Toon posts:

dts werkt niet..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
mijn harman kardon dvd 25 met dts en digital;versterker avr 2500 zijn via optische kabel op elkaar aangesloten.
Nu heb ik al enkele films bekeken maar merk dat enkel de digital werkt.het lukt me niet om te kijken;luisteren in DTS.
Ik ben een beetje nog leek op dit gebied..en vraag me af hoe dit komt?

Verwijderd

Heb je een DTS speaker set? Zoniet koop ze dan. En volgens mij heb je ook een DTS versterker nodig als je dr dts geluids weergave uit wilt zien te krijgen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 22:06 ]

Verwijderd

Je kan in je dvd speler aangever wat voor digitaal signaal hij via de digitale uitgang uit moet sturen... misschien dat daar het probleem zit...
Even wroeten in het menu van je speler.
heb niet gegoogled op het typenummer van je versterker, maar je weet zeker dat deze dts kan decoden?

Verwijderd

die versterker is heeft dts en als je een 5.1 speakerset hebt moet het toch werken misschien een instelling niet goed op je dvd/versterker en je moet ook dts kiezen in het menu van de dvd die je draait als het op die dvd aanwezig is

Verwijderd

je moet een film hebben die DTS heeft...

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
versterker herkent de dts stream van de dvd meteen. dit geeft ie dan aan op het display van de receiver. sommige dvd's hebben meerdere streams er op staan. vaak met een dolby digitaal erbij. met de audio selectie op je ab kun je dat makkelijk switchen onder de film, anders in het menu.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

:? :? :? Ga mij is uitleggen wat je speakers ermee te maken hebben :/

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

:?

je hebt geen speciale DTS speakers nodig om DTS te kunnen horen hoor! elke speaker is in principe prima (alleen smaken qua klank enzo verschillen natuurlijk)

heb je bij je dvd's ook in het menu de DTS optie aangezet? want dat gebeurt meestal niet automatisch... vaak staat hij dan op normaal dolby digital 5.1

die harman kardon 2500 heeft gewoon dd en dts decoder trouwens

Verwijderd

Samenvatting:
DVD + receiver moeten allebei DTS ondersteunen anders werkt het niet. Wordt het ondersteunt dan :

Stap 1 : controleer of er een dts-soundtrack op de dvd staat.
stap 2 : In het menuutje van de dvdfilm even dts selecteren.

Als het dan nog niet werkt dan weet ik het ook niet :)

edit:

DVD speler ondersteunt iig DTS (net even opgezocht)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 23:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 23:16:
Samenvatting:
DVD + receiver moeten allebei DTS ondersteunen anders werkt het niet. Wordt het ondersteunt dan :

het is mogelijk om coax kabeltje te proberen... die optische kabel werkt wel, anders had hij zowiezo geen dolby digital kunnen horen, maar dan weet je wel of er ergens niet een instelling in de versterker veranderd moet worden zodat hij via optisch DTS weergeeft...

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 23:16:
Samenvatting:

edit:

DVD speler ondersteunt iig DTS (net even opgezocht)
DVD hoeft geen DTS decoder te hebben. Gewoon DTS Passthrough is voldoende en volgens mij hebben nagenoeg alle dvd spelers met een digitale uitgang dat, ze geven gewoon de bitstream door naar je versterker die 'm vervolgens decodeert.

Uiteraard moet er een dts geluidstrack op de dvd staan en moet je reciever dts ondersteunen. Mocht je reciever geen DTS ondersteunen, maar je dvd speler daar wel een decoder dan kan je uiteraard via gewoon tulp stekkers (5 tulp stekkers), je 5.1 geluid naar een versterker sturen (indien die dan een 5.1 ingang heeft).

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Standaard staat een DVD speler altijd ingesteld om alleen Dolby Digital weer te geven. Je moet even door de setup lopen en instellen dat je audio set ook DTS ondersteund. Dan zal er als de DVD een DTS track heeft en je hebt ingesteld in het film-menu een DTS signaal naar je receiver verzonden worden en kun jij zien hoe mooi het rode DTS logootje ophelderd in het display.

