Toon posts:

Geheugenprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik over een amd xp 1800+ en ik heb een extra 256 ddr ram geheugenreepje gekocht.

Het probleem is dat je in het bios scherm een standaard en een high end modus kan instellen. Bij het instellen van high end is de clocksnelheid 1800+ (1.53) en bij standaard 1150 mhz.

Het probleem is dat het geheugen bij high end modus niet werkt en bij standaard wel. Ik weet nu waar dat aan ligt, namelijk bij high end modus staat het geheugen als cls 2 en standaard 2.5, maar mijn andere geheugen kan dit wel en de nieuwe niet.

Mijn vraag is: is dit normaal of is het geheugen niet goed?

Verwijderd

Ik denk dat je geheugen het niet aankan.
kijk anders is met sisoft sandra wathij wel aankan

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik zie dat je een msi KT3 ultra hebt, heb je je fsb wel op 133 staan???

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan, pc loopt nu wel op 1800+ maar ik heb het geheugen nu op cas 2.5 staan, daarvoor met mijn oude geheugen kon hij op cas 2 staan, maar met mijn nieuwe geheugen erbij kan hij alleen op cas 2.5 lopen en anders boot hij niet op.
Merk je een duidelijk verschil tussen cas 2 en 2.5??? of is het verwaarloosbaar?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 12:44:
Ja dat heb ik gedaan, pc loopt nu wel op 1800+ maar ik heb het geheugen nu op cas 2.5 staan, daarvoor met mijn oude geheugen kon hij op cas 2 staan, maar met mijn nieuwe geheugen erbij kan hij alleen op cas 2.5 lopen en anders boot hij niet op.
Merk je een duidelijk verschil tussen cas 2 en 2.5??? of is het verwaarloosbaar?
Daar zit een duidelijk verschil in, in de benchmarks vergelijkbaar met het verschil tussen pc2100 en pc2700 in bepaalde situaties. Maar helaas, je hebt dus cl 2.5 geheugen gehaald en je bent dus afhankelijk van de zwakste schakel, je nieuwe dimmetje dus. Oplossingen: A. negeren en laten draaien op 133/2.5, of omruilen voor een cl 2.0 dimmetje.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
CL2,5 DIMM's draaien niet per definitie met CL2 (plus andere strakkere timings die met zo'n lekker vage 'hi-end' setting gepaard gaan). Verschil in performance tussen CL2 en CL2,5 is niet zo groot als men altijd doet voorkomen, andere parameters plus de interne timings in de geheugencontroller zijn veelal van meer invloed. Iig had je dit zelf ook kunnen bedenken (dat een CL2,5 DIMM niet gegarandeerd met CL2 snelheid draait).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Bij mij is het verschil tussen 2.5-7-3-3 timings en 2-5-2-2 in 3dmark zo'n 260 punten.
Het verschil tussen de proc op 2.4ghz met 133mhz bus en 3.0ghz met 167mhz bus was net 800 punten...Scheelt vrij veel dus.

Verwijderd

gewoon alels handmatig instellen je kunt je cas naar 2 zetten.. en je fsb naar 133 heb ik zelf ook gedaan en toen deed alles het perfect!
Pagina: 1