.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
ik heb een pioneer slot in, die roeleerd echt

Verwijderd

Als je een laag budget hebt, check www.graficall.nl daar kan ik een
athlon tb 900 mhz
128 mb 133 mhz kingston geheugen
creatige gf2 gts
maxtor 20.5 gb udma100 7200 rpm harddisk
chaintech 7aja kt 133 so A
promise ata 100 ctrller
sblive player 1024 + fps 100 boxen
logitech wheel mouse wirelesss
17 inch daewoo scherm
toetsenbord
voor 4020 krijgen!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga voor dvd pioneer 10x 40x alleen kast weet ik nog niet? Ook graag nog tips over koelingen?

Verwijderd

Topicstarter
HElp ff. Monitor, cd writer, geluidskaart, muis en toetsenbord is niet nodig heb ik namelijk al.

Verwijderd

Slechte zaak werkt voor geen kanten

Verwijderd

Als je budget het probleem is, neem dan gewoon een duron 600-700 en overklok hem (ze halen altijd de 900 en vaak 1050). Bespaar niet op geheugen en schijf! krijg je naderhand alleen maar spijt van.
Dus:

Aopen HX08 of HQ08
IBM 7200 rpm 30 GB (of minder)
Crucial cas2 geheugen (oid)

Verwijderd

Topicstarter
Foxy wat bedoel je?

Nog meer tips graag!!

• Tinman
neem voor je processor de Global Win Fob38
koeler.

Verwijderd

ik zou een abit kt7 mobo nemen..

• DeadKennedy
  • Laatst online: 22-08 19:51
precies, duron 600 kopen.... assieblieef (zoals die reclame van stuart little)

gaan echt heeeeel hard als je ze even onderkladdert met potlood

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nou ideeen nog voor een kast want ik wil een niet al te duren.

Verwijderd

Koop nou gewoon die HQ-08 want dat ding is echt cool man. Ik hem zelf ook en is veel veel beter dan die goedkope troep.... lekkere voeding derin. :)
Voor die paar tientjes meer

Verwijderd

Topicstarter
Ok die kast neem ik. Maar dat van voeding en koeling zit dat er al bij of moet ik dat ook er nog is los bij kopen?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

HQ-08 is een big-tower met "alles erop en eraan" dus met 300watt-voeding (en daar een koeler in)

Verwijderd

Topicstarter
Zouden jullie nog wat veranderen? Maakt het uit dat het geheugen van geen merk is. Ik neem athlon omdat ik toch niet ga overklokken. Ik wil graag nog de laatste commentaren want wil hem zo snel mogelijk kopen. Cdrom of DVD?

Verwijderd

Topicstarter
En kan ook iemand me vertellen wat Socket A betekent?
En is er een site waar ik in mijn plaats kan zien bij welke winkel het het goedkoopste is?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

ajb.. ben geen dief van je eigen centen en koop een duron600 .. ik twijfelde ook maar heb me door dode kennedy laten overhalen en ik zweer je .. het is 10 minuutjes werk en hij draait PERFECT op 900

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Asus K7 / voor AMD K7 / ATX layout / Socket A = moederbord
Asus Geforce 7100 2MX 32 mb = 3d/videokaart
AMD Thunderbird 900 socket A = processor
128Mb Dimm 133 MHz = geheugen/ram
Maxtor DiamondMax 20,4 Gb ATA66 5400RPM = harde schijf
AOPEN 50 speed lezen = cdrom
ATX B3-5 / Middletower 300 Watt = kast

Dit is hem geworden.

Alleen vraag ik me af of er bij die kast ook koeling bij zit?

• bloasfist
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

in je kast zit voeding en in die voeding zit koeling. Normaal gesproken zit er geen systeemkoeler of wat dan ook bij een kast.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Als je die HQ08 te duur vindt kan je ook een 300 watt fultower bij Eynstein kopen voor fl.169!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 20:42
beetje gek... iedereen geeft je tips waar je wat aan hebt, maar je blijft bij je oude systeem...

* bastichelaar Spider logged out

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
HD == Reliable choise

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bij dat systeempje gebleven omdat ik van verschillende mensen hoor dat 5400 in plaats van 7200 niet zoveel uitmaakt. En hoor ook dat als je niet veel van overklokken afweet dat je beter een thunderbird kan nemen.

