Probleem: Fan van de voeding draaid niet meer!

Pagina: 1
Acties:

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-04 11:44
De fan in voeding wil niet meer draaien! Wat kunnen hier de gevolgen van zijn. De voeding word niet overdreven heet.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 22:39

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

je voeding kan overhit raken, zou die fan maar eens gaan vervangen of sowieso ff proberen schoon te maken. Als je hierbij je voeding openmaakt doe dan wel ff voorzichtig aub, zitten minder-fijne componenten in..

Ow, en 'draaid' is met een 't' aan het einde :)

[ Voor 24% gewijzigd door HaaZ op 25-11-2002 09:52 . Reden: iets voorzichtigere spellingsopmerking :P ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

HaaZ schreef op 25 november 2002 @ 09:51:
Ow, en 'draaid' is met een 't' aan het einde :)
Ik wou al zeggen ;) :P

Maar topicstarter:
Je kan er zo een andere fan inzetten, kwestie van solderen :)
Er zit gewoon een zwarte en een rode draad op de printplaat van de voeding vastgesoldeerd.
Ik zou hem wel vervangen, of proberen te fixen, zit er niets voor niets in ;)

• pluisman
eigenlijk draaien alle fan's niet meer, cpu, case en voeding fan. Case fan was toch niet echt nodig, de temp van de kast is gewoon goed zonder die fan.

Maar zaterdag ochtend stopte de voeding en cpu fan.

Ook de aansluiting op het moederbord werkt niet meer. Nu heb ik via een omweg de fan van de cpu aan de praat gekregen. (dmv een splitter).

Raar probleem!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 22:39

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Je hebt nu helemaal geen airflow meer in je kast..
Euh, en je pc werkt verder nog goed? :?
Waar is die casefan op aangesloten? Zou bijna zeggen dat je voeding niet meer geweldig is.. :{
Of ben je teveel aan het 'tweaken' geweest? :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• pluisman
de case en cpu fan zaten op het moederboard, alles werkt zoals het zou moeten, de fan's alleen niet!

idle temp van de kast=31
idle temp cpu=33

Een nieuwe voeding gaat ook niet, is een compaq machine. Dan zou ik ook meteen een nieuw moederboard moeten kopen

[ Voor 30% gewijzigd door pluisman op 25-11-2002 10:19 ]

Verwijderd

pluisman schreef op 25 november 2002 @ 10:15:
de case en cpu fan zaten op het moederboard, alles werkt zoals het zou moeten, de fan's alleen niet!

idle temp van de kast=31
idle temp cpu=33

Een nieuwe voeding gaat ook niet, is een compaq machine. Dan zou ik ook meteen een nieuw moederboard moeten kopen
Dat zal denk ik ook wel meevallen, is de stekker zo anders dan :?
Als dat zo is dan kan je het wel fixen, lijkt me erg sterk dat mensen met een kapotte compaq-voeding gelijk een nieuwe moederbord moeten kopen :P

• pluisman
Stekker naar het moederboard is inderdaad anders! Verder weet ik natuurlijk niet of het moederboard ook kapot is, de aansluiting voor de fan werkt niet!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:53
Ik zou compaq is bellen. En dan een nieuwe voeding bestellen?

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

pluisman schreef op 25 november 2002 @ 11:05:
Stekker naar het moederboard is inderdaad anders! Verder weet ik natuurlijk niet of het moederboard ook kapot is, de aansluiting voor de fan werkt niet!
Gewoon op Marktplaats of 2ehands kijken, heb al meerdere keren mensen zien adverteren met 'voeding compaq sparepart nr. etc'
Pagina: 1