Toon posts:

[win98] Pc blijft vasthangen bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als de pc de eerste keer opgestart wordt dan blijft hij op een gegeven momentvasthangen. Als ik de pc reset dan start scandisk automatisch op en zegt hij dat de groote van de file bootlog.prv verkeerd wordt weergegeven. Ook zeg hij af en toe dat de beschikbare schijfruimte op de c schijf onjuist weergegevn wordt.
Als ik scandisk dan afsluit dan start windows wel gewoon op.
Enig idee wat het probleem kan zijn?
alvast bedankt

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 09:38
Het klint alsof je pc'tje een nieuwe windows installatie kan gebruiken.... ;) Start je pc 'ns op in veilige modus (op F8 drukken na alle posts van de BIOS (da's zo ongeveer wanneer het blauwe scherm 'windows wordt gestart' verschijnt)... Kijk dan in apparaat beheer of er rare apparaten tussen staan (iets van microsoft proxy streaming (die staan overigens vaak bij de drivers van je geluidskaart...)

Voor je schijfindeling kan het weleens handig zijn om in veilige modus scandisk te draaien, of in de dos prom[pt fdisk /mbr.... :)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
Apparaatbeheer heb ik al nagekeken daar stond niets verdachts. Ik wil natuurlik het liefst geen nieuwe installatie. In veilige modus is ook niets te vinden. Het heeft volgens mij iets te maken met dat bootlog.prv bestand. Ik verwijder het steeds maar naar elke boot maakt windows het bestand automatisch weer aan en krijg ik een hanger.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 09:38
Ik zit toch te denken dat je register niet in orde is. heb je al scanreg /fix gedaan in dos??? laat anders scandisk onder dos is helemaal uit lopen... Misschien is je schijf wel kapot ofzo??

Humor moet je serieus nemen