Toon posts:

Er is iets met mijn MSI K7T266 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de HCC dagen bij zo'n duitse stand een moederbord en een AMD-Cpu gekocht (samen 169 euro misschien bekent bij iemand) en zijn op het moederbord 5 van die buisjes zie foto met rode cirkel

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/day-vid/6380hmm.JPG

en nu zit er in een paar buisjes boven op een scheur. Kan dit kwaad en zo ja waar kan ik dit laten maken???

help....

(8>

Verwijderd

lijkt me niet zo best,.. potjes vervangen misschien? heb je het nog werkend gezien?

Verwijderd

Volgens mij zijn dat condensatoren en ik meen gelezen te hebben dat die dingen kunnen barsten en lekken. Het lijkt me geen goede zaak. :/

/werkt het moederbord trouwens, of heb je dat nog niet geprobeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar kan ik ze maken de HCC dagen zijn afgelopen en zo als ik al vertelde is het een duitse zaak ik heb geen zin om nu al mijn moederbord optesturen en hopen dat ik het ooit terug krijg (geen ervaring met die zaak alles zat ook nog in dozen en zo)
Dus kan een gewone computershop ze maken en wat zullen ze er ongeveer voor vragen.

leuk alles zit me nu dus officeel tegen van mijn trip naar de HCC dagen achja ben wel weer eens uit het dorp geweest.

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Ik heb hier een abit kt7a met kapotte condensatoren gehad.....heb die er allemaal afgehaald en vervangen door condensatoren van betere kwalliteit en dat bord werkt weer perfect.
Je moet toch wel enige ervaring hebben in solderen,want anders help je het moederbord naar de haaien.Voor de prijs van die condensatoren moet je het niet laten,die kosten niet veel.

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

zijn ze bol of gewoon plat :?
standaard zitten er bij sommige condensators al een soort verzwakking van het dopje.

Als ze bol zijn zijn ze iig kaduuk.. :)

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 23:49:
Volgens mij zijn dat condensatoren en ik meen gelezen te hebben dat die dingen kunnen barsten en lekken. Het lijkt me geen goede zaak. :/

/werkt het moederbord trouwens, of heb je dat nog niet geprobeerd?
nee nog niet geprobeerd heb geen zin om het gelijk helemaal stuk te maken.
denk jij dat ik het gewoon kan proberen
uit die scheuren komt een sterk chemisch luchtje dus...

Verwijderd

Topicstarter
Leon schreef op 24 November 2002 @ 23:53:
zijn ze bol of gewoon plat :?
standaard zitten er bij sommige condensators al een soort verzwakking van het dopje.

Als ze bol zijn zijn ze iig kaduuk.. :)
ze zijn bol net zo'n stuif paddestoel waarop gedrukt is..

Verwijderd

Het zijn inderdaad je condesatoren, komt helaas vaker voor bij MSI bordjes.

Voor eventuele garantie kan je misschien cntact opnemen met MY star Computer in Eindhoven. (volledige adres is te vinden op www.msi.com.tw)

Aan de hand van je serie nummer kan je misschien nog garantie claimen, verwacht er niet teveel van.

Anders zit er maar een ding op: zelf solderen, let op dat je temp. van je soldeerbout niet te warm is anders is heel je bord stuk.
Condesatoren kosten bijna niks.

Succes!!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 00:03:
Het zijn inderdaad je condesatoren, komt helaas vaker voor bij MSI bordjes.

Voor eventuele garantie kan je misschien cntact opnemen met MY star Computer in Eindhoven. (volledige adres is te vinden op www.msi.com.tw)

Aan de hand van je serie nummer kan je misschien nog garantie claimen, verwacht er niet teveel van.

Anders zit er maar een ding op: zelf solderen, let op dat je temp. van je soldeerbout niet te warm is anders is heel je bord stuk.
Condesatoren kosten bijna niks.

Succes!!
als particulier geef ik je weinig kans bij msi. ze accepteren naar mijn weten alleen bordjes van leveranciers. in mijn ogen zijn het een stelletje grote kaffers bij msi.

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op 25 November 2002 @ 00:08:
[...]

als particulier geef ik je weinig kans bij msi. ze accepteren naar mijn weten alleen bordjes van leveranciers. in mijn ogen zijn het een stelletje grote kaffers bij msi.
Ik ben zelf niet handig met een soldeerbout en na het lezen ervan durf ik het ook niet maar ik ken een paar mannetjes die bij computershops werken dus....

thanks voor de tips en adviezen helaas moet ik het nog ff doen met mij 800 Mhz-tje (wat btw super stabiel is maar ja) en dan hoop ik snel op mijn XP 2000+ te werken.

Cya

Oja modje als je dit leest bij deze kun je hem sluiten
Pagina: 1