Die-hard Brexiteer
De GF2Ultra is er inmiddels al en deze zal ongeveer gelijk scoren, misschien dat de V5 6000 in de hogere resoluties een tikkie sneller is.
Als deze kaart nou gelijk met de V5 5500 was uitgekomen had je een kickass kaartje gehad, maar nu vind ik het eigenlijk al te laat, de releasedates van de GF3 en de Radeon2 zullen ergens in begin 2001 zijn.
Verder komen er nu steeds meer games met T&L aan, kijk maar eens in MDK2 wat dat kan doen kwa fps en om dan nog 1500 ballen neer te legggen voor een V5 6000 ?
Mocht je een flightsim fanaat zijn die graag met fsaa speelt, dan is er waarschijnlijk (nog) geen betere kaart.
Ik heb nog steeds geen release datum voor de V5 6000 gezien BTW.
Niet op voorraad.
Vooral met de "texture-geheugen vretende" spellen van tegenwoordig, waarbij hij ook geen gebruik kan maken van AGP-texturing.
Eerst zien, dan geloven --> Kom maar op met die reviews!
PSN-id: Chrasher
Vooral met de "texture-geheugen vretende" spellen van tegenwoordig, waarbij hij ook geen gebruik kan maken van AGP-texturing.
Eerst zien, dan geloven --> Kom maar op met die reviews![/quote]Dat is niet waar, alleen de textures worden verdeeld over over die 128mb (dus 32mb per proc) maar de voor de rest kan gewoon al het geheugen worden gebruikt.
Misschien was het iets anders als de textures maar iig klopt het rest van het verhaal wel.
Effe rekenen: 1600x1200x32 triple buffer = een kleine 30Mb geheugen.
128 - 30 = 98Mb geheugen over, wat verdeeld moet worden over 4 chips voor texture-geheugen. Blijft dus over 98 / 4 = zo'n 24Mb Texture geheugen. (correct me if I'm wrong)
Valt uiteindelijk nog wel mee, maar is voor de nieuwste en toekomstige spellen toch wat aan de krappe kant. (voorbeeld: MDK2 gebruikt al 32Mb Textures in 32bit)
Wil je tegenwoordig in HOGE resoluties spelen, dan heb je toch al gauw een 64Mb kaart met AGP-texturing nodig. $$$$
Verwijderd
GeForce = kwaliteit vooral met de soroten drivers die je ken downen.....neem nou die Deto's van nvidia zelf.. klaar dat schop kont x 10
3dfx is gewoon op de achtergrond verdwenen...
geforce maakt ook gebruikt van s3tc en meerdere technieken.. + het heeft DDR ram...en die GeForce2 krijgt waarschijnlijk ook 128mb DDR...
3dfx blijft maar klooien met SDR wat niet erg is maartoch...
Zelf heb ik een Geforce-2 GTS met 32Mb
Deze kaart werkt perfect met de meeste spellen in 1280x1024x16 of 1024x768x32 met lekkere
Sommige games kunnen zelfs een stapje hoger: 1600x1024x16
Verwijderd
Yeah man! Uh-huh! I'm a 1337 nV1d1a h4><0R and I 0w|/|z0Rz y00 4LL!
Geez man, put away the crack pipe, ik weet zeker dat je nog nooit een V5 in actie hebt gezien.
De reden waarom nVidia om de halve dag nieuwe drivers nodig heeft is omdat ze constant problemen hebben met verschillende spellen.
Ik heb nu al 2 maanden een V5 en ik moet zeggen datie grafisch op de meest speelbare framerate de GF2 uit het water blaast. Ja, vreemd he? Mijn vriend heeft dezelfde pc met een GF2, en als hij de best speelbare resolutie + instellingen pakt die in verhouding de mooiste beelkwaliteit oplevert, heeft hij gemiddeld zo'n 10fps meer, alleen de beelkwaliteit is gewoon minder. (1280x1024x32 max is gewoon minder dan 2xFSAA@1024x768x22 alles max).
