Sinds kort vage korte zwarte schermen, wie helpt?

Pagina: 1
Acties:

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
Mja vage topictitel ik weet het :/

Ik kom net van de HCC, reepje RAM gekocht. Stop het erin (256 MB DDR333 Samsung 2.5 CL), nu heb ik in totaal 512 MB DDR333 Samsung 2.5 CL :)
Leek niks aan de hand. Totdat ik op een gegeven moment in UT ineens een kort zwart scherm kreeg (gewoon helemaal niks meer in beeld voor 1sec), en dan ineens werkt het weer prima, alsof er niks aan de hand is.
En dit heb ik nu steeds vaker.

Het gekke: het geheugen is het niet, want als ik dit nieuwe geheugen er uit haal heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Dus hier kan ik geen touw aan vast knopen?

Eerst dat ik een te lage Watt ofzo, ik heb nu een 300W voeding (Compaq), met de volgende hardware:
40 GB Maxtor
80 GB Maxtor
GF4 Ti4400
XP 2000+
MSI Kt4 ultra
256 (sinds kort dus 512 mb) ddr333mhz (samsung)

Wat ik al heb gebrobeerd:
- Save bios defaults geladen (FSB 100, en dus CPU op 1,3nogwat Ghz ipv 1,67), nu lijkt er niks aan de hand. Terugzetten op FSB133 en ik krijg weer die korte zwarte schermpjes af en toe. Ik kreeg zelfs een keer allemaal vage kleuren over mijn scherm, toen dacht ik echt er is iets kapot oid. Maar ik snap echt niet wat.

Iemand een idee?

[ Voor 18% gewijzigd door QuestGamer op 24-11-2002 23:23 ]

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

Hier zal je zelf wel aan gedacht hebben hoor: maar zit je monitorstekker wel goed vast of is je kabel niet kapot ofzo? En komt het zomaar opeens? Of als de videokaart opeens hard moet werken? (veel dingen berekenen ofzo)

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 23:23:
Hier zal je zelf wel aan gedacht hebben hoor: maar zit je monitorstekker wel goed vast of is je kabel niet kapot ofzo? En komt het zomaar opeens? Of als de videokaart opeens hard moet werken? (veel dingen berekenen ofzo)
Kabels is het probleem niet.

Mwah, als ik gewoon beetje surf (zoals nu) heb ik om de 5 minuten ff zo'n kort zwart schermpje. Maar zo gauw ik UT opstart komen ze vaker, maar of dat nou aan geheugen, videokaart of CPU ligt kan ik niet zeggen :/

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
Een bekende van me heeft het zelfde probleem. Ik heb hem gewezen op dit topic, maar daar stond geen oplossing in. Dit is de oplossing waar hij mee kwam en die werkte. Hopenlijk hebben anderen met dit probleem er wat aan.
Om het probleem met de zwarte beelden op te lossen, moet de dram timing in het bios lager worden gezet. Het flashen van het bios is ook mogelijk, aangezien MSI bij nieuwere bios versies de mogelijkheid tot het zelf verhogen van de dram timing heeft uitgezet.
Getest met MSI kt6v, 2 x 512 Mb DDR 400 Dane Elec

[ Voor 5% gewijzigd door zeikstraal op 15-09-2004 11:40 ]

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes