Sony MD rec's via hack upgraden naar duurder model :)

Pagina: 1
Acties:
  • 931 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-01 09:02

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Gister viel mijn oog op een buitengewoon interessant artikeltje op minidisc.org

Na het lezen ervan en wat vogelen met mijn eigen MZ-N505 kom ik tot de volgende conclusie:

In elke MD recorder van de huidige generatie zit dezelfde firmware!!

In de eprom zitten namelijk 2 bytes die bijhouden wat voor type hardware je md recorder moet voorstellen. Als je die wijzigt in het i.d. van bijv. een MZ-R909 dan gedraagt je MD MZR500 of MZN505 zich spontaan als een 909.
Je hebt plotseling functies als personal disc memory, countdown alarm, program playmodes en nogwat andere zaken :)

Afgezien van wat hardwarematige beperkingen kan je van de goedkoopste 500 dus functioneel gezien bijna een echte 900 maken! Hoe je dit doet staat in dit artikel:
http://www.minidisc.org/mzr700_to_mzr900.html

Er staat ook in dikke letters bij dat "This procedure DOES NOT WORK on the NetMD (MZ-N series) machines, it works only on the MZ-R series machines. You will render your machine unusable if you try it (see Appendix B.)"

Dat is natuurlijk meer aansporing om eens flink te gaan hacken >:)
Ik heb van mijn 505 een 900 kunnen maken, en met veel gekl**t weer teruggekregen in originele toestand. De layout van de toetsen op de unit is anders, dus je kan niet meer op play drukken :)
Geen goed plan, en ik had geen remote bij me... maargoed het is weer hersteld na enig gevogel.

Ik ben echter van plan de product codes van de 707 en N1 op te sporen, om aldus te proberen een beter model van de mijne te maken die het nog normaal doet ook. Maandag ff naar mediamarkt en de code checken :)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
dat is nog eens leuk tweaken :)

netjes.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01 17:42

YellowCube

Wait...what?

interessant...ik heb hier ook een 505 liggen. Laat me even weten hoe of wat.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hier een MZ-N707, daarbij kan het dus niet :P

Maar volgens mij zijn die ook up te graden.

Ben je al naar de mediamarkt geweest ??

[ Voor 18% gewijzigd door P.B. op 25-11-2002 13:11 ]

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Ha vriend met die 707 jij bent mijn redding ;) Die van jou kan je downgraden naar een 505 (hoihoi) en upgraden naar een N1. Alleen moet ik daarvoor eerst de N1 product codes hebben. In de mediamarkt liggen apparaten zonder batterij dus daar kom ik niet achter zonder dat iemand van hier ons helpt.

Jij kan ook de productcode uitlezen van je 707 (of iemand anders)!
Doe het volgende (nee geen gevaar zolang je maar NOOIT op pauze drukt zodra je in de eprom info zit te bladeren. Want alleen met de pauze toets save je een nieuwe waarde naar eprom)

Eerst gaan we naar service mode.
Set the "HOLD" switch *on*. Dus met toetsenblokkering doen.
While holding down the VOL – key like a SHIFT key, enter the key sequence:
>> >> << << >> << >> << || ||
i.e. FF FF REW REW FF REW FF REW PAUSE PAUSE
Release all keys.
Laat de hold gewoon aan staan!!

Okee nu krijg je knipperende LCD bedoening.

press vol+ je ziet 000 manual
press play > je ziet 010 Laser en zit nu in +10 mode
press vol+ tot er 060 F Code staat
press play > je zit nu in het F Code menu en ziet 061 ***Sxx schrijf de laatste drie cijfers op en bewaar die ff. die *** zijn hex getallen die oplopen, die kan je vergeten.
press play > je ziet nu 062 ***Sxx Ook hier schrijf je die laatste drie op. EN zet die samen met de vorige in dit topic ;)

Ok dat was het, je kan nu de batterij eruit halen, er is niets in je eprom veranderd.
Als iemand met een N1 dat ook even doet dan hebben we alle productcodes.
De mijne zijn:
voor MZ-N505
061 ***S80
062 ***S10

[ Voor 13% gewijzigd door Aidix op 25-11-2002 14:03 ]

Verwijderd

mz-n707 hier

***SA0 (061)
***S50 (062)

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 14:13 ]

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 21:02

Zjemm

...

kep ook de 505 ....ben ook wel benieuwd

opensecure.nl

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Olé ik heb nu een 707 :) :)

EN functioneeert vet,.. alleen eerst ff de handleiding lezen op

http://www.minidisc.org/manuals/sony/sony_mzn707_manual.pdf

Daar staat hoe je de sound presets kan veranderen!