Face it.
3dfx's drivers worden niet zo vaak geupdate, maar iedere driverversie heeft wel een vreselijk grote performance boost.
Speelbare framerates in 1600x1200 en 4xFSAA @ 1024x768 zijn gewoon de reden dat de V5 6000 goed met de GF2Ultra zou kunnen concurreren. Mits hij nog uitkomt.
Verwijderd
De GF2 was toch zo snel? Waarom doetie dit dan niet:
Counterstrike @ 1024x768 met 4xFSAA, gemiddelde 50 fps.
Rune @ 1024x768 4xFSAA, zelfde verhaal, helemaal vloeiend
Homeworld @ 1024x768 32-bits kleur, 4xFSAA, supervloeiend.
Unreal Tournament: met 2xFSAA in 1024x768 een gemiddelde dat hoger ligt dan dat van de GF2 ZONDER FSAA. (tussen de 60-70 fps)
Porsche Unleashed: Need I say more? chek iedere review maar.
Zo zie je maar weer, niet alleen spellen met Glide draaien goed met een V5. I rest my case.
Wat moet ik in godsnaam met een v5? ik wil gewoon op hoge reso's kunnen gamen! met een fantsoenlijke FPS als het kan! (1600x1200x32bpp)
Wat zou ik anders aan m'n iiyama vmpro 510 hebben? ik ga dan echt niet gamen met 1024x768 ofzo! (nee ook niet met fsaa!)
Geforce2 64mb is it for me!
Verwijderd
Dus wat nou blaat. Verder is geen enkel ander argument fatsoenlijk weerlegd.
Ooit van overclocken gehoord? werkt best aardig hoor! (oh nee, want daarin is een v5 ookal vrij butt meen ik)
Anyway, dit is geen flamebait ofzo! ik wil alleen mijn motivatie even kwijt waarom IK voor een geforce 2 heb gekozen. Niet dat ik vind dat iedereen hier meteen zo'n ding moet aanschaffen. Kijk, als je een 17" monitor hebt dat is 1024x768 een hele leuke res. om op te gamen, en met FSAA word het allemaal dan net ietsie mooier uiteraard. Maar nogmaals (zie vorige posting), ik wil gewoon op hogere res. gamen........:-)
alleen spellen met glide (of een glide achtergrond) draaien nog beter op een v5
Homeworld, porsche unleashed (dus nfs 5) en unreal tournament zijn alle drie orgineel gemaakt voor glide (homeworld) of afgeleid van een oudere engine die alleen voor glide was gemaakt (nfs 5 en ut)... Dat is de enige reden waarom deze nog beter draaien, ze zijn geoptimaliseerd voor glide... en verder
counterstrike in opengl draait op een v5 nooit beter dan op een geforce2..
ik zie tussen die reso en 1600x1200x32 niet zoveel verschil meer, maar dat ligt natuurlijk aan de groote van je monitor.
Het verschil tussen 1024x768 en 1280x1024 vind ik wel goed te zien op m'n 19".
De v5 6000 is een mooie (veel fillrate en bandbreedte) kaart maar begint nu echt te weinig features te hebben, meer en meer games komen met T&L, bumpmapping ect. uit, ik zou dan in die prijsklasse zeker voor de GF2Ultra gaan.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Yeah right, Homeworld en CS draaien niet eens in Glide.
Over dat "Voodoo-minded" zijn van mij, dat moest even om te compenseren voor de "Nvidia mindedness" van anderen op deze board, ok?
Kijk, ik vind het verder prima dat iemand een GTS2 koopt vanwege de mogelijkheid om in hoge resoluties te spelen (40 fps in Q3 is gewoon niet genoeg, maar andere spellen draaien vaak wel vloeiend in 1600x1200...net zoals in 4xFSAA op een Voodoo5)
Het probleem is echter dat bijna niemand in nederland ooit een V5 in actie heeft gezien en daarom maar een beetje gaat "3dfx-bashen"
Dit slaat natuurlijk nergens op, want zoals ik al zei, veel spellen spelen gewoon mooier op mijn V5 dan op een GF2 (Rune, Deus Ex, UT <ja een glide-based engine, maar so what, het zijn wel een van de populairste spellen) en dus ook counterstrike en homeworld.