Trouwens monitor, toetsenbord, muis, geluid heb ik al dat kan ik daar toch gewoon inzetten heb toch niet iets speciaals nodig?

En ook ben ik bij dit systeempje gebleven omdat ik maar een bedrag van 2500,- ter beschikking heb.

Maar alle tips zijn nog welkom!!

En hoe lang denken jullie dat deze pc dan nog meekan??

Verwijderd

Ik zou toch voor een HDD gaan met 7200 toeren. Anders haalt íe de prestaties van de rest weer zo naar beneden. Ik ben het met Ken eens, beter in een keer goed dan later spijt. Voor wat betreft de kast: een ATX tower Aopen werkt ook wel. Ander voedinkje erop..klaar. Gaat als een tierelier 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is er mis dan met die kast die er nu bij staat. Want ik wil helemaal niet zo'n grote kast. Wil graag een middelmatige. En voor hd ga ik nog ff kijken

Verwijderd

Die ATX heb je ook in een midi.
Maar ga echt voor die 7200 rpm. Krijg je spijt van als je dat niet doet.

Verwijderd

Topicstarter
Die kast heb ik toch al of bedoel je een andere. En neem denk dan deze hd:
20,4 Gb Quantum LM 7200r

Of zou jij voor een andere gaan?

Verwijderd

Kast op zich is wel goed.

Ik zou zelf voor een Maxtor 30,3 Gb HDD 7200rpm gaan. Ik heb ook ooit 'es een Quantum gehad maar die is mooi gecrashed. Geen aanrader dus. Ga voor de Maxtor!

Verwijderd

Of een 20,4 Gb Hdd Samsung/Maxtor HDD. Prijsverschil tussen de 20,4 en de 30,3 Gb is ongeveer Fl. 150,-. Moeite waard.

(Nou weet ik alleen niet zeker of die 20,4 Gb ook op 7200 rpm draait).

Verwijderd

Nou ??

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je kunt inderdaad het beste een 7200rpm hd kopen inplaats van een 5400 rpm, heb je zo'n snelle proc, ga je wat doen zit je hd de hele tijd te ratelen om die dingen te kunnen verwerken. daar zit je denk ik ook niet op te wachten.

ps. koop een duron 600t/m 700 mhz die dingen kun je vet opvoeren en je houd een hoop geld over want je moet oook nog wel goede koeling kopen, anders zit je straks met zo'n gloeiend heet ding.

39

Verwijderd

Jammer Kruitje. Doe ik je allemaal goeie ideetjes aan de hand, laat je niets meer van je horen? Ik ben nu ook benieuwd wat je gaat doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem een thunderbird omdat ik niet zo thuis ben in het wereldje van overklokken. Hunter bedankt voor je tips ik ga dan toch voor 1 van deze 2 hd kiezen weet nog niet welke want me budget is 2500,-:
Maxtor DiamondMax 30 Gb ATA100 7200RPM 465,00

Maxtor DiamondMax 40+ 20,4 Gb ATA66 7200RPM 399,00

20,4 Gb WD/Maxtor 7200r U100 392,-

En waar moet ik dan allemaal koeling voor kopen?

• Tinman
als je niks overklokt hoef in principe geen extra koeling. Alleen voor je Tbird natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet alleen koeling nemen voor me proccesor?

Verwijderd

Topicstarter
Hunter 2000 waar zit je nou?

Verwijderd

Ja sorry, daar is íe weer. Ik moest werken, vandaar. Als je inderdaad niet gaat overclocken heb je geen Xtra koeling nodig. Dan heb je genoeg aan een standaard koeler. Koop dan wel een Cooler wat het beste bij je configuratie past. Je hebt bv een aparte koeler voor een Pentium III maar ook voor een AMD Athlon. Kosten; +/- Fl.30,-.

Verwijderd

Nog ff een aanvulling over je harde schijf. Ik zou dan toch gaan voor de Maxtor 30,3 Gb 7200 rpm. Deze is ten opzichte van de 20 Gb maar Fl. 7 tientjes duurder maar en hij loopt op Ultra ATA100, in tegenstelling tot de U66. Die U100 loopt weer mooier/sneller in combinatie met je 133Mhz geheugen 8-).

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ga ik toch voor de u100 en als ik wel ga overklokken welke koeling heb ik dan nodig?

