[RAID 0] winxp wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 08:49

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Hi,

Ik ben winxp opnieuw aan het installeren, maar zodra hij opnieuw gaat opstarten krijg ik de volgende message:
Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware.
Nu heb ik wel op F6 gedrukt tijdens de installatie om de raid drivers te installeren, maar op één of andere vage reden kan hij toch niet van de schijf lezen :? Dit is trouwens de eerste keer dat ik deze boodschap krijg.

Heeft iemand mischien een oplossing voor mijn probleem? Het is heel belangrijk, want op de andere partities staan al m'n data die ik niet kwijt wil, dus een rebuild van de array zit er echt niet in!

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Verwijderd

Installeer xp eerst op een gewone ide partitie en dan ghost image naar de raid partitie.
Dat is de makkelijkste oplossing.
Als de raid installatie een twee traps installatie is heb je altijd een probleem bij het installeren van de raid drivers tijdens xp installatie. Als het een enkelvoudige installatie is dan is er hoogstwaarschijnlijk iets fout gegaan. Wat voor een partitie is het trouwens, fat32, ntfs ?

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Het is een NTFS, zou het met fat32 wel gaan? En wat bedoel je precies met een twee traps installatie?

Verwijderd

Met twee traps bedoel ik dat er eerst een installatie van de extra ide poorten gedaan wordt en daarna een installatie van de raid. Zoals je mischien weet zitten die twee gesplists in de system manager met andere irq's. XP installatie doet meestal alleen de eerste en "vergeet" het tweede deel.

Verwijderd

Ik denk niet dat het veel verschil maakt of het fat32 of ntsf is. Normaliter maakt dat voor XP niet zo heel veel uit tijdens de installatie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik van dat deel niet zo heel veel verstand heb. De vraag was eigenlijk om de gegevens kompleet te krijgen.

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
ok, zal ik dat vanavond is proberen, zit nu op m'n werk, heb thuis geen internet...

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 11:51

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

ik heb anders nog wel een hard disk die je even kan lenen (als je die nodig hebt en er voorzichtig mee doet).

zal hem anders vanmiddag/vanavond wel even komen brengen.

groeten

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
offtopic:
Yow Bazzs, cool van je :D

Damn, heb net gezocht op ghost (van Symantec), maar dat programma is 37 MB! Bestaat er geen versie op floppy? Een DOS-proggel kan toch niet zo groot zijn?

Verwijderd

De volledige versie is wel zo groot maar de dos versie (die daar bij zit) past gewoon op een floppy. De dos versie is ook makkelijker in het gebruik omdat je dan vanaf floppy boot en dus iedere partitie kunt nemen om er een image van te maken omdat er geen partitie aktief in gebruik is.

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Topicstarter
Ok, tnx, kga em downloaden en vanavond proberen!

Pagina: 1