Verder zijn het aantal personen die het geluk hebben een monitor te gebruiken die 1600x1200 fatsoenlijk aankan ook niet in grote getale aanwezig, dus daar zou ook rekening mee moeten worden gehouden.
Zo slecht is een V5 echt niet....het kan de competitie met een GTS2 makkelijk aan. Geen van beiden wint hier, maar ook geen van beiden verliest. Simpel.
Hij wordt uitgebracht tijdens/na comdex(begint maandag) , hij gaat 4xagp ondersteunen , de snelheid van de core en mem. wordt 183 Mhz(v5 5500 is 166 Mhz).
En hij gaat kosten :
$350-$400 en in een speciale uitvoering met 3d bril $450.
Dan blaast hij die Ultra met zijn $500 toch weer uit het water.
Deze info heb ik gekregen van mijn contacten bij een retailer in de US die tot nu toe heel betrouwbaar is gebleken.Het is inmiddels ook al op de messageboards van 3dfxgamers.com terechtgekomen.
Nou , voor ongeveer fl. 1000,- wil ik deze kaart wel hebben totdat de NV20 ,Radeon2,Rampage of de G800 uitkomt!
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
ik weet niet hoe 3dfx-minded je bent, maar als je mijn reactie even goed had doorgelezen had je gezien dat ik ook NIET zeg dat ze in GLIDE draaien...
Een groot aantal spellen (een redelijk spel is toch al gauw een jaar in ontwikkeling en als je het helemaal van de grond af opbouwt kan het nog wel wat langer duren, bv unreal bijna 3 jaar) komt nog uit een tijdperk waarin 3dfx heer en meester was over de 3d accelerators... deze spellen zijn dus grotendeels gemaakt met 3dfx kaarten en eventuele ondersteuning voor glide... Het zal dus niet vreemd zijn dat deze spellen beter draaien onder glide dan onder d3d...
Neem nou bijvoorbeeld Deus Ex... Dit spel is gebasseerd op de Unreal/Unreal Tournament engine.. De ontwikkeling van deze Unreal engine is begonnen in (ik geloof) 1995.. Zo rond die tijd kwam 3dfx uit met de eerste (en toen nog beste) 3d-accelerator.. Epic heeft er toen voor gekozen om een spel te maken helemaal geoptimaliseerd voor Glide... Dat is Unreal dus ook geworden...
Pas na een paar patches kreeg de orginele unreal ondersteuning voor d3d...
Unreal Tournament, Deus Ex, DS9: The Fallen, etc. Zijn allemaal afgeleid van de Unreal engine... Het is dus niet erg vreemd dat ze beter draaien op een 3dfx kaart, want ze zijn (met een klein omweggetje) toch nog veel meer geoptimaliseerd voor glide
Ik weet niet zeker (is een hele tijd geleden dat ik homeworld heb gespeeld) maar volgens mij hadden de eerste versies van homeworld zelfs nog ondersteuning voor glide...
En CS tja... zoals ik in mijn eerdere reply al zie, die draait in opengl en hoe het kan dat die op een v5 sneller is dan op een geforce2 op dezelfde pc, tja... ik zou het niet weten...
[Edit]
3dfx minigl is GEEN GLIDE... het is mini gl (tja.. what's in a name
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Do as I say, don't do as I do.
Delta Force 2 maakt gebruik van voxels en maakt geen gebruik van je vid card , maar belast alleen je cpu , dus dat ligt echt niet aan je vid card , maar aan je cpu.
Dus hij draait net zo slecht op een gf2 dan op een voodoo kaart.