Hoe lang denk je dat deze pc mee kan?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat zit iedereen hier toch altijd zo te zeuren om die kasten? Ik vind die AOpen kasten niet eens mooi. Ik heb hier 2 midi-towers (1 van MyCom en 1 'Dual-Cooler' kast van PC-Speed), ik zie niet in waarom ik 300 gulden extra uit zou moeten geven voor een iets mooiere kast (die ook nog genoeg minpunten heeft).

Verwijderd

Ligt aan de processor die je hebt.

Voor een AMD de volgende cooler:
- Cooler socket A
CPU Super Cooler AMD Socket A Ball Bearing
tot 1,4GHZ. Deze kost +/- Fl. 32,-

Voor een Pentium III de volgende cooler:
- Cooler FCPGA PIII
CPU Super Cooler PIII FCPGA Ball Bearing
tot 1,4GHZ. Deze kost +/- Fl. 30,-

Voor de rest over je configuratie zoals je die beschreef:

Moederbord: A7V Socket-A Duron/Thunderbird KT133 mainboard

Geheugen: OEM SDRAM 128Mb 3,3V PC-133

Harde schijf: Seagate 20.4 Gb 5400rpm ATA66 U10 UDMA

3D/videokaart: Asus Geforce 7100 2MX 32MB

DVD speler: weet nog niet wie helpt

Kast: weet ik nog niet

Ziet er toch prima uit? Je had de harde schijf al veranderd in een 20 Gb HDD 7200 rpm, dus dat is ook prima in orde.
Over de kast hadden we het ook al gehad.
Als je hierna nog een beetje centen over hebt...........zou ik zeker de Asus GeForce II GTS Pure 32 MB kopen. Toppertje. Dan heb je een niet te versmaden systeempje.

Verwijderd

En die kan dan wel weer een tijdje mee. Ik ben alleen bang dat je binnenkort een beetje schijfruimte moet bijkopen, helemaal als je een beetje een Die-Harder bent qua Quake III of UT. Ik hoop dat je er zo een beetje uitkomt? Laat je het ff weten? Als je nog meer vragen hebt.....shoot!

Verwijderd

kruitje???

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo'n spellen fanaat dus hd komt wel in orde. Ik hou het zo alleen twijfel ik nog steeds of ik een drrom speler of dvd moet nemen.

En hoeveel het me gaat besparen op de hccdagen?

Verwijderd

Topicstarter
Hunter 2000 waar ben je nou?
Kan iemand me vorige vraag nog ff beantwoorden?

En dit wordt hem dan waarschijnlijk:

Asus K7 / voor AMD K7 / ATX layout / Socket A 468.83,- = moederbord
Asus Geforce 7100 2MX 32 mb 3d/videokaart
AMD Thunderbird 900 socket A = processor
128Mb Dimm 133 MHz = geheugen/ram
20,4 Gb WD/Maxtor 7200r U100
DVD 12x40 = dvd/cdrom speler
1.44Mb Floppydrive
CoolerMaster CPU Cooler AMD SocketA tot 1Ghz

Ben ik nog iets vergeten of gaan sommige dingen niet samen dan hoor ik het graag?

Verwijderd

Ff niet eigenwijs wezen nou. Koop geen dure Atlon 900 op een Asus mobo. Je spaart veel geld door een Duron op een MSI K7Tpro2 of Abit KT7 :)(geen raid) =f400,- te zetten. En dan lekker overklokken :)
Of je besluit niet over te klokken en voor de oudere MSI k7tpro te gaan (is minstens net zo stabiel als de Asus) =F320,-

HD: IBM DTLA :) of maxtor diamondmax+ ;(
DVD: aopen slot-in 8*36 (niet de snelste want=duur en luidr.)

Vidkrt: neem geen AsusMX (2D is vaag) maar bv een Hercules GF2MX of Creative

En als kast een A-open HQ08 :) of HQ45(midi) ;(

En zo veel mogelijk geheugen als je kunt betalen! 256 of > :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem een thunderbird omdat ik absoluut geen verstand heb van overklokken. En jij noemt wel allemaal goede dingen op maar ik heb een budget dus dat kan niet teveel worden.

Verwijderd

De extra koelers zijn het probleem niet, voor 2 tientjes heb je een 80mm koeler!