[ Voor 54% gewijzigd door Aidix op 25-11-2002 14:33 ]

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Okee werkt niet, je kan wel presets selecteren maar niet veranderen, die functie zit helemaal niet in het menu :/

Blijkbaar weet de recorder nog wel half dat hij een 505 is. Je hebt nu de keus uit 2 bas standen, eentje met +1dB en een met +3dB. Ik vind ze persoonlijk beter te pruimen dan de standaard MZ-N505 bas instellingen!

[ Voor 49% gewijzigd door Aidix op 25-11-2002 14:42 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:38
begrijp ik het goed dat ik mijn R500 hiermee 'softwarematig' kan upgraden naar een N505 of hoger?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Wat je hieruit begrijpt is dat je door het veranderen van de firmware bepaalde functies uit duurdere modellen kan "aanzetten" op een goedkoper model. In jouw geval kan je van een MZR500 een MZR900 maken, inclusief werkende sound presets. Maar dan moet je ook een MZR900 remote hebben.
Heb je die niet, dan heb je nog steeds een hoop nieuwe functies. Kijk naar dat verhaal op die link die ik gaf, daar staat het.

Ik probeer mijn 505 te upgraden naar een 707 of N1. Dat lukt ten dele ;)
Ik raad je NIET aan om zelf te gaan expirimenteren, doe gewoon wat op die pagina beschreven staat en ga niet onze MZN505 codes invoeren!!!

De N505 is een kaal apparaat daar schiet je verder niets mee op, daarnaast is hij nieuwer en van een andere serie dan de R500, dus wat het effect is kan ik niet zeggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Aidix op 25-11-2002 14:54 ]

• Ramon
woei :Y)

gelukt :+
MTimer, AU OUT, SOUND, P.D.M. en BEEP heb ik erbij gekregen :Y) *D

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Valt er nog iets te tweaken aan mijn MZ-R70 :?

• Sick Nick
  • Laatst online: 07-01 20:44

Sick Nick

Drop the top!

woei, m'n mz-g750 is nu een g750 met 900 opties erbij :P

dit timer is humor maar die om de 5mins trackmark invoeren is erg handig. Die sound presets doen het hier trouwens prima. Lijkt erop dat sound1 iets minder bas is dan oude bass1 maar iets meer hoge tonen, sound2 is evenveel bas als bass2 en beetje hoge tonen erbij.

Al met al werkt ie prima :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

O.D.Smolik schreef op 25 November 2002 @ 14:58:
Valt er nog iets te tweaken aan mijn MZ-R70 :?
Ik heb een MZ-R35 en daar kende ik de service code wel van, alleen werkt die van mij zonder hold mode :P

Maarehh, wat kan ik aan mijn MZ-R35 nog tweaken :?

Verwijderd

Ruig: het is mij nu ook gelukt

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Hoe maak je van een 505 een 707

Wat schiet je ermee op? Je MegaBass is minder dreunend. Bevalt het niet kan je het altijd weer terugzetten!!!

Eerst gaan we naar service mode.
Set the "HOLD" switch *on*. Dus met toetsenblokkering doen.
While holding down the VOL – key like a SHIFT key, enter the key sequence:
>> >> << << >> << >> << || ||
Release all keys.
Laat de hold gewoon aan staan!!

Okee nu krijg je knipperende LCD bedoening.

press vol+ je ziet 000 manual
press play > je ziet 010 Laser en zit nu in +10 mode
press vol+ tot er 060 F Code staat
press play > je zit nu in het F Code menu en ziet 061 ***S80
druk net zolang op vol+ of - tot er ***SA0 staat.
Druk op pauze || de waarde wordt in eprom opgeslagen!
press play > je ziet nu 062 ***S10
druk net zolang op vol+ of - tot er ***S50 staat.
Druk op pauze || de waarde wordt in eprom opgeslagen!

Druk nu op stop en je komt weer in 060 f code. Druk op play (totaal 2 keer) en verifieer dat er daadwerkelijk xxxSA0 en xxxS50 staat!
Haal de batterij eruit.
Je hebt nu een 707 :)
(Om de 505 waardes weer terug te zetten: zie boven maar dan je eigen waardes weer terug zetten.)