Verwijderd
Koop dan een GeForce of zo, maar Voodoo is out of the game!!!
Dat kaartje wordt de snelste en mooiste(als ie uit komt).
Goedkoper wordt ie ook omdat de prijzen van sdram dalen dus dat is positief.
Hopelijk kunnen we binnenkort reviews zien van dit leuke kaartje die, uiteindelijk, iedereen wel wil hebben maar niet wil toegeven.
Groetjes en 3Dfx doe je best even.......
Verwijderd
Zelfs de miniGL driver werkt niet met de Voodoo5.
Default OpenGL 1024x768 met 4xFSAA een gemiddelde van 50 fps.
Mijn vriend's mond viel open toen hij dat zag, en alleen mensen die het geluk hebben monitors te bezitten met ultra-hoge resoluties kunnen een ervaring meemaken die ongeveer gelijkwaardig is.
Maar geloof me, zelfs dan zijn artifacts zoals texture shimmering nog niet opgelost. Het mooie van FSAA is niet de jaggies die verdwijnen, maar juist dat de textures niet meer bewegen als je door een omgeving wandelt. Dit geeft een vreselijk solide gevoel, en dat is nou juist het mooie. Dit komt door de rotated-grid FSAA methode die een voodoo-kaart toepast.
Begrijp me goed, ik probeer hier alleen maar de credibility van 3dfx naar een normaal niveau te brengen. Ze maken namelijk op dit moment de meest stabiele kaarten die er zijn, met een image quality waar andere companies heel vaak nog niet aan kunnen tippen.
Misschien zijn ze niet op ieder vlak het snelste, maar bedenk dat voor velen een goede image quality/speed verhouding belangrijker is dan snelheid alleen.
Verwijderd
Release Voodoo5 6000 één maand na V5-5500?
Gepost door Femme Taken Donderdag 20 April 2000 - 06:01 - bron: Hot Hardware
Hot Hardware heeft een Q&A'tje met Alf Covey van 3dfx online gezet. Naast wat antwoorden op std vragen over de Voodoo5 weet Alf onder andere te vertellen dat de Voodoo5 6000 een maand na de V5-5500 gereleased zal worden. Begin deze maand werd door GA-Source nog gemeld dat de release van de V5-6000 met enkele maanden was uitgesteld:
Q: I have saved up my money since you announced this card. How much longer after the Voodoo5 5500 ships will we see the 6000?
A: It's going to be around a month after the 5500 is released but again I don't have anything more concrete than that.
Q: I went to the pre-release site today and it asks for a 6-8 week lead time!?! (from the on-line 3dfx store) Would it be better to go to the Austin CompUSA or Best Buy rather than the pre-sales route if I want to get the V5500 the soonest?
A: Voodoo 5 products will be made available to all consumers who place a pre-order with one of 3dfx' authorized pre-order program participants on the same day regardless of where they chose to preorder from. We are scheduled to ship to retailers in the same time frame. So it is probably going to be just a matter of what is more conveininet to you since it will largely be at the same time.
Tisss altijd later, veel later.
3dfx Voodoo4 en Voodoo5 worden mislukking?
Gepost door Femme Taken Vrijdag 31 December 1999 - 08:14 - bron: FPS3D.com
Dat is zo'n beetje de strekking van het artikel dat FPS3D.com heeft geschreven over de Voodoo4 en Voodoo5 videokaarten, die 3dfx het komend voorjaar zal introduceren. Met een fillrate van 1333Mtex/sec zal de Voodoo5 6000 ongetwijfeld nieuwe snelheidsrecords zetten, het is alleen de vraag of dit een prijs van 600 dollar rechtvaardigd:
The most important downfall has to be the lack of Double Data Rate memory support. By the time the 3dfx cards are released, nVIDIA will have unleashed their 64mb DDR GeForce unto the public. 32mb DDR will then become an affordable standard, and where is 3dfx left then? You'll have a choice between their 128mb of SDRAM for $600.. or nVIDIA's offer of 64mb of higher-powered DDR SDRAM for what is being speculated at $350 and under.
