Toon posts:

Vigor 2600 en UPnP hoort te werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van het weekend op de HCC een Draytek vigor 2600 gekocht, mede omdat die dus UPnP zou ondersteunen. Nou heb ik gisteravond ermee lopen klooien maar ik krijg dat Upnp dus echt niet aan de praat (gebruik natuurlijk wel windows XP), iemand hier ervaringen mee? Er staan nergens opties voor (ook niet bij de NAT instellingen) dus ik begin nu wel te twijfelen of UPnP wel echt ondersteund word :(

Nog meer mensen dit probleem?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als ik me niet vergis moet Windows Xp het gelijk detecteren als een Upnp device op het netwerk is. (pnp = Plug 'n Play)

Ik heb zelf geen ervaring nog met Upnp, maar dit is wat ik overal gelezen heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ja volgens mij zou dat inderdaad ook moeten, vandaar dat ik dacht dat ik in de router zelf eerst aan moest zetten oid, maar ik kan er niks over vinden, ik zie op de draytek site en in de handleiding helemaal niks over UPnP, alleen dat de router compatible is, niks erover in de FAQ of whatever :(

• djmartyn
  • Laatst online: 13-12 05:00
Ik heb die us robotics op de hcc gehaald en die heeft ook UPNP, werkte meteen.
Er komt dat een 'internet connection' bij bij netwerk connections en daar kun je de snelheid aflezen o.a.

Heb je die internet connection??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb alles precies zoals bij een normale NAT, geen extra connectie (view and control ofzo noemt MS dat?) :(
En ik kan er verder nergens iets over vinden :(

Verwijderd

Misschien heb je in Windows XP Universal Plug and Play niet geïnstalleerd. Dit kun je zien bij 'software' in het configscherm. Hier kun je het tevens installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ow is het iets dat apart geïnstalleerd moet worden?
Dan zal ik daar inderdaad eens naar kijken als ik thuis kom, bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben nou thuis en heb op zowel mijn normale computer als op mijn laptop dat Universal Plug and Play geïnstalleerd, wat dus nog niet het geval was (erg raar vind ik dat eigenlijk) maar nou werkt het dus NOG niet!
Iemand anders ervaringen met die vigor 2600 en upnp?
of uberhaupt upnp, kan ik dat ergens enablen? want hij vind het dus zelf niet :(

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Ik heb ook een Vigor 2600.

De vigor zou al met de huidige FW (V2.2.5) Upnp moeten ondersteunen maar dit is echter nog niet het geval. Draytek heeft wel aangeven op korte termijn een FW uit te brengen die wel volledig Upnp compliant is.

Verwijderd

Topicstarter
ow, tjongejonguh, waarom zetten die oetlullen dat dan op de doos?!
Nouwja, nou weet ik gelukkig waarom het niet werkt :)
Bedankt iig :)

• Xandrios
  • Laatst online: 14:23
--> NT :)

• Romulus
Je moet overigens niet teveel verwachten van Upnp, niet alleen je OS maar ook de Applicatie moet het ondersteunen.

Voorzover ik weet zijn dat op dit moment alleen Windows messenger en MS Mediaplayer.
MS Mediaplayer werkt overigens ook heel goed via standaard NAT.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:52

YellowCube

Wait...what?

wat zijn eigenlijk de voordelen van Upnp ?
Om het helemaal als n00b te stellen...wat is het ?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Romulus
Upnp compliant apps kunnen dynamisch ip ports openen en sluiten die zij nodig hebben om goed te kunnen functioneren. Dit alles wel mits je router Upnp ondersteund.

Windows Messenger b.v. heeft een groot aantal ip ports nodig om volledig te kunnen fuctioneren (b.v. audio/video/file sharing), deze app kan dus zelf de benodigde ip ports daarvoor in je router openen als de app gestart wordt, sluit je de app af dan zal deze ook de ip port(s) in de router weer sluiten.

Je hoeft dus niet continue ip ports open en dicht te zetten om bepaalde apps te kunnen draaien.

Let wel je router, OS en App moet in dat geval Upnp ondersteunen.

[ Voor 6% gewijzigd door Romulus op 26-11-2002 11:08 ]

• RedHead
  • Laatst online: 14-12 02:15
Ik ben het hier nog niet tegen gekomen dus ik post het maar.

De DrayTek Vigor 2600 ADSL modem & Router ineen zou ook uPNP moeten kunnen.
Tot nu toe was dat nog niet mogelijk.

Hier is een beta te vinden (UK versie) waarin uPNP wordt ondersteund:

http://www.draytek.co.uk/support/index.html
Router Firmware (Beta)
Vigor2600 Firmware 2.3 Beta (13/12/02)
For Vigor2600/2600We/2600X/2600W (UK) only
To test uPNP facility.
http://www.draytek.co.uk/support/download/v2600_23beta.zip

Ook in de deutse DrayTek gebruikers site staat een verwijzing:

15.12.2002 - uPnP Beta Firmware 2.3 für den Vigor 2600 (Annex A)
Bei Draytek UK gibt es im Supportbereich die Beta-Firmware 2.3 für den Vigor 2600 zum Download. Dies ist die erste Firmware mit der angekündigten uPnP-Funktion für Vigor-Router.
Leider ist es nur eine Annex(A)-Version und funktioniert demnach nicht mit den in Deutschland gebräuchlichen DSL-Anschlüssen.
Release Info: 2.3 Beta - Wed Dec 11 14:3:3.96 2002
für Router: Vigor2600, 2600X, 2600We, 2600W - Annex(A)
Aber wo Annex(A) ist, kann Annex(B) nicht weit sein
( 0 Kommentar(e) | Kommentar schreiben )

Is er iemand welke deze adsl modem\router heeft en de beta wil uitproberen?

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• RedHead
  • Laatst online: 14-12 02:15
Het topic heb ik net doorgelezen. Staat veel info in. Alleen de beta uPNP firmware zag ik daar nog niet. Ik vond dit een beter draadje om het te posten.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-12 23:39
Romulus schreef op 25 November 2002 @ 18:37:
Ik heb ook een Vigor 2600.

De vigor zou al met de huidige FW (V2.2.5) Upnp moeten ondersteunen maar dit is echter nog niet het geval. Draytek heeft wel aangeven op korte termijn een FW uit te brengen die wel volledig Upnp compliant is.
Dat zouden 6 maanden geleden ook een Firmware uitbrengen voor de 2200E op Upnp volledig te ondersteunen en die is der nog niet hoor. Maar ik dacht dat Upnp niet erg veilig was/is :?