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Of er aan 'andere modellen' iets te tweaken valt weet ik niet.

Je kan het proberen, maar ik garandeer alleen dat als je iets fout OF hij de nieuwe productcodes niet snapt doet het kapot zal gaan!
ALLEEN doen als je net zo'n ruige gast bent als ik ;) en desnoods je MD speler op wilt offeren voor dit heftige hack avontuur.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Alleen voor de bass vind ik het niet de moeite, maar toch een vette actie wat het tweakerswaardig maakt ;)

Verwijderd

Vette shit. Het werkt! :D Nieuwe opties op mijn MZ-R700.
Thanks 4 tha tip! _/-\o_

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

klinkt erg leuk...
Aidix, heb je enig idee welke functies er behalve de sound presets nog meer bijgekomen zijn ?
Wat ik me verder ook afvroeg: Toen je de MZ-N505 code vervng door de MZ-R code, had je toen nog wel NetMD functionaliteit ?
Het kan ontzettend n00berig klinken maar ik ben benieuwd of de Net-functie een soort verlengde is van de firmware en of er dus nog verder mee te pielen valt.

en als ik het goed begrepen heb, moeten we nu iemand martelen zodat ie z'n N1 codes geeft

[ Voor 11% gewijzigd door YellowCube op 25-11-2002 15:23 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Nouje maakt geen 'echte' MZ-R van je N505, want als hij naast de subemenu's echt de hele hardware control zou veranderen dan viel je hele LCD weg. De LCD van een 707 is ook anders dan die van een 505.

Het zit vrij complex in elkaar! Je verandert de key layout en de menustructuur. De interne werking van het apparaat verandert echter niet!!

De firmware zal uit bepaalde modules bestaan die min of meer onafhankelijk van elkaar werken. Dit is voor de ontwikkeling het makkelijkst. Wat ik echter niet verwachtte is dat ze letterlijk al die modules (van alle types) in iedere firmware bakken.

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025

Ivion

Mame Chishiki

Ik heb het zonet ook gedaan met mijn MZ-R700 en ben er zeer tevreden over, be nu ook ff de MZ-R700 handleiding aan het doorlezen.

Iig, bedankt voor deze fantastische tip. :D

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

• P.B.
  • Niet online
Heb je al de codes van de MZ-N1 :? :)

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Nope, daar kan ik zelf niet aankomen....

Iemand met een N1 die ff wilt kijken ...??? :)

• P.B.
  • Niet online
Hey, guys,

I've been playing around with my MZ-N707 trying to get this R900 hack to work. It seems I have finally found the problem. In order to get this thing to work, do only the second step of the hack and skip the first one. In other words, do the following:

1). Enter the serice mode.
2). Press VOL + -- you should see "MANUAL" displayed on the left and "0 00" on the right.
3). Press PLAY -- you should see "Laser" on the left and "0 10" on the right.
4). Press VOL + 5 times -- you should see "F Code" on the left and "0 60" on the right.
5). Press PLAY 2 times -- you should see incrementing numbers in the first 3 digits of the left display and "0 62" should appear in the right display. The last two digits of the left display are the value you want to change (it is "50" on my MZ-N707, but write this number down!).
6). Press VOL + repeatedly until this reads "7B" (you can press VOL – if you go past it).
7). Press PAUSE
8). Exit the service mode.

That's it! All buttons function normally.

UPDATE: After testing the M-Timer and Personal Disk Memory options, I determined that only the M-Timer option actually functions correctly. So far I haven't been able to use the Person Disk Memory, although it is listed in the menu and appears to be operational. It is really not.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Waar heb je die kwoot weg??

• P.B.
  • Niet online
Aidix schreef op 25 November 2002 @ 16:54:
Waar heb je die kwoot weg??
Klik eens op het woordje quote ;)

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
hmmmmja ik heb ook een 707... Wat heeft de N1 qua functies wat mijn geval niet heeft???

