Ruis uit TV speakers, aangesloten op geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Het volgende is het probleem:
bij het aansluiten van mijn geluidskaart op de tv komt er een ruis uit de speakers zodra het boot logo van XP voorbij komt. (Waarschijnlijk wordt er op dit moment een driver oid geladen dat de ruis veroorzaakt)

Ik heb een vermoeden wat de oorzaak is van mijn probleem! Ik heb namelijk een keer de audiofilter van doom9 geinstalleerd om ac3 geluid achter een divx te kunnen horen. Ik weet echter niet hoe ik deze filter kan deinstalleren of uitschakelen :( Kan iemand mij vertellen hoe dat moet?

note: ik gebruik win XP pro in samenwerking met audigy

[ Voor 4% gewijzigd door BobDay op 24-11-2002 22:48 ]

43% of all statistics are worthless

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
ik meen dat erbij deze filter ook een bestandje Žunregister.batŽ zit, daarmee lukt het wel. je kan ook kijken bij je controlpanel-audio-codecs en kijken welke dllŽs deze codec gebruikt, dan kun je die files deleten. ik vraag me trouwens af of het hier aan ligt, een codec wordt pas gebruikt als je een film laadt. Staat de line-in bijv. niet op geheel op mute of heb je een tv kaart die ruis veroorzaakt?

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Inmiddels is het gelukt om de filter uit het register te halen. Ik moet nu nog testen of het effect heeft op de ruis. Doordat deze audio filter normaal gesproken in het register worden geplaatst is het dan niet zo dat het altijd wordt geladen?
line-in en dergelijke staan goed. De TV-Kaart werkt wel goed, net zoals het voorheen altijd heeft gewerkt.

43% of all statistics are worthless