This is where 3dfx's usual onslaught of fill rate claims are defeated. We have already seen the alarming increase in framerate on 32mb GeForce cards in DDR format as opposed to their vanilla SDRAM and/or SGRAM counterparts [ed: this is because larger memory bandwidth allows for 32-bit color without anywhere near as much of a performance hit. It also increases performance in games with high-resolution textures.]. I think it's pretty safe to say, at this rate, the 64mb DDR GeForce should certainly be powerful enough to at least rival the second-highest tier on the V5 series (Voodoo 5 5500 - $300), which boasts around 667-733 Megapixels per second [ed: and also we can basically count on the fact that nVidia will have increased clock speeds by then or soon after.].
If this is the case, 3dfx will be left with nothing to combat the current champion. GeForce boasts hardware transform & lighting, processor independent rendering, equivalent fillrate, lower prices, better availability, TV-OUT, multiple manufacturers (so we can have some nice price slashing due to competition - in addition to fun features like 3D Glasses, tweaked out drivers, etc.), and an overall superior reputation (due to the bad taste the V3 left in the mouths of some of its users).
jaja
Super Voodoo 5 met 32 VSA-100 chips????
Gepost door Tweakers.net Nieuwsposter Maandag 15 November 1999 - 22:34 - bron: 3dfx Gamers
OMG! Ik las net een stukje over de Voodoo 5 op 3dfx Gamers en het schijnt zo te zijn dat Quantum3D een videokaart met 32 VSA-100 (Voodoo 4/5) chips gaat maken! Als je je realiseerd dat er op een Voodoo 5 6000 (ja, die kaart van 1200 piek ) "maar" 4 van die chips zitten.........
At the heart of both the Voodoo4 and Voodoo5 family of products is 3dfx’s newest chip, the VSA-100 Engine. 3dfx will be able to offer an extremely wide range of products based on this hardware. You’ll see anywhere from single chip (Voodoo4 4000 and 4500) to dual chip (Voodoo5 5000 and 5500) to quad chip products (Voodoo5 6000). Quantum3D will even be offering a 32 chip solution, but with a price tag of up to $40,000, it may not be the type of product you run out and buy for your home computer.
Ik vind het wel vaag hoor. 32 VSA-100 chips op een kaart. Hoe groot moet die kaart wel niet worden (om al die chips te huizen)? Is er wel een CPU die deze kaart kan trekken??
En ik zou de eerste persoon nog moeten tegenkomen die 40000$ voor een videokaart over heeft.
Al met al is het wel stoere shit en ik zou best graag benchmarks van deze kaart willen zien (als ie uitkomt) Je kun die shit hier lezen. (voor het geval je dacht dat ik dit uit mijn duim zat te zuigen )
1200 Piek?? Volgens mij het dubbele.
3dfx Voodoo5 6000 uitgesteld tot de herfst
Gepost door Robin Evers Donderdag 31 Augustus 2000 - 16:22 - bron: Voodoo Extreme
Billy "Wicked" Wilson van Voodoo Extreme heeft van 3dfx's Senior PR Manager vernomen dat de Voodoo5 6000 niet meer deze zomer zal verschijnen maar is gedelayed tot de herfst. De afstand ten opzichte van nVidia begint nu wel aardig op te lopen aangezien nVidia alweer de GeForce2 Ultra heeft uitgepoept. Een flinke domper voor de 3dfx tribune:
Development of the Voodoo5 6000 is going very well. We are expecting it to be the premier graphics accelerator for raw frame rates and visual quality. Plans are to have the Voodoo5 6000 out in the fall.
BB
Senior PR Manager
3dfx, Inc.
Tssss, hij zegt niet eens welke herfst het gaat worden...
