windows probleem

Pagina: 1
Acties:

• merrlin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 16:30
Vrijdag ben ik bezig geweest met de pc van een collega. Daarop stond een spel geinstalleerd dat zichzelf tijdens het opstarten al starte, normaal gesproken een koppeling in de startup/opstarten map, maar in dit geval toch iets ingewikkelder.

Bij be-eindiging van het spel starte de pc opnieuw, uiteindelijk bleek er een koppeling naar het spel in de autoex.bat te staan, nog wel redelijk simpel op te lossen, maar het volgende probleem was iets ingewikkelder:

De pc start op, komt met de melding "De computer is momenteel in ms-dos modus wilt u overschakelen naar normale modus om windows toepassingen uit te voeren? <enter = ja, esc = nee>

esc geeft een dos prompt, enter start de computer opnieuw. Ik heb vrijdagmiddag de bestanden van het spel op een andere pc getest om te zien of er een virus in zat, maar dat was niet zo, mogelijk heb ik niet alle bestanden die er bij hoorden gehad. Ik ben de naam van het spel kwijt, een erg oud dos spel, wat weer een variant is op het aloude spel Boulderdash (oa. van de commodore 64).

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en hoe dit op te lossen zonder de hdd te formateren?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Mag ik je er even aanraden de volgende keer even de FAQ door te lezen, het is namelijk erg belangrijk om aan te geevn in de titel wat het OS is wat je gebruikt en duidelijk het probleem neerzet, anders staat er straks 30x onder elkaar "windows probleem" en wordt het vanzelfsprekend een zooitje.

Verder suc6 op GoT :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dat is een erg lullige melding :)

Ik zou beginnen met een boot flop om in dos te komen, dan ff kijken of alles in autoexe.bat nog wel goed staat.
denk dat het daar wel aan zou kunnen liggen

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
probeer eens in de veilige modus van windows op te starten. Meestal shift+F8 tijdens opstarten ingedrukt houden en kijk dan eens rond (sysedit en spel uninstallen of in jouw geval waarschijnlijk wissen).

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hm, ik zit over een nieuwe titel na te denken, maar ik weet niet welk OS je gebruikt. Zou je een suggestie voor een titel, inclusief je OS kunnen geven s.v.p.? Alvast bedankt :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

- onnodige opmerking -

[ Voor 89% gewijzigd door SH007 op 28-11-2002 19:14 ]

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
het is mogelijk dat hij gebruik heeft gemaakt van ms-dos-spelletjes snelkoppeling in windows.
dan herstart de computer in msdos met een aangepaste versie van msdos met aangepaste versie van autoexec.bat en config.sys
(is een heel lepe zaak )

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

- offtopic -

[ Voor 95% gewijzigd door SH007 op 28-11-2002 19:13 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Illegal_Alien schreef op 25 November 2002 @ 19:00:
[...]

En/of Windows ME toch :? Zullen we er een prijsvraag van maken? :P
ME valt ook onder de 9X serie :> ik gok op 98 :Y)

Oplossing: in het register gaan spitten naar iedere key die ook maar een beetje met het spel te maken heeft

Om weer in windows te komen druk op ESC en typ dan win of windows :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

- Laat dit voortaan aub -

[ Voor 207% gewijzigd door SH007 op 28-11-2002 19:12 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Fairy