Toon posts:

vbscript + recipient control

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de vbscript editor in outlook en ik krijg het niet voor mekaar om waarde toe te kennen aan de recipient control. Ik wil een email adres assignen als ik een van de drie radio buttons klik. Of met behulp van een combobox.

Ik heb de mdsn site al bekeken en de property "value" , "text" al gebruikt maar ik krijg nog steeds de melding:

"There must be least one name or distribution list in the To, CC or Bcc box"

een voorbeeld wat ik nu gebruik is.

Sub Item_Send()
If OptionButton1.Value = True then
RecipientControl1.value = "VT_Admin@Hotmail.Com"
item.Send
End if
End Sub

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??? Zo ziet mijn formulier eruit.
http://geocities.com/arnim007/final.bmp

Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/arnim007/final.bmp

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 10:06 ]

Verwijderd

Ik heb nog nooit iets in outlook ontwikkeld, en god behoedde me hoef ik het ook nooit te doen, dus ik ben geen expert noch wil ik dat zijn. Verder vertel je ook niet over welke versie van Outlook jij het hebt, en hoeveel verschillen er tussen de versies zitten. Ik heb hier alleen Office 2000, dus da's het enige waar ik over kan meepraten.

Hoe dan ook, ik heb even in de object library gegeken en geen class 'RecipientControl' kunnen vinden, dus vraag mij af wat dat is. Verder heb ik bij class 'MailItem' (die een methode 'Send' heeft, dus ik neem aan dat object 'item' van dit type is) een property '.To' gevonden. Probeer deze eens hardcoded te zetten, en kijken of het formulier wel verzonden wordt.

Nog wat opmerkingen over je post:
- Dit is een heel outlook specifieke vraag, dus zet in het vervolg [outlook] in je titel
- Het screenshot is een BMP die niet echt modem vriendelijk is (lees: veel te groot, bijna 1 MB), dus maak er een .jpg van ofzo
- Eigenlijk is dit een kopie van dit topic van je: [rml][ vbscript] RecipientControl object *[/rml] .. misschien kan je in het vervolg beter je oude topic aanvullen en een schop verkopen (na 24 uur, zie FAQ) dan een nieuw topic beginnen
- Ik heb niet het gevoel dat je de materie echt begrijpt, dus misschien is het beter een goed boek te kopen of een cursus te regelen, want, zoals whoami in een andere post van jou al opmerkte, dit is geen helpdesk

Succes :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de To al eerder gebruikt en dat werkt ook niet. ik gebruik outlook 97 en er zitten heel veel beperkingen. De send method komt van de message form. Ik heb mijn eigen form gemaakt en de recipient control onzichtbaar gemaakt. recipient control is hetzelfde wat je ziet in de message form. Waarom zou ik een boek kopen als ik maar 1 keer een form hoeft te bouwen. Op werk heb ik geen photoshop en kan alleen maar paint openen dan maar bmp :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Zeg, ik weet niet wat jouw probleem is, maar volgens mij moet je eens even heel goed de FAQ gaan lezen, en vooral het stukje over x-posten, als er slotjes geplaatst zijn, etcetera.

Je topics gaan niet voor niets op slot, en de topics die open gebleven zijn, kun je na minimaal 24 uur wachten een "schopje" geven, maar dit gedrag is echt uit den boze.

Houd daar dus alsjeblieft mee op.

vbscript+raidiobutton+recipient object
[rml][ vbscript] RecipientControl object *[/rml]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.