Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 12:35:
Het ging hier om een professionele penetratietest en de ervaringen die mensen hiermee hebben, niet om een amateur met een poortscannertje.
Mind my accent.
Verder is dit topic alweer bijna twee weken stil, dus reken niet te veel op een serieuze reaktie van de topicstarter.
Cutebritney schreef op 05 December 2002 @ 14:19:
Ik heb btw flink wat MSN/bullshit/offtopic reply's getrashed. Het is
NIET de bedoeling dat we hier nu gaan discussieren over hoe je wel niet kan hacken.
Ervaringen van bedrijven die het aanbieden, dat is waar deze draad voor is.
thanks voor het trashen.... zal het belangrijkste nog ff opnieuw typen... 
de dimensie die ik aan deze discussie wilde toevoegen is:
3 nerds vragen een kvk en veel geld voor een penetratie test, is dit automatisch van betere kwaliteit dan (dezelfde) 3 nerds die het voro hun lol doen zonder kvk....
ik denk van niet...
dus wanneer er iemand aanwezig is met kijk op security... iemand die zichzelf expert durf te noemen en nogal bescheiden in elkaar zit.
geef deze persoon een laptop, ip, internet en een week tijd. beloof hem een flinke beloning als hij binnenkomt en je hebt de perfecte blackbox test.
wil je gaan grey/white box testen dan wil je vaak geen externe partijen hebben die met hun neus in jou source code duiken (bijv in banksitutaties) om fouten te zoeken.
waar ik naartoe wil is het volgende,
security is een hype (beginnende hype) aan het worden en er zijn nu al bedrijven die erop meeliften. er komen er nog meer!
bv. deamon noemt nu firewalls en beveiliging in hun reclame... nooit eerder gedaan. Zelfs microsoft durft in haar radio commercial het woord beveiliging in de mond te nemen!
beveiliging = future..
dus, ben je nerd en IT-opleiding aan het volgen... duik de beveiliging in, word echt echt echt goed en zorg ervoor dat je communicatieve vaardigheden ook goed/voldoende zijn.
wanneer je dat voor elkaar krijgt dan kom je er wel.
ga nu niet allemaal schreeuwen dat dit bullshit is en dat dit altijd al zo was want dat is niet zo !
die comm. vaardigheden wel. een poosje terug was je DE man als je een beetje design en html kon. daarvoor was je DE man als je OO beheerste.. verder kan ik niet terug kijken want da heb ik niet meegemaakt (toen zat ik op de havo wardial-variant proggies te schrijven in QuickBasic

)
conclusie om niet offtopic te gaan
als bedrijf moet je overwegen of het uit kan een beveiligins expert (lees: een nerd, en niet zomaar iemand met een grote bek) in dienst te nemen.
je wilt een penetratie test toch niet eenmalig doen.
je kunt dan misschien een systeembeheerder schrappen.
voordelen hiervan:
je hoeft niet "te" veel per scan te betalen
geen "vreemden" in je source (bij white/grey box)
[
Voor 21% gewijzigd door
xychix op 05-12-2002 19:45
]