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
frankjanse schreef op 25 November 2002 @ 17:04:
hmmmmja ik heb ook een 707... Wat heeft de N1 qua functies wat mijn geval niet heeft???
da's precies wat ik me ook afvraag :)

aanstaande zondag begin ik bij de Mediamarkt (afdeling Portable Audio & Accesoires *D) dus ga ik wel even kijken of de N1 interessant is... en als ie écht interessant is verkoop ik m'n 707 en haal ik de N1 :+

• P.B.
  • Niet online
Ik heb mijn MZ-N707 getweakt, en behalve dat Mtimer heb ik nog geen nieuwe features geprobeerd. Wel grappig: na een ingestelde tijd komt op je display een animatie en hoor je een muziekje :D

Je kan nu ook de snelheid instellen van je muziek :P

[ Voor 13% gewijzigd door P.B. op 25-11-2002 17:13 ]

Verwijderd

ga ik ook maar eens proberen, bedankt voor de tip

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

gers...ik heb ook een 705 8)

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025

Ivion

Mame Chishiki

Wat nu wel raar is, ik weet nou niet of het aan mij ligt, of gewoon aan die hack oid.
Als ik nu gewoon analoog probeer op te nemen gaat hij zeuren over 'Digital' en daarna 'No Signal' terwijl ik helemaal geen sync-rec of die optische kabel heb ingepluged. En als ie nou wel analoog opneemt (ik weet niet hoe het komt, lijkt wel random, ene keer probeert ie digitaal, andere keer analoog, maar ik zie er geen regelmaat in) ruist mijn signaal ZEER.

Nadat ik hem heb terug-gehacked, nam hij weer wel goed op! Hebben meerdere van jullie dit, of ik ben ik weer een uitzondering. Voor de rest is het niet zo'n moeite, de hele tijd heen-en-weer 'hacken' tussen de twee, want ik neem toch niet zo vaak op. Maar het gaat gewoon om het idee dat dit niet helemaal klopt... :D

edit:
Humm, raar...nadat ik hem na deze opname (in MZ-R700-'stand') hem weer naar een MZ-R900 hackte, en ik nog eens probeerde op te nemen, lukt het wel... :?
Naja, het werkt nu tenminste, is er eigenlijk enig verschil tussen opgenome tracks met een MZ-R700 en een MZ-R900? Qua geluidskwaliteit bedoel ik dan (lijkt me sterk :)).

[ Voor 21% gewijzigd door Ivion op 26-11-2002 00:05 ]

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Aidix schreef op 25 November 2002 @ 14:36:
Je hebt nu de keus uit 2 bas standen, eentje met +1dB en een met +3dB. Ik vind ze persoonlijk beter te pruimen dan de standaard MZ-N505 bas instellingen!
Je kunt het me vast wel uitleggen:

Wat is het verschil tussen Megabass (zoals de 505 dat heeft) en de 2 bass instellingen van de 707 (+1dB en +3dB). En is het niet zo dat je na de "hack" nog steeds wisselt van Megabass 1 en 2, maar dat het gewoon een andere naam gekregen heeft ?
Verder heb ik niks nieuws kunnen ontdekken, maar het is natuurlijk wel een ontzettend gers verhaal op feestjes&partijen...

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Klinkt allemaal wel leuk.... kheb een MZ-G750 .... kan ik er iets veilig mee doen?
Of wil iemand er iets van weten.. ben wel in voor een avontuur ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11-2025

_WgV_

It's a magical world!

Interessant, alleen jammer dat ik al een r909 heb :)
Er valt dus niets meer te tweaken. Ook jammer dat het niet bij de NetMD's werkt. Het werkt dus wel bij netMD's. Is het ook zo dat nu bijvoorbeeld de afstandsbediening met display wel werkt op de N505?

[ Voor 34% gewijzigd door _WgV_ op 26-11-2002 11:31 ]

#StopBurningStuff

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

frankjanse schreef op 25 November 2002 @ 17:04:
Kijk maar is op www.minidisc.org en www.mdcenter.nl

#StopBurningStuff

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

_WgV_ schreef op 26 November 2002 @ 11:24:
Interessant, alleen jammer dat ik al een r909 heb :)
Er valt dus niets meer te tweaken. Ook jammer dat het niet bij de NetMD's werkt. Het werkt dus wel bij netMD's. Is het ook zo dat nu bijvoorbeeld de afstandsbediening met display wel werkt op de N505?
ik dacht dat je de ab van de 707 gewoon kon gebruiken op de 505...incl. LCD functie.

mmmzz...lees net in een andere post dat het volgens jou niet kan.
Kun je mij vertellen waar je die info precies vandaan hebt ?