PRECIES!~!Voodoo5 6000 enkele maanden uitgesteld
Gepost door Hielko van der Hoorn Dinsdag 4 April 2000 - 08:58 - bron: GA-Source
Op GA-Source staat een interview met Bubba Wolford waarin hij verteld dat de Voodoo5 6000 enkele maanden later gereleased gaat worden dan de rest van de Voodoo4/5 familie :
Is the V5 6000 still on line for a late May/Early June release?
We have not announced a release date for the Voodoo5 6000 product, but it will be at least several months after the initial Voodoo5 5000/5500 product launch.
Was the Rampage production cycle affected at all by the problems with the VSA-100?
The schedule for Rampage was adjusted to adhere to the new schedule for the Voodoo4/5. Once we release Voodoo4/5, we will be back on track for our 6-9 month product cycle.
TUURLIJK

Past net..
Weet je, NVidia, Ati etc.. zorgen dat hun kaarten krachtiger worden , en kleiner. Terwijl 3Dfx ze alleen maar groter laten worden.
Wat een ONZIN:(
Gr
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Wat betreft de posts van Femme taken , als er iemand pro-Nvidia is(mag , ook in zijn positie) dan is hij het wel.Ik ben een tijdje geleden er tegenin gegaan , omdat op twaekers wel 200 reviews per week over de Gf2 werden gepost en dan ongeveer 2 reviews van de v5 5500 , en alleen de reviews van de pro-nvidia sites (dus slecht voor de v5 5500)
Ik heb geloof ik wel 20 reviews ingestuurd waar de v5 5500 er heel erg goed afkwam ivm. de Gf2(inclusief het beruchte artikel van Riva 3d, over PR-dictator praktijken van Nvidia gesproken!) maar ze werden nooit geplaatst.Ik en Arjan (Schepers)zijn er toen constant hard tegenin gegaan omdat wij vonden dat zo een bekende hardware site de verantwoordelijkheid heeft om een zo objectief mogelijk beeld weg te zetten tov de lezers.De discussies op het forum en bij de reacties begonnen hoog op te lopen(waar hebben we het eigenlijk over , videokaarten,lekker belangerijk) en op een geven moment is er van allebei de kanten gewoon wat toegegeven en nu gaat het lekker.Wat betreft de v5 6000 , ik vind je post een beetje voorbarig , ik vind het een schitterende kaart en geloof mij :hij zal sneller en goedkoper worden dan de Gf2 Ultra , vooral in hogere res. en fsaa , misschien niet op 640x480 maar ja als je dat wilt spelen koop je zo een kaart niet.Dus sneller , goedkoper en(geloof mij) veel betere beeldkwaliteit in 2d en 3d en betere FSAA.Maar ze hebben hem inderdaad (te) lang uitgesteld.Maar wordt een kwalitatief zeer hoogwaardig produkt , ben ik zeker van.
Verwijderd
V5 5500 vs. GF2, en V5 6000 vs. GF2 Ultra.
De beslissing tussen deze kaarten is naar mijn mening de moeilijkste/persoonlijkste kwestie ooit geweest in de "geschiedenis" van videokaarten.
Ik vind het aleen jammer dat de V5 in Nederland een te kleine steun in de rug heeft gehad mede door produxieproblemen....
Wie had trouwens verwacht dat dit de "battle" van kerst 2000 zou worden? Iedereen had het een half jaar geleden nog over NV20's en Rampages.
Hij komt dus niet!
Ze gheebn 3dlabs een licentie gegeven om de kaart te maken , maar wordt dus niet verkrijgbaar in de retail.Mijn enigste hoop is dat de Rampage nu binnen 1 maand uit gaat komen , anders is het bye bye 3dfx en dat hebben ze dan verdiend ook.
FF kijken , Gf2 Ultra,waar?
Verwijderd
V5 6000 is 43 procent sneller dan de rivaal (= waarschijnlijk GF2)
Over 60fps in 1600x1200x32
Sneller dan een GF2 Ultra dus.
MAAR JAH, NIET IN DE RETAIL.
