[fresco]Fresco M1 released, ervaringen??

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand al gewerkt ooit met Fresco? Wat zijn je ervaringen? Misschien een inleidend verhaaltje van wat het is en wat het doet?
van slashdot
"The first release after 18 months, Fresco, previously known as Berlin, released M1 or Milestone 1. The release notes here, screenshots here. The original 'press release' follows: 'I'm proud to announce that milestone 1 of Fresco (formerly known as Berlin) has (at long last) been released. A lot has changed since the last release, but this isn't that surprising, since the last release was more then 18 months ago; most of the real work for the past few months has been behind the scenes (changing hosts, a new web site infrastructure, improved build system, an issue tracker (hooray!), better documentation (and more to come), etc.). Source (no packages at the moment, but debs will be available soon, and the tree contains .spec files for building your own rpms) The name change.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Ik zou de Fresco website nog maar eens wat beter lezen voordat je dit soort vragen stelt..

• Zwerver
  • Niet online
het is minder een vraag als meer een vraag om ervaringen. Ik heb er zelf geen ervaringen mee en heb net de site doorgeklikt en deels gelezen, en vraag me dus af wat de ervaringen zijn van mensen die dit al wel eens gebruikt hebben,neem aan dat een m1 toch aangeeft dat het al in een gebruiksfase is? Is tenminste met mozilla e.d. toch meestal wel zo?
edit:
ja dus, er zijn dl van, dus ook gebruikers. Reden dat ik het zelf niet even uitgebreid hier uitleg en thuis test is *as always* tijd gebrek.

[ Voor 19% gewijzigd door Zwerver op 25-11-2002 11:02 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• EVILSalami
  • Laatst online: 16-05 11:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Bedoel je hiermee Freesco versie 0.3.0 of is dit wat anders??? Want ik heb toevallig gisteren freesco 0.3.0 gedownload en ga het zo ff uitproberen denk ik.

Zijn een aantal nieuwe features ingebouwd :P

• Zwerver
  • Niet online
fresco is een window system
* Zwerver weet ff niet hoe dit goed te omschrijven. Zoiets als xwindow maar is niet client server te zijn. zie hier

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Tis meer een 'vervanging van X11' geloof dat de backend wordt vervangen door fresco zoals ze dat zelf noemen.. In ieder geval moet de snelheid flink omhoog gaan en zijn dingen zoals direct gerenderde transparante windowtjes mogelijk. Het zou ook mogelijk moeten zijn om je oude x11 meuk te blijven gebruiken. De voorkant gebruiken ze deels X11.. de calls worden gewoon afgewerkt maar het uiteindelijk op het scherm toveren neemt fresco voor zijn rekening.

Afbeeldingslocatie: http://www.fresco.org/data/screenshots/background.png

Hiero een voorbeeldje van hun website.. Dit is wat er dus mogelijk moet zijn.. Je moet kijken naar wat je ziet (kwa mogelijkheden) 3d, transparant, schuin, etc.... want het is niet geskinned.. dus het is niet mooi.. dus kijk naar de functionaliteit... Maar als we dit mooi zouden skinnen en modden moet er iets heel vets :) uitrollen wat lijkt op jaguar van apple.. Zelfde concept.. Ieder windowtje wordt als texture in het videogeheugen geladen.. Uiteraard zorgt dit voor de nodige snelheid en daarnaast zou je er leuke dingen mee kunnen doen.. Transparant maken of al draaiend en tranparant makend kunnen minimizen met een vette fog wolk er achter :)

Zie het dus meer als een 'toevoeging/vervanging' van x11 of een hele uitgebreide WM+ .. dan niet met vele extra's zoals rekenmachines maar meer met wat mogelijk is dat hier boven stond.

[ Voor 23% gewijzigd door Erhnam op 25-11-2002 15:18 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Transparant
Transparantie is iets anders dan wat jij bedoelt..

Enne, tegen de tijd dat Fresco ook maar een klein beetje bruikbaar zal zijn is XFree 5.0 er ook alweer (met hardware acceleratie voor doorzichtig spul, drop shadows zijn mogelijk en alles zal ook vloeiender worden (Owen Taylor bv zit er op dit moment nogal achteraan om X vloeiender te krijgen.. en er wordt ook al over een Gtk backend gepraat dat gebruik maakt van XRender :9))

Nee.. ik wacht lekker nog een jaartje op X5.0 :)
(Januari - 2004)

• Erhnam
  • Laatst online: 08:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 15:51:
[...]

Transparantie is iets anders dan wat jij bedoelt..

Enne, tegen de tijd dat Fresco ook maar een klein beetje bruikbaar zal zijn is XFree 5.0 er ook alweer (met hardware acceleratie voor doorzichtig spul, drop shadows zijn mogelijk en alles zal ook vloeiender worden (Owen Taylor bv zit er op dit moment nogal achteraan om X vloeiender te krijgen.. en er wordt ook al over een Gtk backend gepraat dat gebruik maakt van XRender :9))

Nee.. ik wacht lekker nog een jaartje op X5.0 :)
(Januari - 2004)
Heb je toevallig wat meer info over x5.0 ? ik ben al wezen zoeken.. maar zou het toch leuk vinden er wat meer over te lezen!

http://www.xbmcfreak.nl/

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja, heel grappig spul allemaal, maar de topicstart is nogal matig... wat het is en wat het doet kan je wel vinden en ervaringen.. tja... probeer het eens? Is het uberhaupt bruikbaar? :+
Het is hier nl. geen meuktracker.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.