Toon posts:

Casefan voor Dell Dimension 4400

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de casefan van een Dell kast? Ik heb mijn oude Dell P3/500 net weggedaan, maar tjiesses wat was dat ding stil, merk ik nu? Ik dacht altijd wel dat die kast stil was in vergelijking met anderen, maar nu dus ook met mijn nieuwe Dell.

Weet iemand of dat een k*tklus is of dat het wel te doen is? Die fan zit nl. vrij vast aan de backside van de kast...

Verwijderd

Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat je nu een snellere CPU hebt, die meer hitte produceert en daardoor een sterkere fan nodig heeft. Je kan wel een stillere CPU fan aanschafffen mocht je dat willen.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 05:19
Papst fans :)

www.freezinghardware.nl verkoopt ze, leveren goed & snel, ook kan je ff in de Pricewatch kijken waar ze nog meer worden verkocht, is trouwens zoekwerk ;)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Let wel op, een vriend van mij heeft ook een dell en daar is de fan aan de achterkant (onder de voeding) tevens koeler voor de CPU. Het ding is via een buis met de CPU verbonden. Je moet er dus wel iets fatsoenlijks voor in de plaats zetten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad zoekwerk! :/
Dell zegt dat je het het beste zo kan laten, blabla beste voor de kast, blabla.. :Z

In mijn ouwe kast zat er idd zo'n slurf op, maar dat was een P3, nu heb ik een P4 en daar zitten (natuurlijk verticale, +/- 3 tot 6cm lange) koelsleuven op, en meteen horizontaal tegen de achterwand van de kast zit dan de koeler die dus haaks door de koelsleuven heen koelt. De voeding heeft een aparte koeling, maar dat was overigens ook bij de P3 zo.

Het probleem zit hem dus in de bevestiging van die koeler, het lijkt wel alsof de achterwand om de randen van de koeler heen gebogen is, hij zit niet vastgeschroefd. Maar ik ga ff op die bovenstaande link kijken, misschien kom ik wel een e-mail adres tegen van iemand die het al eens gedaan heeft?

Alvast bedankt mensen! :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Zoekwerk! :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49

Sluit hem dan ook! :)
Pagina: 1