• ken

ken

Ik ben het met Jeep eens
ga voor de msi 2 of de kt7 van abit
scheelt weer 90 piek

ik zou ook voor de hercules mx gaan
deze is snel en heeft betere 2d kwaliteit (zeggen ze)

Verwijderd

Kruitje:

Ik denk dat je (we)zo een prima systeempje hebt samengesteld. Ik zou inderdaad wel de 800 Mhz nemen. Heb ik zelf ook en het verschil tussen een 800 en een 900 is minimaal. Dat scheelt je dan ook weer geld. Als je niet kan overclocken.....is er vast wel iemand in je buurt die je daarmee kan helpen.

Ga dus wel voor die videokaart die je daar hebt genoemd he, niet de Hercules zoals Ken zegt. op zich zegt hij geen domme dingen maar die Asus GeForce is nou eenmaal beter (daar hebben sommige mensen aan andere mening over, maar goed). Een goede maat van me heeft zelf een computerzaak en die adviseerd echt de GeForce boven de Hercules.

Voor de rest: echt een prima kassie!!!!
gewoon doen, helemaal als dit binnen je budget blijft.

Laat je me ff weten of alles gelukt is?

• ken

ken

[quote]Op 14 november 2000 01:03 schreef Hunter2000 het volgende:
Ga dus wel voor die videokaart die je daar hebt genoemd he, niet de Hercules zoals Ken zegt. op zich zegt hij geen domme dingen maar die Asus GeForce is nou eenmaal beter (daar hebben sommige mensen aan andere mening over, maar goed).

dank je :)

Een goede maat van me heeft zelf een computerzaak en die adviseerd echt de GeForce boven de Hercules.

de hercules heeft toch ook een geforce chip erop of bedoel je de asus boven de hercules

dit maakt eigenlijk in principe niks uit
zijn toch ongeveer gelijk qua snelheid

maar ze zeggen dat de hercules beter in 2d is dan de andere mx kaarten

ze zijn allebij goed :)

Verwijderd

Dat ben ik wel met j eens, Ken maar dat ligt natuurlijk wel aan wat je met die machine wil doen. In dit geval kijk ik dan ff naar mezelf, ik speel dus veel (bijna altijd) zware, grafische spellen zoals UT en Kwak3, dan prefereer ik echt de Geforce III.

Als je inderdaad dit niet veel doet, dan blijf je vaker in 2D....klopt. Maar dan heb ik weer zoiets van, "goh, ik ben nou toch bezig, laat ik het dan maar direct goed doen". Want stel je nou voor dat je binnenkort een schitterend mooi spel oid onder ogen krijgt die eigenlijk het mooist is met een goede 3D-kaart?

Maar je hebt wel gelijk hoor!

• ken

ken

zeker

als je veel spellen speel (quake unreal en noem maar op)
dan moet je zeker voor de allersnelste gaan

Hij kiest nu dus voor de asus geforce mx

Verwijderd

Goede keus, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Nou hunter 2000 degene die het is geworden is dan toch waarschijnlijk die van me vorige post. Wat is je icq nummer dan houden we contact erover?

En hoelang denk je dat deze pc mee gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Nou hunter 2000 degene die het is geworden is dan toch waarschijnlijk die van me vorige post. Wat is je icq nummer dan houden we contact erover?

En hoelang denk je dat deze pc mee gaat?

Verwijderd

AOPEN 50x??? Volgens mij bedoel je de AOPEN 52x of Asus 50x. I guess a typo :)

• ken

ken

nee geen slechte keus :)

Verwijderd

Topicstarter
En het bedrag is ongeveer 2700,-

Maar hoe lang denken jullie dat deze pc mee kan?

Verwijderd

Kruitje,

Prima keuze, echt waar.

Deze kast gaat echt wel een tijdje mee hoor. Dat hangt natuurlijk wel een beetje ervan af wat je allemaal met zo'n machine wil doen. Als je zeg maar alleen wil tekstverwerken......nog jaaaaren, bij wijze van spreken. Maar zoals het systeem wat je nu wil gaan kopen...echt wel een jaartje of wat, hoor. Maar dit hangt echt puur af van wat jou eisen zijn aan een pc.

Voor wat betreft ICQ. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog helemaal niet heb. Ik begrijp dat jij wel een nummer hebt. Als je mij jouw nummer geeft, en een internet-adres waar ik dat kan halen, neem ik wel contact met je op.
Goed?

