bios eprom laten flashen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
ok ik heb dus een redelijk dom probleem :P
ik heb/had een lekker werkend asus A7V8X gekocht op de hcc liep lekker met een 1800+ @ 2.08 ghz maar ik bleef om de zoveel tijd een usb error krijgen :?
nu had ik gelezen dat dit door de verouderde bios kon komen
dus ik de nieuwste downloaden en flashen he :P en je raad hem wel :D een usb nog wa fout |:( |:( dit was btw @ normal speeds :P dus 266 mhz

nou is dus de vraag heeft iemand het adres van het bedrijf dat van die eprometjes kan flashen ? en hoe krijg je zon kren er uit ? ik weet wel dat ik bij 486's dat soort chips altijd verkloot :D

en weet iemand toevallig of ze zo kunnen zien in zon winkel of zo iets gaat om gewoon een defect mobo of een mislukte bios flash ? }) aangezien hij nog geen 3 dagen oud is :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Als ze het mobo gaan doorlopen dan zien ze het wel denk ik. Maar misschien zijn het dumbasses en zien ze het niet. Moet je zelf ff inschatten.

En misschien hebben ze geen zin om alles te checken en geloven ze je wel op je woord.
Doe maar alsof je niets van computers weet. Dan denken ze ook niet:" Hey die eakert heeft vast zun bios verkeerd geflashed." :p

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 23:32 ]

• Shunt
he bios was da is da niet zon dingetje dat ook op je afstands bediening zit :P

mare weet iemand toevallig ook het adres van dat bedrijf dat eprometjes kan flashen ? en weet iemand mschien nog een manier om deze bios te recoveren ?

Game PC

Verwijderd

Idd een "goede" computerzaak doet daar niet zo moeilijk over. })
Maar wat ik ook een keer gedaan heb voor een ouder moederbord, op marktplaats een advertentie gezet dat ik mijn bios via een EEPROM wilde laten flashen. Ik kreeg hier hadrstikke snel reacties op en het koste me uiteindelijk maar 11 euro. Ik gaf gewoon aan welke bios ik erop wilde hebben en dat werd erop gezet.

je moet het niet bij (computer)zaken proberen, dat is onbegonnen werk. :'(

• Shunt
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 23:37:
Idd een "goede" computerzaak doet daar niet zo moeilijk over. })
Maar wat ik ook een keer gedaan heb voor een ouder moederbord, op marktplaats een advertentie gezet dat ik mijn bios via een EEPROM wilde laten flashen. Ik kreeg hier hadrstikke snel reacties op en het koste me uiteindelijk maar 11 euro. Ik gaf gewoon aan welke bios ik erop wilde hebben en dat werd erop gezet.

je moet het niet bij (computer)zaken proberen, dat is onbegonnen werk. :'(
weet jij nog wie dit voor je heb gedaan ?
want als de winkel moeilijk doet laat ik het daar wel doen :+

Game PC

Verwijderd

Zijn naam is Marco Albus, een goede gast. je moet wel vooruit betalen, maar uiteindelijk had ik mijn chippie al terug voordat hij zijn geld op de bank zag staan.

<marco.albus@zonnet.nl

• Shunt
ik ga eers ffe de onshuld uit hangen O-) ffe kijken of ik nog garantie kan krijgen })

mare thnkz voor dat mail adres dan kan ik altijd nog ffe kijken voor een bacup eprom :P

Game PC

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

we_are_borg

You will Comply

Kijk eens bij dit bedrijf deze heeft een programmeer service. Misschien dat deze iets kan betekenen. Hij kan EEPROM, EPROM FLASH, MCU, PLD, RAM, SERIAL, EEPROM en SPECIAL programmeren

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Shunt
hey vraagje ik heb een asus A7V266-ex liggen stof happen en daar zit volgens mij haast het zelfde eprometje op
als ik het nu zo doe ik boot naar dos met goede eprom en flash dan de verkeerde eprom in dat mobo naar de goede ? zou dat kunnnen
het zijn volgens mij niet psies de zelfde soort ?

Game PC

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:24
Het rommetje mag er dan wel bijna hetzelfde eruit zien, maar de inhoud van het rommetje is natuurlijk anders.

• Shunt
hmz jah maar het gaat er tog om dat de pinout het zelfde is de info op het rometje hoeft niet eens het zelfde te zijn maar zolang hij kan flashen is het tog goe ?
of mis ik nu ffe iets :D

Game PC

Verwijderd

Kijk eens op www.flashbios.org en op www.bios-info.de

• Shunt
ken ik al :P alleen ik voel er niet veel voor om me chippie naar timboektoetoe te sturen :+
ik kan gewoon trug met me mobo }) :P dat is dus niet het probleem meer :D
de vraag is gewoon of het mogelijk is om in een asus A7V266-ex een bios chip te flashen van een ASUS A7V8X :P

Game PC

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Flashbios.org ziet gewoon in NL hoor ;)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
heb 3weken terug gebruikt van flashbios.org. ging lekker makkelijk en had binne 2dagen me chippy terug, was in totaal 10euro kwijt, vond ik nog redelijk (incl goede envolop en postzegels)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

misschien dat je je bios kan hotflashen op die A7V266-ex en dan maar hopen dat je hm gewoon kan flashen met de goeie bios op je A7V8X

Deze advertentieplaats is te huur!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Shunt schreef op 26 November 2002 @ 13:50:
ken ik al :P alleen ik voel er niet veel voor om me chippie naar timboektoetoe te sturen :+
ik kan gewoon trug met me mobo }) :P dat is dus niet het probleem meer :D
de vraag is gewoon of het mogelijk is om in een asus A7V266-ex een bios chip te flashen van een ASUS A7V8X :P
FlashBIOS.org wordt gerund door een nederlander, ik had de BIOS van en Aus A7V erop geflashed, terwijl ik een Asus A7V-E heb. En dan start je PC niet op :+
Maandag BIOS opgestuurd (met geld in het (aangetekende) pakje), woensdag al weer terug, en het werkt prima. imho een aanrader.

/edit: staat letterlijk op het orderformulier:
code:
1
2
3
4
5
Please send to:
A.S. Kerkmeester
Bikkershorn 13
9678 RH - Westerlee
The Netherlands, Europe

Misschien iets voor de PMG FAQ: wat te doen als je BIOS flash verkeerd is gegaan?

[ Voor 16% gewijzigd door Rafe op 26-11-2002 18:11 ]

• Shunt
idd dan zal die gast een hoop klanten krijgen :+ mare ik doe dit alleen als het echt niet anders kan :P

Game PC

Pagina: 1