Toon posts:

[Hosting] Mening over web-tech.be

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een hosting pakket bij www.web-tech.be aangevraagd. Nou vandaag mailtje terug gehad, van dat ik 75 euro op een bankrekening moest storten en dan zal de account worden geactiveerd. Nou vertrouwde ik dit niet, en heb de nodige gegevens van het bedrijf gevraagd (want op de website is namelijk niks te vinden).

Wat vinden jullie van dit bedrijf?
Moet ik het bedrag nu wel of niet storten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 07:57 ]

Verwijderd

Ik zou het niet storten, het is namenlijk geen normale manier van zaken doen dat je moet betalen voordat je iets tastbaars zoals een contract, een factuur of een account hebt. Dat er helemaal geen gegevens op de site staan is zeker verdacht.
Domain: web-tech
Status: Registered
Registered: Sun Apr 14 2002

Licensee:
Name: Mathieu Wicke
Company: Web-Tech
Language: E
Address: Bruggestraat 77
8970 Poperinge
BE
Phone: n/a
Fax:
Email: info@web-tech.be
Hou er dus rekening mee dat je een betaling niet ongedaan kunt maken, en als je dus het geld overmaakt, en je niks krijgt, je geen poot om op te staan hebt omdat je dus ook geen factuur of iets anders hebt.

Edit:
omg
Weet iemand of er ergens een meldpunt is of organisatie waar
je een klacht kan indienen tegen mensen die in Belgie zich
voorstellen als webhost maar in feite nog niet eens een bedrijf zijn,
en alzo misschien heel wat klanten geld uit hun zakken halen die
later teleurgesteld zullen zijn ...
Bron + meer: Klik
dat zegt genoeg... :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 09:42 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
Een contract is heel handig, evenals een telefoonnummer.

Verder, tsja, vooruit betalen is niet illegaal :) Wellicht is het een klein bedrijf!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik lees uit die discussie groepen zegt al genoeg. Ik ga dus niet dat geld storten. Ik vertrouw ut zaakje niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 14:56 . Reden: iets minder critischer ]

Verwijderd

Super - 500MB
Domeinnaam
50 POP3
MySQL Dbase
Onbeperkt Trafiek
zegt al genoeg :/

Verwijderd

is er niemand die bij hun host? Want ik had bijna een account bij hun genomen. Maar nu vertrouw ik het ook niet meer

Verwijderd

Trafiek
Wat is trafiek :?

Volgens mij is het altijd nog traffic of verkeer, maar traffiek vind ik ook wel een hele goeie... :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu inmiddels een email terug gehad met hun adres. Maar geen K.V.K. nummer. Nu vraag ik me af of ze dat wel kennen in Belgie?

En jah, onbeperkt trafiek (of traffic, whatever) is ook een beetje raar. Maar goed ik zoek voor het eerst een betaalde webhosting en weet nu pas zo'n beetje wat ik kan verwachten voor mun geld.

Alleen ik heb nog steeds geen goede hosting gevonden. Misschien kunnen jullie mij nog even helpen. Ik zoek een hosting met 75/100 Mb ruimte + MySQL DB + min 2 GB bandbreedte + nl domein voor maximaal 12,50 euro per maand inclusief BTW natuurlijk en mogelijkheid voor particulieren.

Verwijderd

Kijk even in de FAQ GrunGe, daar staan verwijzingen naar sites die je speciaal voor dit soort vragen kunt bezoeken. :)

Ik denk dat je wel wat aan de goedkope kant zoekt, dan kom je al snel in de onderkant van de markt terecht en loop je vaak tegen bedrijfjes zoals web-tech aan. :)

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 10:09:

En jah, onbeperkt trafiek (of traffic, whatever) is ook een beetje raar. Maar goed ik zoek voor het eerst een betaalde webhosting en weet nu pas zo'n beetje wat ik kan verwachten voor mun geld.
onbeperkte traffic is onmogelijk, een provider moet namelijk betalen voor de traffic die jij veroorzaakt en dat is dus nooit onbeperkt(want je provider moet ook een marge maken), of 1 maand en dan is je Host failliet :)

Met andere woorden, neem nooit een host die onbeperkte traffic aanbiedt want die zal je dus op een andere manier proberen te forcen om niet over de ( voor jou onbekende) maximale bandbreedte te komen (door middel van het afknijpen van je upstream o.i.d.)

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 10:09:
Ik heb nu inmiddels een email terug gehad met hun adres. Maar geen K.V.K. nummer. Nu vraag ik me af of ze dat wel kennen in Belgie?

Alleen ik heb nog steeds geen goede hosting gevonden. Misschien kunnen jullie mij nog even helpen. Ik zoek een hosting met 75/100 Mb ruimte + MySQL DB + min 2 GB bandbreedte + nl domein voor maximaal 12,50 euro per maand inclusief BTW natuurlijk en mogelijkheid voor particulieren.
Bij www.web-services.be is het wel goedkoop, maar .nl voor particulieren doen ze niet.
Probeer gewoon de search op internetten.nl oid dan vind je wel wat!
Pagina: 1