Toon posts:

Merkloos geheugen wel stabiel en betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, ik wilde mijn oude systeem nog wat upgraden en er 2x 512 mb SD RAM PC133 ingooien.
Dat Merkloos geheugen is qua prijs wel erg aantrekkelijk en het wordt ook veel verkocht, want dat geheugen staat geboekt als "meest populair".(in pricewatch)
Hoe zit het dan met stabiliteit en betrouwbaarheid van dat geheugen?
En hoe zit het met de performance en overclockbaarheid van dat soort dimms?

Alvast bedankt voor enige feedback.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 22:41 ]

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Heb zelf laatst 512MB nonamge gekocht en dat werkt uitstekend. PC133@107 op snelste timings en ultra op de ECS K7S5A. Overklokken weet ik verder niet, maar van een oudere noname 256MB weet ik dat die stabiel de 150 haalt@cas3 (vanwege merkgeheugen wat alleen op cas3 wilde draaien). Het is maar afwachten wat je krijgt eigenlijk :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

kheb zelf mijn merkloos geheugen draaien op 376 mhz (pc2700) en de timing op cas2 , draait perfect , moet je een beetje geluk mee hebben denk ik.

Verwijderd

Het is net als een tv van de Aldi. Als je geluk hebt werkt ie goed, en blijft ie 10 jaar lang goed werken. Als je pech hebt is hij binnen 2 weken na het verstrijken van de garantie stuk (voor zover je garantie krijgt)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het komt hier vaak op neer: merkgeheugen = meer kwaliteit, beter te overklokken, betere services (garantie/RMA/etc).

Of merkloos geheugen goed overklokbaar is, hangt van de mazzel af. Maar over het algemeen is élk merk (mits op standaardsnelheid draaiend) wel stabiel/betrouwbaar. Anders kun je het nog altijd inruilen :)

Verwijderd

meestal geef OEM of merkloos pas later problemen (zegt men) en dat kunnen vastlopers zijn of blauw beelden.
ik heb momenteel de laaste tijd aleen maar merkgeheugen maar vroeger heb ik nooit problemen gehad met merkloss geheugen.
het is gewoon hoeveel zeker heid jij wilt voor je pc stabiliteit.

• HaaZ
  • Laatst online: 00:27

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Heb al 2x een niet goed werkend merkloos reepje bij de Norrod gekocht. Het kost een extra ritje om hem om te ruilen. Ook merkloos geheugen heeft garantie, dus het kan prima en ik heb er verder ook geen problemen meer mee gehad :)
(draait alleen niet CAS2 geloof ik.. maja)
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 13:00:
meestal geef OEM of merkloos pas later problemen (zegt men) en dat kunnen vastlopers zijn of blauw beelden.
Volgens mij is de kans juist groter als je het net aanschaft. Dit omdat merkgeheugen volgens mij (uitgebreider) getest wordt. Merkloos geheugen wordt volgens mij niet eens altijd getest..?

[ Voor 43% gewijzigd door HaaZ op 25-11-2002 13:04 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 00:32 ]

Verwijderd

merkloos geheugen is meestal gewoon goed, maar je hebt hierbij geen / weinig garanties.

• HaaZ
  • Laatst online: 00:27

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 13:10:
merkloos geheugen is meestal gewoon goed, maar je hebt hierbij geen / weinig garanties.
:?
Als je het gewoon bij een winkel koopt zit er heus wel 1 jaar garantie op hoor :D

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Bij mij werkt merkloos geheugen perfect, heb ik alleen nog maar gehad :P. Ik klok niet over dus dat weet ik niet.

Grolsch Royce!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Onder merkloos spul kun je van alles aantreffen; een enorm goed overclockende DIMM of juist regelrechte rommel. Wat je iig mag verwachten is dat het goed draait binnen de aangegeven specs (anders er gewoon mee terug naar de shop, je doet tenslotte niet mee aan de loterij :+ ) Wil je extra zekerheid, overclocken of veel DIMM's gebruiken dan is er imo maar één weg; een echt merk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Merkloos ik vaak iets als twinmos, en daar heb ik nou niet bepaald goede ervaringen mee...Ik had een reepje PC2100 256meg DDR ram dat op standaard timings onstabiel was, en dus langzamer gezet moest worden.
Heb nu Dane-Electric PC2700 512meg DDR dat volgens spec CL2.5 is, maar op 2-5-2-2 perfect draait...In mijn geval is merkgeheugen dus weldegelijk beter.

Verwijderd

Ik heb 256mb samsung geheugen (pc2100) loopt heel stabiel maar is nit egt super te overklokken, ligt gwoon aan hoe veel geluk je hebt maar duurdere merken lopen haast altijd goed/stabiel op de aangeprezen sneheid

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 15:37:
Ik heb 256mb samsung geheugen (pc2100) loopt heel stabiel maar is nit egt super te overklokken, ligt gwoon aan hoe veel geluk je hebt maar duurdere merken lopen haast altijd goed/stabiel op de aangeprezen sneheid
Van Merk mag je verwachten dat het stabiel loop op hogere snelheid daar er een grotere marche wat betreft stabiliteit e.d. op zit. de PC2100 Samsung kan zonder probleem naar de 155+ MHz. Waarschijnlijk heb je hem of op Cas2 staan of je bouwt het niet langzaam genoeg op; de module en andere componenten moeten er ook aan wennen.

Het geheugen kan misschien nog wel verder maar je CPU, videokaart of ethernet-adapter( :( meestal de bottleneck) misschien niet .

www.triathlete.nl

Pagina: 1