Ow...damn ik heb een V5 5500, wat kan mij het schelen
Verwijderd
Zie artikel tweakers...
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14356
1-0 voor de wereld tegen 3DFX
Nu zal de strijd gaan tussen nVidia en ATI
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Kijken welke bedrijven mme gaan strijden , vlak 3dfx nog niet uit.Ik vind alles goed , zolang het Nvidia maar NIET wordt.
Verwijderd
MAAR JAH, NIET IN DE RETAIL.
Ik HOOP dat dit een indicatie is voor de aankomende release van de Rampage, dan kan het me niets schelen.
EN! Rumor has it that new V5 drivers that are in production incoporate HSR.
Mocht dit waar zijn....dan is de V5 5500 veel beter dan een GF2 en bijna net zo snel als een V5 6000.......
Verwijderd
zolang ik met mn geforce2 64mb op 1920x1200x32 UT met 65/70 frames ken spelen vind ik het best...
(en nee, ik heb geen athlon 1,2gig ofzow... gewoon een 800'tje.. met 512mb)
Het blijft natuurlijk altijd afwachten wat er daadwerkelijk van deze geruchtmolen waar is, maar de specs klinken leuk.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Dukeflo , beetje langdradig is het niet?
Wat betreft de posts van Femme taken , als er iemand pro-Nvidia is(mag , ook in zijn positie) dan is hij het wel.Ik ben een tijdje geleden er tegenin gegaan , omdat op twaekers wel 200 reviews per week over de Gf2 werden gepost en dan ongeveer 2 reviews van de v5 5500 , en alleen de reviews van de pro-nvidia sites (dus slecht voor de v5 5500)
Ik heb geloof ik wel 20 reviews ingestuurd waar de v5 5500 er heel erg goed afkwam ivm. de Gf2(inclusief het beruchte artikel van Riva 3d, over PR-dictator praktijken van Nvidia gesproken!) maar ze werden nooit geplaatst.Ik en Arjan (Schepers)zijn er toen constant hard tegenin gegaan omdat wij vonden dat zo een bekende hardware site de verantwoordelijkheid heeft om een zo objectief mogelijk beeld weg te zetten tov de lezers.De discussies op het forum en bij de reacties begonnen hoog op te lopen(waar hebben we het eigenlijk over , videokaarten,lekker belangerijk) en op een geven moment is er van allebei de kanten gewoon wat toegegeven en nu gaat het lekker.Wat betreft de v5 6000 , ik vind je post een beetje voorbarig , ik vind het een schitterende kaart en geloof mij :hij zal sneller en goedkoper worden dan de Gf2 Ultra , vooral in hogere res. en fsaa , misschien niet op 640x480 maar ja als je dat wilt spelen koop je zo een kaart niet.Dus sneller , goedkoper en(geloof mij) veel betere beeldkwaliteit in 2d en 3d en betere FSAA.Maar ze hebben hem inderdaad (te) lang uitgesteld.Maar wordt een kwalitatief zeer hoogwaardig produkt , ben ik zeker van.[/quote]Het blijft een Mening he, en hij zal op sommige fronten inderdaad sneller zijn als de G2Ultra, maar waar er veel mee zitten is de grote van de kaart. WAAROM MOET IE ZO GROOT?
3Dfx heeft hier bij ons(SWTechnonoly) het helemaal gehad. 3Dfx bleef al bij de voorloper van de Voodoo4 zitten op 16Bit, dat was al minder. Maar dit komt ook omdat ze hun eigen markt hebben. nVidia verkoopt zelf geen VGA apparatuur, tenminste niet aan de consument. Als het product kan worden verkocht onder te betere merken, zal hij dus bekender kunnen worden.
ps.
Je ziet zelf dat als je 10 verschillende merken pakt, waar een nVidia chip op zit, dat al deze merken een andere presentatie hebben. Zelfs al heb je er twee de zelfde tussen.
Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT
Dit topic is gesloten.
![]()