Toon posts:

[S3 savage 4] loopt vast onder UT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag op de HCC een s3 savage 4 videokaartje gekocht agp 32 mb.
Installatie ging goed, drivers geinstalleerd. Dus ging ik een potje UT spelen.
na +- 5 minuten, de hele pc hing.

Ik denk brakke win installatie dus formateer windows 98 en zet het er weer opnieuw op. Dit maal de allernieuwste drivers v/d kaart. Weer vastloper onder UT.
Daarna drivers gedownload van een Tweaker die deze zelf geschreven had. Gevonden via de search. Ik d8 ff van m'n probleem verlost te zijn. Maar hij loopt nog steeds onder UT vast.

Wat ik heb gedaan:

-Schone Windows 98 installatie
-Windows update in zn geheel uitgevoerd met direct x 8
- zo min mogelijk progs op de achtergrond laten draaien
-verschillende drivers geprobeerd

Ik heb via de search vernomen dat dit gewoon een brakke kaart is. Resultaten tonen dit dan ook wel aan.

Maar weet iemand misschien hoe ik deze kaart nog een beetje stabiel kan laten lopen?
met een Bios flash misschien v.d kaart?
Ik weet het echt niet meer. :(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien wordt de kaart wat te warm.. probeer het eens terwijl de case openstaat. En is het trouwens alleen bij UT zo of bij elk spel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het nu eens spelen met de case open. Ik zie nu dat mn slot 1 pentium 3 processor de warme lucht recht over de videokaart heenblaast :s.

heb tot nu toe alleen UT gespeeld. Met mn oude ati 8 mb agp kaart had ik geen last van dit soort gare dingen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als het alleen bij UT is kan het ook zo zijn dat het spel niet compatible is met de Savage4. Lees anders even de Readme van UT, daar staan dit soort dingen meestal wel in :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op aanraden van je de documentatie van UT doorgelezen. Werd doorverwezen en heb de laatste patch van deze versie van UT geinstalleerd, probleem opgelost! Ik vond uiteindelijk op de Ut site ook terug dat dit eenveelvoorkomend probleem was als je de patch niet geinstalleerd had.
Ik zal in het vervolg de documentatie beter doorlezen alvorens ik een vraag stel.
Mijn excuses hiervoor en bedankt voor de goede hulp.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 01:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi het probleem is weer terug....gisteravond een uur achter elkaar goed UT gespeeld. vandaag na ongeveer 5 minuten weer, de boel hangt. Ik heb nu de laatste drivers draaien van JGC draaien. versie 3.0 van 28 november-2001 . Hij liep net niet helemaal vast, maar de muis en toetsenbord deden het opeens niet meer in unreal.

is dit nou een hardware of software probleem?
Ik ben aan het overwegen om de kaart weg te doen wat een rotding zeg,

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 19:34:
Hoi het probleem is weer terug....gisteravond een uur achter elkaar goed UT gespeeld. vandaag na ongeveer 5 minuten weer, de boel hangt. Ik heb nu de laatste drivers draaien van JGC draaien. versie 3.0 van 28 november-2001 . Hij liep net niet helemaal vast, maar de muis en toetsenbord deden het opeens niet meer in unreal.

is dit nou een hardware of software probleem?
Ik ben aan het overwegen om de kaart weg te doen wat een rotding zeg,
Op het begin kan je toch ondersteuning voor glide van 3dfx enzo kiezen als ie vastloopt heb ie he mdaar op s3 staan :S?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt die heb ik wel aangevinkt, heb werkelijk van alles geprobeerd , alle mogelijke manieren van instellen van UT en drivers enz... :s, hij is nu in ieder geval een tidjje niet vastgelopen :-) dus een warmte probleem is het niet. Ik ga nu wel ff zware 3d benchmarks draaien.

met open Glide krijg ik een critical error van UT of zo met allemaal vage letters enzo onder de beschrijving. Wat een miskoop deze kaart zeg....brr ik had ook de reviews @ tweakers moeten lezen voordat ik deze kaart ging kopen

Domme ik

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 19:48 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
voor dat geld wat je voor die s3 hebt betaald had je beter een TNT2 of GF2MX kunnen halen. maarja das beetje laat nu :) wat was je er voor kwijt?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

S3 MeTaL driver geprobeerd?
ik heb namelijk zelf met een S3 Savage 4 Pro gewerkt (8Mb PCI) op een Duron800.
als ik Unreal draaide met de MeTaL support draaide alles een stukkie vlotter als met D3D.

ennuh, rare tekens krijgen als je OpenGL (Glide) aanzet is niet raar.
die mode is namelijk alleen voor 3Dfx Voodoo kaarten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
FireWurX schreef op 25 November 2002 @ 20:05:
S3 MeTaL driver geprobeerd?
ik heb namelijk zelf met een S3 Savage 4 Pro gewerkt (8Mb PCI) op een Duron800.
als ik Unreal draaide met de MeTaL support draaide alles een stukkie vlotter als met D3D.

ennuh, rare tekens krijgen als je OpenGL (Glide) aanzet is niet raar.
die mode is namelijk alleen voor 3Dfx Voodoo kaarten.
OpenGL != Glide ;)

Glide wordt alleen ondersteund bij 3dfx kaarten. OpenGL kan door iedereen worden gebruikt ( mits de kaart dat ondersteund )

[ Voor 12% gewijzigd door Vinnie op 25-11-2002 20:10 ]

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
De S3 metal driver is tot nu toe nog niet vastgelopen :) , tenminste met de drivers die ik nu gebruik. De videokaart kostte @ Hcc gisteren 25 euro. Ik dacht is wel goed genoeg voor me oude systeempje. (Wil niet meer echt investeren, want ben aan het sparen voor nieuwe PC)
Ik geef toe dat ik beter wat meer had kunnen betalen dan de goedkoopste te nemen....
heb ondertussen al een koper gevonden voor deze kaart maar wil diegene niet de ellende aandoen die ik afgelopen 24 uur met dit ding heb meegemaakt.

Dan maar mn oude 8 mb agp kaart er weer in (van ati, retestabiel)
Pagina: 1