Ik heb een brief gehad van casema met daarin de melding dat ik een nieuw kabelmodem krijg met een ethernet aansluiting. Heeft iemand hier al ervaring mee?
wordt KCMA dan eindelijk sneller??
How bad is it on a scale from one to Spurs
Verwijderd
com21 dus...
en daar hoef je niks extra's voor te betalen?
DAN GA IK NU GODVERDOMME MIJN GELD TERUG HALEN! (ik moet 30 piek meer betalen voor zo'n com21 modem)
en daar hoef je niks extra's voor te betalen?
DAN GA IK NU GODVERDOMME MIJN GELD TERUG HALEN! (ik moet 30 piek meer betalen voor zo'n com21 modem)
Ik hoop inderdaad dat het een beetje sneller wordt, maar echt geloven doe ik het niet. 
Deze modemverwisseling wordt trouwens maar bij een beperkt aantal klanten gedaan en kost me helemaal niets. Pas als ze het bij iedereen gaan doen gaat de prijs omhoog naar een bedrag tussen de 65 en 75 piek per maand.
Deze modemverwisseling wordt trouwens maar bij een beperkt aantal klanten gedaan en kost me helemaal niets. Pas als ze het bij iedereen gaan doen gaat de prijs omhoog naar een bedrag tussen de 65 en 75 piek per maand.
Een collega van mij heeft dat nieuwe ding, merkt geen enkele ... van. Is niet sneller. Heeft in feite gaan zin dus, het enige gekloot is dat je 2 netwerkkaarten in je comp moet prikken om te kunnen routen.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Theoretisch moet een Com21 Modem die een aansluiting naar je PC via een ethernet nic gebruikt sneller zijn....
Snelheden van een netwerkkaart zijn nou eenmaal hoger dan de snelheden die je paralelle poort kan maken....
Snelheden van een netwerkkaart zijn nou eenmaal hoger dan de snelheden die je paralelle poort kan maken....
Als je een com21 modem krijgt bij een standaard abbo dan is die afgeknepen op 8 k ofzo, daar moet je meer akkoord gaan geloof ik, ze garanderen wel minimaal 6k.
Verwijderd
yep, ik krijg m morgen ook, inderdaad afgeknepen maar over een paar maanden komen de snellere pakketten plus en premium....
Ik krijg hem ook, donderdag om precies te zijn. Abbokosten blijven een jaar lang hetzelfde, Fl. 59,95 en na een jaar de dan geldende prijzen.
Ben benieuwd of het wat sneller zal zijn, zit nu met downloaden gemiddeld op de 4kb/s
[i]Misschien haal ik straks wel 5!![/i]
WAUW
Ben benieuwd of het wat sneller zal zijn, zit nu met downloaden gemiddeld op de 4kb/s
[i]Misschien haal ik straks wel 5!![/i]
WAUW
https://www.youtube.com/@MashupMasterKing
ik heb dat ding sinds een week ook staan. Tsja, wat zal ik ervan zeggen. Het gaat wel iets vlotter dat is een feit, maar ik had zowieso (in vergelijking met anderen!!) een redelijke casema verbinding op zo'n 4k op spitsuur... daar i sniet veel aan veranderd.
Eigelijk ben ik al lang blij dat het niet erger geworden is :-)
De configuratie vond ik met dat andere ding wel makkelijker moet ik zeggen. Heb er nu weer een kaartje bij, en ik zat al zo krap in de pci-slots... Tsja, heb dat realtek ding maar op de stapel bij de rest gemikt...
greetingzz
Eigelijk ben ik al lang blij dat het niet erger geworden is :-)
De configuratie vond ik met dat andere ding wel makkelijker moet ik zeggen. Heb er nu weer een kaartje bij, en ik zat al zo krap in de pci-slots... Tsja, heb dat realtek ding maar op de stapel bij de rest gemikt...
greetingzz
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
Verwijderd
downloaden begint op 50k of hoger en al rap dondert ie naar de 6 met download accellerator.....kutzooi!
Verwijderd
zowaar gisteren kunnen unreallen op inet. Ping naar de casema server was 15ms. Dat is dus wel beter geworden :):)
Echter vanmorgen ff gekeken naar mijn download en die draaide op 0,2Kb/s :(:(
Echter vanmorgen ff gekeken naar mijn download en die draaide op 0,2Kb/s :(:(
Waar praten we eigenlijk over? 4k... 6k... 8k.... ik mag hopen dat het kiloBYTE is, anders is het wel heel erg beroerd met jullie gesteld. Met m'n vroegere ISDN-lijn haalde ik gemiddeld meer dan 6 kiloBYTE/s. Maar dat is niets vergeleken met m'n @home-verbinding. Als de snelheid onder de 150 kiloBYTE komt, loop ik al te schelden....