[ Voor 14% gewijzigd door YellowCube op 26-11-2002 12:00 ]

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

YellowCube schreef op 26 November 2002 @ 11:58:
[...]

ik dacht dat je de ab van de 707 gewoon kon gebruiken op de 505...incl. LCD functie.

mmmzz...lees net in een andere post dat het volgens jou niet kan.
Kun je mij vertellen waar je die info precies vandaan hebt ?
Dat zou kunnen, ik weet in ieder geval dat het display van mijn ab van m'n r909 niet werkt op 'n r700. :)

#StopBurningStuff

• Ramon
Aidix schreef op 25 November 2002 @ 14:45:
In jouw geval kan je van een MZR500 een MZR900 maken, inclusief werkende sound presets. Maar dan moet je ook een MZR900 remote hebben.
Kan die remote op een R500? nee toch?

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
YellowCube schreef op 26 november 2002 @ 08:06:
[...]

Je kunt het me vast wel uitleggen:

Wat is het verschil tussen Megabass (zoals de 505 dat heeft) en de 2 bass instellingen van de 707 (+1dB en +3dB). En is het niet zo dat je na de "hack" nog steeds wisselt van Megabass 1 en 2, maar dat het gewoon een andere naam gekregen heeft ?
Verder heb ik niks nieuws kunnen ontdekken, maar het is natuurlijk wel een ontzettend gers verhaal op feestjes&partijen...
Deze zijn minder zwaar dan de instellingen van de 505. +1db hoor je nauwelijks, en +3db is precies goed vind ik.

Bij de 505 is dat +4 en +7 ofzo, echt teveel in ieder geval. (teveel als je goede koptelefoon hebt!!)

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
ReCreator schreef op 26 november 2002 @ 09:40:
Klinkt allemaal wel leuk.... kheb een MZ-G750 .... kan ik er iets veilig mee doen?
Of wil iemand er iets van weten.. ben wel in voor een avontuur ;)
Jouw 750 kan je ook in een 900 omtoveren, dus ga je gang.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Tampie schreef op 26 November 2002 @ 12:05:
[...]
Kan die remote op een R500? nee toch?
Ja, dat kan! EN dat werkt perfect.

De remote van een N1/ N707 kan ook op een N505

En misschien kan er nog wel veel meer, maar ik heb ze hier niet liggen. Ik weet wel dat die remotes heel erg standaard zijn en dat de *meeste* functies zowiezo werken als je een R900 remote op een N505 propt. Misschien wel allemaal dus.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Aidix schreef op 26 November 2002 @ 15:11:
[...]

Deze zijn minder zwaar dan de instellingen van de 505. +1db hoor je nauwelijks, en +3db is precies goed vind ik.

Bij de 505 is dat +4 en +7 ofzo, echt teveel in ieder geval. (teveel als je goede koptelefoon hebt!!)
ach, ik heb van die Groove doppies van Sony...ik vind ze wel prettig omdat je niet per defenitie de bass aan hoeft te gooien om een stevig deuntje te kunnen creeren...Probleem is alleen wel dat je aardig laat liggen op de hoge tonen. Maargoed, het is in elk geval beter dan de standaard-dopjes die bij de 505 zitten.

Enne, enig idee wat een losse 707 remote kost ?

Verwijderd

ik heb de sony mz-r900
kan ik hier iets mee doen?!?
en gaat dit ten koste van mijn gerantie
want wil hem nog opsturen (heeft probs met disk lezen)

hebben jullie de code van 900 al?
anders zoek ik die wel ff

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
YellowCube schreef op 26 november 2002 @ 15:27:
[...]

ach, ik heb van die Groove doppies van Sony...ik vind ze wel prettig omdat je niet per defenitie de bass aan hoeft te gooien om een stevig deuntje te kunnen creeren...Probleem is alleen wel dat je aardig laat liggen op de hoge tonen.
Nee dat is niet zo hoor, dat ligt aan onze oren heb ik in een ander topic gelezen }:O Wij hebben een afwijking waardoor wij bij deze doppen minder hoge tonen waarnemen ofzo ;) (zie topic ifp180 geloof ik)
Enne, enig idee wat een losse 707 remote kost ?
Ja, reken maar op iets van 80 euro ofzo. Schandalig hoog in ieder geval.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Aidix schreef op 26 november 2002 @ 16:41:
[...]

