[Cistron][W2K]DHCP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• RoelerMF
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 23:03
Hoi allen,

Ik zit hier met mijn Cistron abbo sinds een maand. Tot vandaag was dat ding altijd direct op me notebook (winXP) aangesloten, ook met configuratie op de notebook geen problemen gehad.

Nu wilde ik vanmiddag de Cistron verbinding overgooien naar mijn windows2000 prof machine. Alles goed ingesteld, stekker erin,
even modem en pc rebooten, kijken of de handel werkt, niet dus.

Ik weer terug naar de notebook om cistron.nl te raadplegen. Staat daar dat het semi automatische IP word vastgelegd aan de hand van het mac adres. Even een release en renew doen dus.

Ik terug naar de 2000 machine. Ik tik in ipconfig /release
Krijg ik de melding dat er geen adapter bestaat die gebruik maakt van DHCP en.of een DHCP IP heeft verkregen. Ik weer kijken of de instellingen goed staan, maar niks te zien. Toen wezen vergelijken met de notebook, alle instellingen hetzelfde :/
Ik zoeken op GoT, kijken of jullie al een passend antwoord klaar hadden liggen, helaas, gezocht en geen relevante antwoorden gevonden.

Ook krijgt de netwerkkaart (3com 3c905C-TX) een standaard window ip adres (169.254.*.*) wat dus betekent dat die DHCP server niet bereikbaar is schijnbaar. de Firewall is ge-enabled terwijl ik deze acties uitvoerde, maar wat ik ook probeerde, niks werkte

Hopelijk hebben jullie een oplossing hiervoor want ik word hier nu wel gestoord van.

>> Democracy is so overrated >>

• nielsj
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-08 21:55

nielsj

ondertitel

heb je al een release op je laptop gedaan, en daarna een ipconfig /renew op je andere machine?

blup blup

• RoelerMF
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 23:03
hmm nog niet in die volgorde geprobeerd, ik ga het even proberen!

//edit
Gedaan wat je zei en dit word nu getikt vanaf me 2000 bak!
Gelukt dus, damn zit je jezelf een halve dag gek te maken over dit was het zoiets simpels |:(
Bedankt in ieder geval!

[ Voor 61% gewijzigd door RoelerMF op 24-11-2002 22:51 ]

>> Democracy is so overrated >>

• nielsj
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-08 21:55

nielsj

ondertitel

graag gedaan :-)

blup blup