[XP] netwerk wil niet met 2e videokaart

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik zit met een erg vaag probleem. Ik heb 2 videokaarten, een Asus V7700 Deluxe (GF2 GTS) en een TNT2 M64 PCI. Die laatste heb ik net op de beurs gekocht. Er zat eerst een een of ander vaag merk Voodoo Rush kaartje in, en dat werkte erg traag

Maar goed, nieuwe videokaartje erin, alleen nou wil mijn netwerkkaartje (een Realtek 8139 nog iets) ineens niet meer. Windows geeft geen conflict, en ook cable disconnects worden prima gedetecteerd. Hij schijnt alleen niet te kunnen communiceren met de rest van het netwerk. Als ik de 2e videokaart eruit haal dan werkt het prima, stop ik m er weer in doet ie weer niets.

IRQ probleem dacht ik eerst, daar ze allebei (en mijn primaire vid.kaart ook nog) op IRQ9 zaten. Heb ACPI eens gedisabled zodat ze niet op dezelfde IRQ komen, maar het probleem bleef. ACPI had ik daarna weer uitgezet

Het vage is echter dat als ik een packet sniffer draai, ik de pakketjes wel keurig zie binnenkomen. Als een andere PC op het netwerk mij ping't zie ik een binnenkomende ICMP packet. Het blijkt dus wel te werken :?

Heb inmiddels een verse Windows XP install, dat blijkt niet te helpen. Ook een vernieuwing van de netwerkkaart drivers helpt niet. Heeft er iemand ook maar een idee van wat er hier nou aan de hand kan zijn?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

kun je de netwerkkaart niet vast op een IRQ zetten in je bios :?
(win2k en winxp schijnt alles op hetzelfde IRQ te zetten.. hoe het zit weet ik niet maar vaag is het wel)

ik heb dit soort probs ook wel eens gehad. Je moet wat spelen met assign irq to vga, plug and play aware os yes/no ect.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 23:50 . Reden: typo ]

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
het lijkt me geen IRQ probleem, als de packet sniffer de pakketjes van de netwerkkaart kan lezen lijkt me niet dat de netwerkkaart iets verkeerd doet...

hmm, naar buiten gaand verkeer schijnt trouwens wel te werken. Als ik vanaf mijn pc een andere ping dan zie ik een ICMP request van mijn pc naar die andere, en vervolgens een reply van die andere... maar windows schijnt er niets mee te doen; de ping timed out op een gegeven moment

maar zoals ik al zei, de packetsniffer (Iris 4.0) ziet m wel. Is er geen manier om TCP/IP opnieuw te installeren? (uninstall kan blijkbaar niet)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het wordt nog vager, het opzetten van TCP connecties gaat ook gewoon, als ik een website open dan gaat alles ook goed, de website komt volledig binnen (volgens mijn packet sniffer), hij verschijnt alleen niet in de browser

Verwijderd

tcp/ip herinstallen :

-protocol verwijderen
reboot
- opnieuw toevoegen

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
dat protocol kan je dus niet verwijderen, dat zeg ik net :)

Hmm, het blijkt trouwens dat de pakketjes die binnenkomen niet goed zijn, daarom worden ze gedropped. Ik heb nu een telnet sessie open naar mijn adsl modem, en nu verstuurt mijn modem continu een bepaald pakketje, maar die wordt niet beantwoord omdat ie gedropped wordt omdat er fouten in zitten... Misschien dus toch een IRQ conflict, hoewel het probleem er nog steeds was toen mijn netwerkkaart op een ander IRQ stond

Verwijderd

Klinkt misschien wat vreemd (maar jouw probleem is ook nie bepaald normaal):

1. Probeer je netwerkkaart in een ander pci-slot te gooien.
Hij zit nu waarschijnlijk naast je videokaart?

Helpt dit niet:

2. De nieuwe videokaart gebruikt hoogstwaarschijnlijk meer stroom e/d.
Misschien een voedingsprobleempje? (Oud systeem zei je. Dus ook oude voeding?)

Probeer eerst eens vast te stellen of het een soft- of hardwareprobleem is.
(Ik vind het zelf eerder hardware-matig klinken namelijk)

Verwijderd

Ik denk toch dat je een conflictje hebt, alleen is dat niet van dien aard, dat je een melding krijgt, maar waardoor je netwerkkaart niet goed meer werkt.

Heb je al een ander slot geprobeerd voor je netwerkkaartje of voor je videokaartje?