Divide and conquer.

Verwijderd

Scarp schreef op 25 november 2002 @ 08:41:
[...]

DVD hoeft geen DTS decoder te hebben. Gewoon DTS Passthrough is voldoende en volgens mij hebben nagenoeg alle dvd spelers met een digitale uitgang dat, ze geven gewoon de bitstream door naar je versterker die 'm vervolgens decodeert.
Ondersteunen is iets anders dan een decoder aan boord hebben :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
DTS-speakers=BS.. DTS heeft niets met luidsprekers te maken.

Digital Theatre System, is gewoon een manier om meer kanaals geluid te encoderen. Net zoals bijv. Dolby Digital dit is.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

zolang je minstens 5speakers hebt ( optioneel een subje) kan je dts en DD5.1 horen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 23:19:
[...]
het is mogelijk om coax kabeltje te proberen... die optische kabel werkt wel, anders had hij zowiezo geen dolby digital kunnen horen, maar dan weet je wel of er ergens niet een instelling in de versterker veranderd moet worden zodat hij via optisch DTS weergeeft...
Optisch of Coax aansluiten heeft geen enkele zin, het is beide exact hetzelfde. Alleen de drager van het signaal is anders. De een optisch, de ander op koper.
De optische- en coaxuitgang komen bij dezelfde bron vandaan, daarom zal daar bijna nooit verschil tussen zitten.
Bij de ingang van de versterker zou dat heeeel misschien nog gescheiden gaan...
Beide met hun eigen settings.
Als dat zo is zou het nog een instelling kunnen zijn. Maar ik betwijfel dat.

Maw: Als je met optisch geen DTS krijgt, dan krijg je dat waarschijnlijk met Coax ook niet.
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 22:03:
Heb je een DTS speaker set? Zoniet koop ze dan.
JustNuts doet z'n naam eer aan... :'(

Ik ben het eens met het stappenplan van Pauluz...

Ik ken het model versterker niet wat je hebt, maar staat hij wel op automatisch detecteren?
Ik bedoel dan: staat hij niet gefixed op bv stereo...? Bij Sony noemen ze dat AFD... De receiver kiest dan zelf het juiste formaat wat aangeboden word via de digitale ingangen...

Zeker is dat het in jouw situatie moet kunnen, zonder nog meer spullen te kopen...

Alles kan stuk.

• On Parole
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12
Ik heb hier een Harman Kardon AVR 2000, deze is grotendeels gelijk aan de AVR2500

Als je DTS uitstuurd vanaf je DVD speler kun je met je HK niet zo maar alle surround modus meer kiezen. Ik geloof alleen surround off, dat VMAX gebeuren en DTS. Zo ook bij Dolby Digital.

Als je DVD's heb als Terminator II of U571 kun je in het DVD menu aangeven welke uitsturing je wilt hebben (meestal onder de taal selectie)

Ik kan op m'n DVD speler (SONY) tijdens het draaien van de film in sommige gevallen met de taal keuze knop nog wissellen van taal (en dus ook DTS of DD) echter dit ondersteunen niet alle DVD's

Qua aansturing maakt het niks uit of je optisch of met coax werkt. De input op je versterker staat ook goed ingesteld omdat deze Dolby Digital detecteerd, als je per ongeluk de boel analoog aan zou sturen zou de versterker niet op Dolby Digital gaan staan.

Ik zou zeggen kijk de instellingen van je DVD speler nog eens na, waarschijnlijk zie je daar iets over het hoofd.

Verwijderd

Tijd voor een update van de topicstarter. Die trouwens zo te zien offline is :)

Verwijderd

yep ik zie het DTS schrijf je met hoofdletters :)
omdat kenners het verschil horen? ik iedergeval wel , maar ja dat is mijn mening.

Verwijderd

Topicstarter
Ja,het werkt..je moet dus wel een film vinden in DTS;nogal moeilijk.
Ik heb de dvd van E.T gespeeld,zit DTS op,en werkt prima..zeer goed geluid.
Het is inderdaad zo dat je DTS moet activeren op de DVD speler.
Eind goed ,al goed..
Pagina: 1