Ik heb gezocht, maar kon niks vinden. Ik wil graag weten wat momenteel een goede, stille HD cooler is. Ik heb nu zo'n Cooldrive, maar die maakt me een hoop lawaai.
je kunt de fan van de cooldrive uit zetten, als er boven het aluminium wat ruimte is dan koelt hij nog steeds goed van boven, alleen van de zijkanten wat minder.. Licht er een beetje aan hoe heet je drive wordt.
Of je disk in een bay hangen met een grote 8 cm fan ervoor..
Ja maar is er geen betere cooler op de markt?gladiool schreef op 25 november 2002 @ 10:33:
je kunt de fan van de cooldrive uit zetten, als er boven het aluminium wat ruimte is dan koelt hij nog steeds goed van boven, alleen van de zijkanten wat minder.. Licht er een beetje aan hoe heet je drive wordt.
Wat dacht je van passief koelen?
of is dat geen goed idee?
Als je het ding goed vast schroeft en je monteert er bijvoorbeeld een pentium II koeler op.. Dan scheelt je dat zo een graad of 8
------------------------------------------------------------
Ik heb zelf gewone simpele alaska koelers en die draaien op 5 volt.. Dat vind ik weinig lawaai.... 7200 Toeren schijf = 5 graden boven casetemp
of is dat geen goed idee?
Als je het ding goed vast schroeft en je monteert er bijvoorbeeld een pentium II koeler op.. Dan scheelt je dat zo een graad of 8
------------------------------------------------------------
Ik heb zelf gewone simpele alaska koelers en die draaien op 5 volt.. Dat vind ik weinig lawaai.... 7200 Toeren schijf = 5 graden boven casetemp
[ Voor 36% gewijzigd door BovenHond op 25-11-2002 10:42 ]
je hebt koelers die je onder op je HD schroeft, met 2 fans erin, maar die koelen je chips, terwijl je veel meer hitte kunt afvoeren via de zijkant en de boven kant. Een Cooldrive zonder fan maakt nog steeds goed contact met de boven en zijkanten, zodat ook zonder fan er hitte afgevoerd word, dus dat is gewoon passief koelen. Of zoals matsu zegt een flinke heatsink op de bovenkant plakken.
Ja hebt ook van die HD behuizingen met geluids absorbatie, en daar zit ook een fan in.
Ja hebt ook van die HD behuizingen met geluids absorbatie, en daar zit ook een fan in.
Je zou een stillere 40mm fan op kunnen monteren. Maar die kleine fannetjes maakten altijd al relatief veel herrie. Je zou inderdaad eens de HDD in een bay kunnen hangen met een überstille 80mm Papst/Enermax fan ervoor
Ikzelf heb een thermaltake hardcano 5. Die koelt prima en hij is stil. De fan die erin zit heeft overigens 3 standen. Er zit ook een lcd schermpie bij die de temp. aangeeft.
specz:
Thermaltake is op de de markt gekomen met de Hardcano 5. Deze nieuwste telg in de Thermaltake series is een soort veredelde maar niet minder fraaie harddiskcooler. Naast harddiskcooling is de Hardcano 5 voorzien van een temperatuurdisplay (LCD), men kan zelf kiezen welke temperatuur hiermee bijgehouden moet worden. De temperatuursensor is o.a. geschikt voor videokaarten, geheugenbankjes en de CPU.
Verder is deze Hardcano ook nog voorzien van een fancontroller, waarmee men de fanspeed van de CPUcooler kan regelen. In het front van de Thermaltake Hardcano 5 zorgt een 40x40x20mm silent fan voor de afvoer van warme lucht afkomstig van de harde schijf.
Specifcaties:
Applicatie voor HDD cooling, temperatuur monitoring en fancontroller voor de CPUcooler
1-kanaals LCD display voor temperatuur weergave
Aluminium behuizing
40 x 40 x 20 mm Silent fan
Gegroet.
specz:
Thermaltake is op de de markt gekomen met de Hardcano 5. Deze nieuwste telg in de Thermaltake series is een soort veredelde maar niet minder fraaie harddiskcooler. Naast harddiskcooling is de Hardcano 5 voorzien van een temperatuurdisplay (LCD), men kan zelf kiezen welke temperatuur hiermee bijgehouden moet worden. De temperatuursensor is o.a. geschikt voor videokaarten, geheugenbankjes en de CPU.
Verder is deze Hardcano ook nog voorzien van een fancontroller, waarmee men de fanspeed van de CPUcooler kan regelen. In het front van de Thermaltake Hardcano 5 zorgt een 40x40x20mm silent fan voor de afvoer van warme lucht afkomstig van de harde schijf.
Specifcaties:
Applicatie voor HDD cooling, temperatuur monitoring en fancontroller voor de CPUcooler
1-kanaals LCD display voor temperatuur weergave
Aluminium behuizing
40 x 40 x 20 mm Silent fan
Gegroet.
Pagina: 1