. Als ik op optimale snelheid draai zit ik op zo'n 300 kilobyte per seconde. Okee, dat redt ik lang niet altijd, maar gemiddeld genomen (bij fatsoenlijke servers) kan ik een totale download hebben van zo'n 200 kilobyte/s
@HOME roels. Ik laat m'n bakkie dan ook flink wat bytes
@HOME roels. Ik laat m'n bakkie dan ook flink wat bytes
Verwijderd
mazzelaar, het gaat hier wel over kbytes trouwens, Ik hoop voor je dat @home zo blijft, alle providers zijn aan het beperken geloof ik (supernep,chello,etc)
Waarom uncappen jullie niet die hele zooi, dat is zo gedaan en dan ben je echt een heeeeel stuk sneller dan 20 of 30 Kb per sec.
No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!
Verwijderd
Ik weet niet hoor, maar volgens mij kan je uncappen of download accelerators gebruiken tot je een ons weegt, maar als de schakelkast in je straat niet meer capaciteit aankan, dan ga je toch echt niet sneller, of ligt dat nou aan mij?
Als je cable modem met de brovider inlogd, vind er een handshake plaats. tijdens die handshake stuurt de kabelmaatschapij een filetje naar je cablemodem toe waarin een datatransport limiet staat. upload/downloaddsnelheid etc. Dus als jij zelf dat paketje verandert. dan kun je een stuk sneller gaan, omdat je meer bandbreedte hebt. Ja kijk als je ISP maar een bandbreedte heeft van 8kb/sec dan ga jij natuurlijk ook maar met 8maar het uncappen geeft je een grotere bandbreedte naar je provider. Nadeel is dat je andere leden van de provider er wel mee kunt naaien.
No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 20:14 schreef BlueByte het volgende:
Als je cable modem met de brovider inlogd, vind er een handshake plaats. tijdens die handshake stuurt de kabelmaatschapij een filetje naar je cablemodem toe waarin een datatransport limiet staat. upload/downloaddsnelheid etc. Dus als jij zelf dat paketje verandert. dan kun je een stuk sneller gaan, omdat je meer bandbreedte hebt. Ja kijk als je ISP maar een bandbreedte heeft van 8kb/sec dan ga jij natuurlijk ook maar met 8maar het uncappen geeft je een grotere bandbreedte naar je provider. Nadeel is dat je andere leden van de provider er wel mee kunt naaien.[/quote]Tell me how to do it =)
Iedereen met cazzzema aansluiting voelt zich toch al genaaid.
Als je cable modem met de brovider inlogd, vind er een handshake plaats. tijdens die handshake stuurt de kabelmaatschapij een filetje naar je cablemodem toe waarin een datatransport limiet staat. upload/downloaddsnelheid etc. Dus als jij zelf dat paketje verandert. dan kun je een stuk sneller gaan, omdat je meer bandbreedte hebt. Ja kijk als je ISP maar een bandbreedte heeft van 8kb/sec dan ga jij natuurlijk ook maar met 8maar het uncappen geeft je een grotere bandbreedte naar je provider. Nadeel is dat je andere leden van de provider er wel mee kunt naaien.[/quote]Tell me how to do it =)
Iedereen met cazzzema aansluiting voelt zich toch al genaaid.
Thy will see the light...
Verwijderd
Hoe weten jullie nou dat casema meer bandbreedte beschikbaar heeft? Als ik overdags met 6kb/s kan surfen en 's avonds met 2kb/s, dan lijkt me dat toch eerder in een gebrek aan bandbreedte te zitten dan in een limiet die casema instelt, maar zeg maar hoe ik kan "uncappen" dan hoop ik te zien dat ik ongelijk heb!
Verwijderd
ik heb nu die com21 van casema. Constante downloadsnelheid is 6kb/s. Als je de download opstart begint ie bij 50 of hoger en dondert naar beneden tot de 6 en daar blijft ie hangen (daar zit dus de begrenzing). Tijdens de com21 test in Delft zaten ze met 20Kb/s. Verder ken ik wat mensen die daar werken/gewerkt hebben. Ze moeten alleen nu nog de kastjes in de straten aanpassen......
Op het kantoor van casema zitten ze met een com21 met 900Kb/s te downloaden.....
Op het kantoor van casema zitten ze met een com21 met 900Kb/s te downloaden.....
Check diz out: Ik was gisteren bij een figuurpersoon, die met een brak serieel modem vaan KCMA 13 tot 14 Kb haalt!!! Dit is gewooon absurt, hij zit alleen op een kast bij hem in de straat, M'n ouders zitten 1 straat verderop, en halen met de hele straat op die kast bij hun, 1 tot 4 Kb... Nu vraag ik je, is het illegaal om zo'n kassie open te slopen en een kabeltje om te leggen?!?!?! M'n pappie blij zijn... p.s. Volgende week ADSL en schotel, ofwel, HAAT AAN CASEMA!!!
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Pagina: 1