Toon posts:

Bios aansturing van floppydrive defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn GigaByte 7VRXP 2.0 wordt de floppydrive niet goed aangestuurd. Als ik van mijn floppydrive wil opstarten (1e bootdevice) wordt wel gezocht naar het bootrecord maar start gewoon via de hd op. Hierna wordt in Windows de floppydrive ook niet meer aangestuurd (probleem met floppydrivedriver).

Ik heb getest met een andere kabel en met een andere floppydrive, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik heb de laatste bios F11 geïnstalleerd. Ik heb de batterij er al een keer uitgehaald, maar dat hielp ook niet.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

En als je de bios es flasht dan...
Heb je de floppydrive cable al es gechekt dan?
Het kan daar ook aan liggen

[ Voor 55% gewijzigd door RammY op 25-11-2002 10:14 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik 'm mee flashen, ik heb al de laatste (F11)? En ik had al gemeld dat ik een andere kabel heb geprobeerd.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:27

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Werkt je diskettestation goed?
En probeer eens een nieuwe bootfloppy te maken anders.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
Diskettestation is goed (heb ook een ander getest) en de bootfloppy werkt op een andere machine prima. Zonder bootfloppy heb ik onder Windows hetzelfde probleem. Zit er op het mobo een bios chip die misschien defect is?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:27

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

In de BIOS is ie ingesteld als een 1.44MB 3.5" FDD-drive?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
HaaZ schreef op 25 november 2002 @ 11:09:
In de BIOS is ie ingesteld als een 1.44MB 3.5" FDD-drive?
Ja, en het stomme is dat ie het soms wel doet en soms ook niet.

Verwijderd

als je al verschillende fdd kabels en stations hebt gebruikt dan is er misschien iets mis met de fdd aansluiting op je mobo, of je controller
Pagina: 1