Compaq SCSI adapter werkt niet in een P166 systeem

Pagina: 1
Acties:

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-02 23:28
Hi,

Ik heb voor me gevoel iets heel raars. Ik heb hier een SCSI kaartje die op elk moederbord weer anders reageert. Het gaat om een kaartje van compaq uit een prosignia 200. Op mijn abit kt7 bordje gaat alles goed. Ik zie nix van het kaartje in me scherm maar als ik windows opstart dan hoor ik me schijven aanslaan.

Nu heb ik dat kaartje later overgeplaatst in een andere pc weet eigenlijk niet meer wat voor bord dat was maar het was een intel chipset met een 166 mhz pentium 1 erop. Hier kreeg ik een schermpje van mijn SCSI kaart waar ik wat instellingen kon bekijken oa of de scsi id's kloppen enz. Maar in windows en linux werkte het kaartje niet.

Nu zit ie op AX6BC bordje van aopen en krijg ik de volgende boeiende info te zien.
NCR SDMS en dan wat vage copyright dingen.
NCRPCI04-3.07.00
Maar hij word niet gedetecteerd door windows en wel door linux die vervolgens ook netjes al me schijven voor me aan zet. Ik wil alleen wel het liefst windows gebruiken op deze pc. (voorlopig dan)

Ik dit dus vervolgens intypen bij altavista en ik kom op de lsi site terecht waar ik een nieuwe bios kon downloaden. Deze bios zecht alleen dat ie geen LSI kaart kan vinden wat kan kloppen aangezien het alleen maar een LSI chipset is op compaq kaartje.

Ik dus zoeken naar een bios op de compaq site maar ik zie nix kan iemand me helpen wat moet ik nu doen.

Alvast bedankt

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 14:15
Volgens mij is dat zo'n Scsi kaartje wat dus ook gedeeltelijk door je Mobo Bios is aangesproken.
Vandaar dat ie het in het ene mobo wel werkt en de andere niet.

De bios gaf al aan NCRPCI04-3.07.00 dus ga maar eens zoeken op deze gegevens
en dan zal het een NCR 81XX zijn waarschijnlijk. B)

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |