GFORCE 4 cannot create 3d device error

Pagina: 1
Acties:

• djbabs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04-2023
Beste,

Probleem:
Mijn probleem is dat spellen niet directx kunnen starten. hij geeft een: cannot create 3d device error (ook als ik bij dxdiag het test geeft hij deze error).

Ik heb mijn cusl2c asus board geflashed en cmos via een tooltje gecleared. Ik start windows 2000 op. Onder dos zie ik mijn video irq netjes 11 krijgen, wat in mijn geval een uniek adres is. onder windows krijg hij ook 11 toegewezen.

Wanneer ik nu mijn videokaart drivers installeer wordt mijn video kaart op irq 9 gezet in windows. Hierbij deelt hij 9 met 4 andere dingen (scsi, serial, serial, netwerk). Ik kan het irq ook niet aanpassen als ik de properties opvraag. IN het biosboot geeft hij wel netjes video irq 11 aan

Ik weet geen raad meer. ik heb de kaart eruit gehaald en in een andere pc gestopt met dezelfde board en het werkt meteen (hij geeft de kaart een uniek irq). Ik heb alles eral uitgehaald (scsi, netwerk) maar nog doet hij het niet.

HELP!

Verwijderd

Misschien raar vraagje, maar heb je ook al DirectX opnieuw geïnstalleerd :?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Valt dat ACPI ook te uninstallen :?

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:11

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

ThrillSeeka schreef op 25 November 2002 @ 11:30:
Valt dat ACPI ook te uninstallen :?
Ja >:)

netste methode is om in je bios acpi uit te zetten en je windows opnieuw te installeren, maar het kan ook als volgt. Ga naar je device manager, en kijk daar daar onder Computer. Daar zie je iets staan als ACPI compliant PC. Als je die update naar normal, dan verandert ie hem ook. LET OP. Dit betekent dat al je hardware opnieuw gedetecteerd moet worden, dus een aantal keer herstarten. Bij mij raakte windows toen zo over de zeik dat ik opnieuw moest installeren. Je bent dus gewaarschuwd, zeker omdat ACPI over het algemeen heel goed werkt, en je dat liever gewoon met rust laat.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• et36s
  • Laatst online: 18-08 09:09
ACPI uitschakelen kan d.m.v. je computer opnieuw installeren en tijdens de installatie op F5 te drukken. En dan te kiezen voor een standaard computer. Maar het kan ook anders gebruik daar even de search voor.

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Niet aan te raden dus...

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• Sparhawk
  • Laatst online: 00:11

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Als het niet nodig is niet nee :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Kun je in je BIOS niet Assign IRQ to VGA aan of uitzetten ??? Probeer dat eens te veranderen...
Pagina: 1