Toon posts:

Constante ellende, help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al lange tijd last van brute vastlopers met mijn huidige pc. Alles kapt er gewoon mee, wel heb ik dan beeld maar muis, keyboard etc werkt niet... een lockup of een freeze :( (oplossing op dat moment: reboot).

Ik heb al vanalles geprobeerd: drivers updaten, bios updaten, hele systeem checken, formateren etc. helemaal nix werkt. Ook geprobeerd om een andere muis te gebruiken, sommige dimms eruit te halen })

De momenten dat het gebeurd zijn verschillend, de ene keer ben ik aan het surfen, gamen, de andere keer staat de pc te 'loeien' met een download. Vooral dit laatste is superirritant omdat het wel eens gebeurd dat de pc na 15 min. al vastloopt en ik al weg ben, waardoor hij soms hele nachten 'aanstaat'.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen, tips, tricks, iets....? _/-\o_

ps: temp. van de proc. blijft goed.

athlon 1200
Chaintech 7aja
512 MB sdram
Leadtec GF2 Titanium
matrox 40 gig (secun.) Nieuwe HD
sygate 15 gig (prim.) HD ongeveer 2.5 jaar oud
Windows XP prof.
Razer boomslang
voeding kast

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Wat zijn de temps van je processor :? Anders ligt het denk ik toch aan je geheugen?

Verwijderd

Misschien trekt je matrox 40 gig teveel stroom. Als je voeding onder de 300W is, probeer dan zonder je nieuwe hd. En check je +5V en +12V voltages eens...

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

ben bang dat je geheugen niet goed is, kun je die lager clocken en an testem?

...

Verwijderd

Gek genoeg heb ik zoiets met mijn compje ook gehad en toen lag het aan het moederbord.

Heb je iets overgeclockt het kan namelijk zijn dat je de AGP chip verknalt hebt dat had ik op de mijne waardoor ik ook freezes kreeg die niet te verhelpen waren.
(terugsturen MOBO en wachten op een nieuwe).

Boot dos eens en laad Memtest (ff dllen kan overal wel)

Als je memory in orde is pak dan eens een oud video kaartje kijken of het aan je AGP slot ligt :O klinkt misschien slaapverwekent en onozel maarja rare dingen kennen gebeuren met je comp.

En let in je bios eens op wat je clock staat clock hem desnoods terug in andere woorden lager dan de orginele specs en draai wat test.

SiSoft Sandra

sterkte

8)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 23:19:
Misschien trekt je matrox 40 gig teveel stroom. Als je voeding onder de 300W is, probeer dan zonder je nieuwe hd. En check je +5V en +12V voltages eens...
Ik denk niet dat het zijn maxtor schijf is, hardeschijven tegenwoordig gebruiken
een paar watt in tegen stelling tot vroeger toen je die straaljagers had
die 2* 5 1/4 inch slot innamen (ooit 2* ST41600N gehad >:) ) die trokken per stuk
maar liefst zo'n 35 watt, en met 2 had ik helemaal geen problemen met mijn
toendertijd standaard 230 watt AT voeding. :P

superhaan01: probeer eens met zo min mogelijk uitbreidingskaarten, als hij
dan stabiel is, 1 voor 1 kaarten toevoegen totdat hij weer vastloopt.
Heb je via 4 in 1 drivers ook geinstalleerd?

BF2 stats Systemen

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Heb dit ook net gehad:
- Nieuwste drivers onder WinXP Pro geinstalleerd. Geen effect.
- SP1 geinstalleerd voor WinXP Pro. Geen effect.
- Nieuwste BIOS voor moederboard en RAID controller. Geen effect.
- Uitgebreide continue RAM test met bootdisk (Memgold en Memtest86). In totaal 28 uur getest zonder errors.
- RAM reepje in alledrie de slots geprobeerd. Geen effect.
- Schone WinXP Pro installatie met uitsluitend microsoft meegeleverde drivers. Geen effect.
- Oudere versies van drivers geprobeerd van videokaart, geluidskaart, RAID controller, netwerkkaart, etc. Geen effect.
- WinXP Pro intallatie op HD aangesloten op IDE0 dus RAID controller stond uit. Geen effect.
- Tenslotte heb ik vanavond alle PCI en AGP kaarten uit het moederbord gehaald en een nieuwe XP installatie geprobeerd op IDE0 (dus RAID stond uit). Er werd dus alleen gebruikt van onboard video/soundcard etc. en nog steeds crasht WindowsXP Pro voortdurend!!!

Uiteindelijk dus mobo verwisseld en nu werkt alles perfect! Hoop dat jij meer mazzel hebt, maar misschien staat er iets bij wat je nog kunt proberen. Met name de memtest!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken naar temperaturen etc.:

Current CPU: 46 C
Current system: 30 C
Vcore: 1.78 V
VDD: 3.29V
3.3V: 3.31 V
5V: 4.88 V
12V: 12.30V

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle drivers die ik nodig heb vernieuwd, van geluidskaart tot 4 in 1. En het geheugen heb ik nog niet zo lang geleden geupgrade van 256 naar 512, de nieuwe dimm van 256 er alleen in gezet, probleem bleef zich voordoen.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
draai je hds eens om...

Verwijderd

Topicstarter
Dat vermoeden heb ik ook, dat het misschien aan de sygate ligt die toch al wat ouder is. Het probleem is dat ik op dit moment geen nieuwe format kan doen... alle cd's hier niet liggen :(
Pagina: 1