Nee dat is niet zo hoor, dat ligt aan onze oren heb ik in een ander topic gelezen }:O Wij hebben een afwijking waardoor wij bij deze doppen minder hoge tonen waarnemen ofzo ;) (zie topic ifp180 geloof ik)
Zie je wel, het is dus toch zo dat je van rukken doof wordt :+

80 Euro is inderdaad wel een beetje aan de hoge kant, maar aan de andere kant zie ik zo onderhand het voordeel van een LCD op de remote toch wel in.

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Aidix schreef op 26 November 2002 @ 15:14:
[...]

Ja, dat kan! EN dat werkt perfect.

De remote van een N1/ N707 kan ook op een N505

En misschien kan er nog wel veel meer, maar ik heb ze hier niet liggen. Ik weet wel dat die remotes heel erg standaard zijn en dat de *meeste* functies zowiezo werken als je een R900 remote op een N505 propt. Misschien wel allemaal dus.
Helaas heeft de r500 geen remote aansluiting.
Dus geen enkele remote doet het op de r500 :)

#StopBurningStuff

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Ik heb men MZ-r700 (half) succesvol geupgraded naar MZ-r900 , alleen de functies clock en instellingen van presets veranderen gaat ni. Voor de rest wel tof, vooral die PGM en M-timer. En ik zie het wel zitten om die MZ-r900 afstandsbediening te kopen.

• constantino
ik heb zelfs die afstandsbediening gevonden voor de Mz-r900 en het schijnt da die standaard ook werkt op Mz-r700 , op deze site : http://www.minidiscworld....rget=dept_18.html&lang=nl

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-01 06:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De afstandsbediening van de 900 kun je bij Sony Nederland bestellen (typenr: RM-MC11EL , dit is de versie mét backlight), kost 63 euro plus verzendkosten. En hij werkt op een 700 ja.

• constantino
Iem een idee waarom die clock ni werkt ?

Verwijderd

-edit-

Laat maar ik zat niet op te letten !!!

maar ff tussendoor je kan dus ook van een mz-n505 een mz-n1 maken of niet ??? maar heeft iemand die codes ???

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 16:35 ]

Verwijderd

Naar wat heb je hem getweakt en wat zijn daaar dan de codes van????
Duncan schreef op 25 november 2002 @ 17:11:
Ik heb mijn MZ-N707 getweakt, en behalve dat Mtimer heb ik nog geen nieuwe features geprobeerd. Wel grappig: na een ingestelde tijd komt op je display een animatie en hoor je een muziekje :D

Je kan nu ook de snelheid instellen van je muziek :P

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Komkom mensen er staat genoeg info hier, dus zoek even met je oogjes naar die codes ok???

Op het FORUM van www.minidisc.org staat alles wat je moet weten.

[ Voor 28% gewijzigd door Aidix op 29-11-2002 19:02 ]

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Hey mensen, kheb net de hack ook gedaan!
van een sony MZ-R700 naar een sony MZ-R900. Zonder problemen!!!

Werkt perfect, hehe zelfs die alarm functie van 1-99min met een soort ringtone(klassiek) is echt LEIP!!! >:)

Verwijderd

HEt is me nu in ieder geval gelukt om van mijn mz-n505 eenmz-r900 te maken met netmd functionaliteit. ik moet alleen ergens een afstandsbediening lenen om te kijken of de pitchcontrol werkt (ik hoop van wel) bedankt voor deze tip !!!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb een Sony MZ R70, kun je hier ook leuke dingen mee doen?

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

bedankt voo de tip, ga ik ff een vriend mee blijmaken ;)

is dit eigenlijk niet illegaal, of is hiervoor op GoT een uitzondering gemaakt

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

heeft iemand de n1 code al? ik heb 707 nu op 909

Verwijderd

op mn mzr500 lijkt het goed te werken. Kweet alleen nog niet zo goed wat ik ermee moet :S maar dat is bijzaak toch :)?

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
>:) Chilly billende shit >:)

:9~ :Y) Het werkt !!! :9~ :Y) Mijn MZ-R700 geupgrade naar een MZ-R900 :9~ :Y)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ thnx for the tip _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

