Hier kon uw advertentie staan
Verwijderd
Paste even je /etc/raidtab en wat voor filesystem heb je op de raid gebruikt? In principe zou je met "mount /dev/md0 /mnt/whatever/" je raid array gewoon moeten kunnen mounten.
momenteen is het nog ntfs op de raid, dus mounten als read only
raidtab heb ik niet bij de hand, het is een pc van een vriend, welke een kleine 200 km verderop staat
raidtab heb ik niet bij de hand, het is een pc van een vriend, welke een kleine 200 km verderop staat
Verwijderd
Ik heb geen ervaring met het mounten van ntfs raid's, maar ik weet bijna voor de volle 100% zeker dat je niet zonder raidtab kan.
heb de manpage gelezen, en als ik het zo zie raad ik hem af om ntfs raid0 schijven te gebruiken. afgezien van de wens van hem om op ntfs te schrijven onder linux.
Verwijderd
/etc/raidtab is voor software raid, dit is van linux en word dus niet gebruikt in windows,
ntfs is van windows, en dus neem ik aan dat de raid array van windows is.
Dan komt de vraag, is dit echte hardware raid of trick BIOS raid. in het laatste geval in beide gevallen heb je het een en ander nodig in je kernel
Voor die trick bios raid is er sinds de gentoo-sources (mocht je gentoo gebruiken
) een optie om die te gebruiken in Linux
ntfs is van windows, en dus neem ik aan dat de raid array van windows is.
Dan komt de vraag, is dit echte hardware raid of trick BIOS raid. in het laatste geval in beide gevallen heb je het een en ander nodig in je kernel
Voor die trick bios raid is er sinds de gentoo-sources (mocht je gentoo gebruiken
Check ook nog ff op die IDE RAID controller wel wordt ondersteund door de kernel. Nieuwe versies hebben vaak redelijke support voor die controllers.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
NTFS-schrijven onder linux is erg af te raden..of je moet erg van verrassingen houden, dan weer wel natuurlijk 
verder gaat het mounten van een raid0 exact hetzelfde als het mounten van ieder andere medium.
Alleen gaat jou probleem waarschijnlijk zitten in het detecten van de Raid-array...en niet in het mounten.
succes
verder gaat het mounten van een raid0 exact hetzelfde als het mounten van ieder andere medium.
Alleen gaat jou probleem waarschijnlijk zitten in het detecten van de Raid-array...en niet in het mounten.
succes
Verwijderd
Zonder meer info is er weinig van te zeggen.
- heb je support voor je RAID controller in je kernel
- welke controller heb je
- welke distro en kernel gebruik je
Vaak worden ATARAID partities gezien onder /dev/ataraid/d0p1 etc. NTFS schrijven via Linux zoals al gezegd is zeer experimenteel met als resultaat FS corruptie.
- heb je support voor je RAID controller in je kernel
- welke controller heb je
- welke distro en kernel gebruik je
Vaak worden ATARAID partities gezien onder /dev/ataraid/d0p1 etc. NTFS schrijven via Linux zoals al gezegd is zeer experimenteel met als resultaat FS corruptie.
http://www.euronet.nl/users/erhnam/linux/raid/raid.html
Kep een kleine manual hoe dat moet doen.. Ik had precies dezelfde meldingen... Ik ga er wel vanuit dat je raid in je kernel hebt zitten.
Kep een kleine manual hoe dat moet doen.. Ik had precies dezelfde meldingen... Ik ga er wel vanuit dat je raid in je kernel hebt zitten.
http://www.xbmcfreak.nl/
Pagina: 1