Toon posts:

Brandend Edimax lampje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik op de HCC beurs een switch en wat kabels gekocht om een netwerk aan te leggen.
Ik heb een Alcatel Spedtouch Home, welke is geupgrade (gekraakt :*) ) naar de pro versie. Dus ik kan deze ook als router gebruiken.
Nu heb ik de modem aan de switch aangesloten (geen cross over) en vanaf de switch weer kabels ( geen cross over) naar de twee PC's.
Op beide PC's draait XP Prof en met beide PC's kan ik gewoon op internet via de modem, als ik deze direct aan de PC aansluit.

Ik heb nog niet aan de instellingen van de modem gezeten omdat ik eerst een netwerk wilde opzetten, jullie begrijpen dat het niet is gelukt :'( .
Op de switch blijft naast het indicatie lampje van van de PC ook het 100M lampje alsmaar branden.
Ik denk dat de switch problemem heeft met het onboard LAN aansluiting op die desbetreffende PC. Want alleen bij die PC blijft deze lampje branden. En elkaar zie doen de PC's niet.

Heeft iemand een idee?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 08:57:
Gisteren heb ik op de HCC beurs een switch en wat kabels gekocht om een netwerk aan te leggen.
Ik heb een Alcatel Spedtouch Home, welke is geupgrade (gekraakt :*) ) naar de pro versie. Dus ik kan deze ook als router gebruiken.
Nu heb ik de modem aan de switch aangesloten (geen cross over) en vanaf de switch weer kabels ( geen cross over) naar de twee PC's.
Op beide PC's draait XP Prof en met beide PC's kan ik gewoon op internet via de modem, als ik deze direct aan de PC aansluit.
De kabel hangt wel in de uplink port? (ik gebruik een kabel die je ook gebruikt bij directe PC-aan-PC verbindingen, werkt prima)
Ik heb nog niet aan de instellingen van de modem gezeten omdat ik eerst een netwerk wilde opzetten, jullie begrijpen dat het niet is gelukt :'( .
Op de switch blijft naast het indicatie lampje van van de PC ook het 100M lampje alsmaar branden.
Overkomt mij ook wel eens, zelfs als ik de kabel eruit trek, blijven het groene (verbinding) en het oranje (100mbit) lampje branden. Even de adapter van de switch eruit trekken, 3 secs wachten en er weer in, en alles werkt weer :)
Ik denk dat de switch problemem heeft met het onboard LAN aansluiting op die desbetreffende PC. Want alleen bij die PC blijft deze lampje branden. En elkaar zie doen de PC's niet.
Dat hget lampje blijft branden (ook als de PC uit staat), is een teken van Wake-on-LAN. De netwerkverbinding blijft actief, zodat er via een andere PC een signaal kan worden verstuurd, en dan gaat je PC aan.

Verder: werkgroepen hetzelfde? Welke IP adressen? Zijn de subnetmaskers hetzelfde?

/edit: het zijn onboard LANs, dus welke mobo's zijn het, en welke netwerk chip zit erop?

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 25-11-2002 09:02 ]

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 14:34

VonAalscht

Raaaar

Is dat lampje op je switch niet aan omdat WOL (Wake On LAN)aanstaat ?
edit:

Toch maar sneller typen voortaan ;)

[ Voor 29% gewijzigd door VonAalscht op 25-11-2002 09:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
quote:
-------------------------------------------------------------------------------
De kabel hangt wel in de uplink port? (ik gebruik een kabel die je ook gebruikt bij directe PC-aan-PC verbindingen, werkt prima)
-------------------------------------------------------------------------------

Yep, poort 1 van de switch.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Verder: werkgroepen hetzelfde? Welke IP adressen? Zijn de subnetmaskers hetzelfde?

/edit: het zijn onboard LANs, dus welke mobo's zijn het, en welke netwerk chip zit erop
--------------------------------------------------------------------------------

Zelfde werkgroep, verschillende IP's, zelfde subnets.

Het is een moederboard van MSI met een SiS chipset. Het is de nieuwe Aldi PC :) , waar ik overigens meer dan tevreden over ben. Echt een aanrader, voor het geld dat je het kunt kopen kun je het niet bouwen (al is bouwen wel leuker)