-=Mijn PC Specs=-

Verwijderd

ik zie dat sommige mensen hun md hebben aangepast naar een mzr-900
dat snap ik wel maar ik lees net :
-Het is me nu in ieder geval gelukt om van mijn mz-n505 eenmz-r900 te maken met netmd functionaliteit.
-maar ff tussendoor je kan dus ook van een mz-n505 een mz-n1 maken of niet ??? maar heeft iemand die codes ???
-heeft iemand de n1 code al? ik heb 707 nu op 909

klopt het dus dat je hem ook kan aanpassen naar een "hoger" model dan de mz-r900?
ik heb deze zelf al. en misschien iets doen met netmd? maar op de site stond dat dat
niet kon toch? (zou wel leuk zijn, je drukt een paar keer op een paar knopjes en ineens
huppa een usb aansluiting!! )

edit:

ik lees net dat de n10 uit is in japan
das pas een uber geil ding met veel nieuwe dingen
http://www.japan-direct.com/cartitem.asp?prodid=380

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 10:32 ]

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Topicstarter
Die n10 is gewoon een gekrompen N1 zonder USB. Niet bijzonder dus.

Je kan ook niet van een goedkoper model een duurdere maken, je krijgt er alleen wat menu-opties bij. Aangezien alle duurdere modellen dezelfde opties hebben, maakt het geen zak uit of je een N1 of 909 van je 505 wilt maken, het resultaat is hetzelfde.

Die twee bytes die je verandert in de firmware zijn gewoon 2x 8 flags.
Elke bit is een flag die een bepaalde optie aan of uit zet.

Je maakt dus geen 909 van je 505.
Je zet de menu opties sound, alarm etc... aan.

Hoe deze flags zijn opgebouwd staat op het minidisc.org forum.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

Aidix,
Ik heb net mijn 505 even omgegooid zodat die 2 bassinstellingen aangepast zijn. Is dit nu echt de enige optie of kunnen er nog meer bij. Er is nu een hoop onduidelijkheid, zeker als je steeds naar md forum verwijst.

20*350ZO45°

• P.B.
  • Niet online
Hi,

with the N707 you can get following features:

Personal Disk Memory (remembers volume, program play, equalizer, and speed settings for 20 discs).
M-Timer (an alarm clock settable in minutes -- so you don't miss your train stop).
Auto time mark (inserts a track mark every 5, 10, or 15 minutes during recording).
Titling in Japanese Kana character set (as well as the normal Roman alphabet).
microphone sensitivity (HIGH/LOW)
selectable audio output modes (Headphone/Line Out)
Adjustable playback speed (from -80% to +110%).

All buttons function normally.

I don not care for any modifications you do on your MD-Player:

Warning: These modifications require that you enter service mode on your unit. It is easy to render your machine inoperative in this mode. I make no guarantees that this will not happen to you! Proceed at your own risk. If your machine does not display the values indicated, exit service mode by removing power -- this procedure may not be suitable for your machine.

These modifications are made from the keyboard, proceed as follows:

Run from the AC adapter or a fresh battery.
Unplug the remote.

Display Description
The MZ-N707's LCD display has two sections, the dot matrix field on the left where titles are displayed, and the 7-segment section on the right where numbers (e.g. time values) are displayed. We will refer to these respectively as the "left display" and the "right display".

Enter service mode:
Set the "HOLD" switch on.
While holding down the VOL - key like a SHIFT key, enter the key sequence:
>>| >>| |<< |<< >>| |<< >>| |<< | | | |

Release all keys.
If you have successfully entered service mode, the display will alternately display the firmware version in the left display and a screen with all LCD segments lit at about half second intervals. This work was done on a machine showing Ver 1.300.

Change Setting 1:
Press VOL + -- you should see "MANUAL" displayed on the left and "0 00" on the right.
Press PLAY -- you should see "Laser" on the left and "0 10" on the right.
Press VOL + 5 times -- you should see "F Code" on the left and "0 60" on the right.
Press PLAY -- the first 3 digits of the left display should be continuously incrementing. The last 2 digits of the left display are a value in memory that you want to change (it probably reads "A0" for the MZ-N707 and "??" for the MZ-N505, but write this number down!). You should see "0 61" on the right.
Press VOL + repeatedly until the last two digits of the left display read "FE" (you can press VOL - if you go past it).
Press PAUSE

Change Setting 2:
Press PLAY -- you should again see incrementing numbers in the first 3 digits of the left display and "0 62" should appear in the right display. The last two digits of the left display are the value you want to change (it probably reads "50" for the MZ-N707 and "??" for the MZ-N505, but write this number down!).
Press VOL + repeatedly until this reads "7B" (you can press VOL - if you go past it).
Press PAUSE

Exit service mode:
Remove power plug or battery.