HJ

Verwijderd

Topicstarter
Download icq maar eerst. Ik wil die [c voor internet en soms een game spelen. www.icq.com
Ik ben van plan om het op de hccdagen te gaan kopen hoop dat ze het allemaakl hebben.

Verwijderd

Hoi kruitje,

Je zegt dat je de spullen wil kopen op de HCC dagen. Dat kan vaak wel voor een mooie prijs. Maar bedenk wel dat je dan waarschijnlijk alles bij iemand anders koopt. Waarschijnlijk ook door heel Nederland. Houdt hier wel rekening mee mbt je garantie. Ik bedoel; als er iets niet goed is met bv je videokaart moet je wel met dat ding naar een bedrijf in Groningen terwijl je harde schijf bv uit Maastricht komt. Bedenk dit wel. Ik wil natuurlijk niet zeggen dat altijd alles zo gauw kapot gaat maar je zal maar net een kaartje treffen die niet goed is, snappie?

Ik heb trouwens inmiddels ICQ. Als je mij nou je ICQ-nummer geeft, kunnen we dan een keer verder praten.

Verwijderd

Topicstarter
Me icq nummer staat er toch al. Bij dat icoontje (bloemetje). Ik spreek je wel op icq.

• G-RaX
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Als kast zou ik toch voor de IN-WIN kast gaan. Deze staan kwalitatief hoog, maar ze zijn niet duur.

Verwijderd

Topicstarter
Ok als jullie toch nog wat zouden veranderen hoor ik het graag.

Verwijderd

Op woensdag 15 november 2000 21:50 schreef Hunter2000 het volgende:
Je zegt dat je de spullen wil kopen op de HCC dagen. Dat kan vaak wel voor een mooie prijs. Maar bedenk wel dat je dan waarschijnlijk alles bij iemand anders koopt. Waarschijnlijk ook door heel Nederland. Houdt hier wel rekening mee mbt je garantie. Ik bedoel; als er iets niet goed is met bv je videokaart moet je wel met dat ding naar een bedrijf in Groningen terwijl je harde schijf bv uit Maastricht komt. Bedenk dit wel. Ik wil natuurlijk niet zeggen dat altijd alles zo gauw kapot gaat maar je zal maar net een kaartje treffen die niet goed is, snappie?
Ik zou in ieder geval processor, mobo en geheugen bij een firma kopen. Als je echt shit hebt, dan is het soms moeilijk te vinden waar het in zit (een videokaart of hdd is vaak zo overgezet uit een ander systeem). Als je alles bij een bedrijf koopt, voorkom je dat ze naar elkaar gaan zitten wijzen...

Jeroen

Verwijderd

Kruitje,

Heb je ICQ nummer gevonden. Neem na het weekend wel contact met je op.

Ik zie dat je steeds vraagt of iemand nog iets zou veranderen aan wat je wil kopen. Op zich best begrijpelijk, zo'n 2nd oppinion maar ik denk echt dat dit een prima systeempje is hoor, voor dat geld. Op een gegeven moment moet je wel he?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik wil natuurlijk het optimale uit me budget halen.

• BNX
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

Zeer foute HD.

pak 7200rpm ipv 5400rpm

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Verwijderd

Ik moet zeggen, ik heb ook lopen kijken naar een dvdrom die makkelijk regio-vrij te maken was, maar zeg nou eerlijk, hoeveel nut heeft't?
Als je moet bezuinigen op je pc dan kan ik me sowieso al niet voorstellen dat je bij de vleet dvd's vanuit de US gaat bestellen..

Verwijderd

Topicstarter
BNX kijk bij me laatste update daar staat geen 5400 rpm maar een 7200

Verwijderd

BNX, effe verder kijken voordat je commentaar geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Hunter 2000 ik ben nu op icq kom ff dan spreken we elkaar.

Als jullie nou nog zeggen dat zou ik echt nog veranderen voordat ik hem koop moet je het nu graag zeggen?

Verwijderd

Sorry Kruitje,

Ik zit nu niet op m'n eigen PC maar bij iemand anders. Hij heeft geen ICQ. Ik moet zo ook op verjaardag. Zal vandaag dus niet lukken. Het hele weekend wordt een beetje moeilijk voor me. Maandag, ben je er dan ook? Dan beschik ik weer over m'n eigen PC (hij krijgt zondag namelijk een upgrade, vandaar dat het ff niet lukt.)

Ik probeer maandag wel, okee?
Pagina: 1