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
1. Dat was idd mijn eerste conclusie, heb m in een ander PCI slot geduwd, dat hielp niet

2. Nee, mijn systeem is niet oud (moederbord is van dit jaar, Asus A7V-266E), mijn vorige 2e videokaart echter wel (voodoo rush ;)). Voeding probleem zou het idd heel goed kunnen zijn, ik had hier onlangs ook last van, ik zal het draadje eens opzoeken (de 3.3V is een beetje te laag). Bedankt voor de tip!
.edit: ah hier: asus v7700 deluxe geeft random pixels

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 25-11-2002 00:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 00:10:
Ik denk toch dat je een conflictje hebt, alleen is dat niet van dien aard, dat je een melding krijgt, maar waardoor je netwerkkaart niet goed meer werkt.

Heb je al een ander slot geprobeerd voor je netwerkkaartje of voor je videokaartje?
Edit: vergeet wat hier stond, je hebt al gewisseld van pci-slot.

Edit2: Als ik dat andere topic zo lees heeft dit gewoon te maken met hetzelfde probleem! Dus probeer die voltages goed te zetten.

FF je mobo-manual erbij pakken en kijken welke jumper/biosinstelling je moet wijzigen.

P.S.: Je CPU is niet toevallig OC'ed heh?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 00:23 ]

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ok, nu weet ik het zeker, het is een voedingprobleem
Heb m'n geluidskaart eruit gehaald, nu werkt ie prima! Ik heb hier nog een andere voeding liggen (op de beurs gekocht voor iemand anders), ik ga het daarmee eens proberen

Verwijderd

.oisyn schreef op 25 November 2002 @ 00:21:
Heb m'n geluidskaart eruit gehaald, nu werkt ie prima! Ik heb hier nog een andere voeding liggen (op de beurs gekocht voor iemand anders), ik ga het daarmee eens proberen
Ja dan weet je ut idd cker ja..
FF nieuw voedinkje halen....
Suc6 nog..

I just love a good happy ending... :+

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
.oisyn schreef op 25 November 2002 @ 00:21:

bummer, denk toch van niet
heb m nu draaien zonder geluidskaart, en ik zit dus weer met hetzelfde probleem...

Heb ook nog een andere voeding geprobeerd (350 Watt, evenals de mijne), geen verschil. Hetzelfde effect was er trouwens ook met nog een oud 10 mbit realtek kaartje dat ik nog had liggen

Hmmz dit is echt frustrerend :{

Verwijderd

PC goed geaard :?

vooral netwerkkaarten kunnen daar slecht tegen
(nu zul je misschien denken, het heeft goed gewerkt maar dat maakt weinig uit met dat soort vage dingen ;) )

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
heb m geprobeerd op een geaard stopcontact, helpt niet

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

en met een andere nerwerk kaart werkt het dan wel ..??

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
nee, heb een andere oudere 10mbit realtek geprobeerd, daarmee krijg ik wederom hetzelfde probleem.
ik zal eens proberen een 3com oid te regelen

• Maferick

Maferick

kan je 127.0.0.1 wel pingen ..??

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
ja, en mijn eigen ip (10.0.0.1) ook gewoon
das overigens ook logisch, die gaan over het algemeen niet fysiek door de netwerkkaart heen, en die pakketjes kunnen dus ook niet corrupt raken

[ Voor 64% gewijzigd door .oisyn op 26-11-2002 01:28 ]

• Maferick

Maferick

Het had misschien de combinatie tussen de verschillende drivers kunnen zijn.... toch maar met de 3com proberen.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Sorry voor de kick, maar ik wilde even laten weten dat het opgelost is en wat er nou aan de hand was :)

Ik ging eerst die combinatie (geforce 2 + tnt2 + netwerk) in een ander moederbord proberen (een elitegroup ddr 266 bordje voor de athlon). Daarmee wilde ie niet eens booten. Dus ik de netwerkkaart en de geforce2 eruit gehaald (dus toen zat er alleen nog die tnt2 erin), wilde ie nog steeds niet booten

Nog een 3com kaartje geprobeerd in mijn eigen pc, daarmee werkte het prima. Maar ja, ik had al min of meer het idee dat het gewoon aan die tnt2 lag, aangezien die niet eens wilde werken in die andere pc.

Goed, ik dus naar MyCom, waar ik m gekocht had, en het volledige probleem uitvoerig uitgelegd. Die gast vond het maar een raar verhaal, wat het in feite ook is. Ik bedoel, de tnt2 werkte prima op mijn eigen pc, alleen het netwerk wilde niet helemaal. Maar goed, hij besloot m maar even te proberen terwijl ik erbij was. Gelukkig had hij in dat testsysteem precies hetzelfde probleem als dat ik met dat elitegroup moederbordje had: hij wilde niet booten. Daar was ik erg blij mee, anders heb je natuurlijk niet echt een poot om op te staan (misschien lag het dan wel aan een van mijn andere onderdelen).

Nieuw kaartje gehad, en nu werkt alles perfect! >:)

Ik wil iedereen trouwens even bedanken voor alle suggesties, ook al heb ik er niet veel aan gehad :P

Pagina: 1