I hope it does it also with the 505. (please write me an e-mail with the ??-Factors)

The NetMD-Transfers are not affected by this modifications.

[ Voor 5% gewijzigd door P.B. op 01-12-2002 14:00 ]

Verwijderd

Kunnen we niet een inkoopactie of iets dergelijks beginnen voor die RM-MC11EL
Of sony even lief aankijken en vragen of ze 10 van dingen willen leveren voor een lagere prijs :)
Afbeeldingslocatie: http://www.japan-direct.com/images/RM-MC11EL.jpg
Want als ik het hier zo lees dan zijn er toch al een paar mensen die zon ding willen kopen. Ten eerste is het natuurlijk gewoon vet relaxt om op je afstandsbediening te kunnen zien in het donker welk nummer je speelt en ten tweede kun je kan je je md echt gaan gebruiken als een mzr 900 :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 14:09:
Of sony even lief aankijken en vragen of ze 10 van dingen willen leveren voor een lagere prijs :)
[afbeelding]
Want als ik het hier zo lees dan zijn er toch al een paar mensen die zon ding willen kopen. Ten eerste is het natuurlijk gewoon vet relaxt om op je afstandsbediening te kunnen zien in het donker welk nummer je speelt en ten tweede kun je kan je je md echt gaan gebruiken als een mzr 900 :D
ik ken echt heleboel maten die gebruiken nooit zn afstandsbediening...ik had een van de r900 gekocht van een maat voor 15eurotjes, die heeft blacklight en mijn 707 niet.

Verwijderd

Kan je niet nog zo'n ding regelen :D
Krijg hij mijn remote controle(mz-r700) plus wat extra geld

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 14:28 ]

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:06

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Thanx Duncan, dankzij jouw duidelijke beschrijving heb ik de moed overwonnen om mijn N707 te upgraden, en het is zeker de moeite waard geweest. Vooral Personal Disc Memory is écht iets wat ik vaak zal gebruiken, en als je wil weten hoe het werkt: hier vind je de handleiding van de MZ-N1, die wel PDM heeft.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Kan ik de ingang line-ingang van mijn mz-n505 nu gaan gebruiken voor een microfoon?

Verwijderd

nee het binnenwerk van de 505 en 707 zijn namelijk gelijk en er is dus op je print van de 505 wel een paar gaatjes waar de aansluiting op kan maar aangezien die er niet opgesoldeerd is zal het niet gaan werken.

Verwijderd

Laat maar ik moet echt beter leren zoeken ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 11:00 ]

Verwijderd

ik kan dus "upgraden" van mijn mzr-900 naar mzr-n1
wat schiet ik hier nou mee op
ik zie zogauw niet echt meerdere functies
jah de group, maar hier zit op de mrz-900 geen knop voor
dus dat zou niet lukken, is er nog meer?

Verwijderd

Ik heb net een N505 gekocht, en mijn afstandbediening geeft alleen licht, als je hem bedient vanuit de uitstand,

Oftwel, ben je al aan het spelen, en je bedient de AB, dan geeft hij geen licht.

Is hier een oplossing voor? Zou de tweak naar de 707 de oplossing zijn? Blijft fe knop configuratie dan wel hetzelfde?

Verwijderd

aaarhg, heb ik net een nieuwe mp3 speler gekocht zie ik dat m'n ouwe md vet kan upgraden.. |:( maja, cool man!! (8>

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 14:00:
Ik heb net een N505 gekocht, en mijn afstandbediening geeft alleen licht, als je hem bedient vanuit de uitstand,

Oftwel, ben je al aan het spelen, en je bedient de AB, dan geeft hij geen licht.

Is hier een oplossing voor? Zou de tweak naar de 707 de oplossing zijn? Blijft fe knop configuratie dan wel hetzelfde?
Sinds wanneer zit er dan een verlichte-display-AB bij deze N505 :? zit standaard een non-LCD AB bij.

20*350ZO45°

Verwijderd

Sorry moest er nog even bij vermelden dat dit de ab, van mn mzr55 was :)

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 14:09:
[afbeelding]
Vind ik een goed idee, die van mij is namelijk kapot (ik heb een r909). Het stopknopje is er namelijk uitgevallen |:(
Maar misschien is er iemand met een afstandsbediening die op een andere manier kapot is, die dus wel zo'n stopknopje voor mij heeft :)

#StopBurningStuff

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-01 10:14
Werkt dit ook voor de mzr70?
Pagina: 1