Toon posts:

Computer start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

ik liet me pc aan staan en ging ff naar buiten.....m'n vader heef ineens de stekker eruit getrokken.
Toen ik terug kwam deed ik hem aan alleen het lampje van m'n HD die brandde constant en ging maar niet verder. Mijn beeldscherm geeft ook een 'no signal' signaal. Bij het aanzetten lijft ie al haken zeg maar.
Ik heb alle kabels in en buitenom de kast bekeken, maar niks heeft geholpen...

Ik heb een AMD 2400XP
Asus A7V333 moederbord
512 DDR Geheugen
80GB hardeschijf

btw computer is nog geen maand oud...

weten jullie mischien wat er kan zijn?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Als ik het goed begrijp doet ie dus helemaal niks, behalve dat je HDD ledje begint te branden en verder niks. Kan van alles zijn. Aangezien ie nog maar een maandje oud is, zou ik niet al teveel zelf aan prutsen. Hooguit even de IDE apparaten 1 voor 1 loshalen of er misschien een HD toch stiekum gecrashed is of zo. En anders gewoon effe mee terug naar de zaak waar ie aangeschaft is. Gewoon zeggen dat ie in een keer gewoon niet meer opstartte :)

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 08:32
Hmm pc uitzetten met de powerknop aan de voorkant (meestal ca 5 seconden ingedrukt houden voor ie uitgaat). Als op de achterkant nog een power schakelaar zit (meestal zo'n zwarte tuimelschakelaar) die ook even omhalen. Eensecondje of 20/30 wachten. Dan achterste schakelaar omhalen en daarna voorste indrukken , zou kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
nog verdere suggesties???bovenstaande allemaal geprobeerd niet geholpen....als laatst stap ik naar m'n leverancier

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Zit de powerknop niet vast?
dan wil die ook nog wel es zoon effect geven...

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Altijd lastig zulke problemen.

Draait de fan van je voeding?

Verwijderd

ik had op mijn werk precies hetzelfde
bleek de muis kortsluiting te veroorzaken waardoor de hele computer niks deed (monitor gaf ook iets van "no signal")
heb ik de muis eruitgetrokken, probleem opgelost.
dus ik stel voor, start hem op met zo weinig mogelijk hardware (alle randapparatuur behalve monitor eraf, en evt. ook interne kaarten/cdrom/floppy/harddisk kabels lostrekken)
1 stukje hardware kan zelf kapot zijn, kortsluiting veroorzaken waarna de voeding zichzelf meteen weer uitschakelt...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op de Hangen en Opstarten troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ staan ook heleboel van dit soort tips :)
Pagina: 1