Toon posts:

Andere merk geheugen in een Compaq

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Compaq Evo D310 Micro Desktop.
Ik wil er extra geheugen bij zetten want nu heb ik momenteel maar 120ddr ram, en dat is denk ik wel weinig want pc start traag op en alle programma's doen het ook traag.

Kan ik nu een ander soort merk geheugen in een Compaq pc stoppeN?
Wat kan ik het beste doen? (mensen die ervaring hebben !)

Alvast Bedankt.

( Bij search en google heb ik gezocht maar er word niet gesproken over andere geheugen in een Compaq pc dus ik dacht maar om een topic te openen. Als ik fout bezig ben kunt u mij waarschuwen ! )

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Als je absoluut zeker wilt zijn, dan moet je compaq geheugen bijkopen. Ik heb wel gehoord dat Dane-Elec (http://shop.tweakers.net) ook zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
thx. Maar Compaq geheugen is wél wat duurder terwijl het geen ene verschil heeft met een normale ! :S

Verwijderd

Dat is het nadeel van een compaq pc, nog wel meerdere problemen met upgraden etc. :(

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 14:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

Merkgeheugen doet het over het algemeen wel in een compaq.. met no name geheugen moet je maar geluk hebben...

zijn genoeg topics over hoor :/

blup

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Met Kingston werkt het ook altijd, want Caompaq geheugen is Kingston...

Blog (Linux-related)

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Heb hier een beruchte geheugenweigeraar gehad, de presatio 2110 (niet lachen!) maar deze pikte gewoon OEM geheugen. Indien je de specificaties niet aan je laars lapt gaat oem reepje er gewoon in.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

eendje schreef op 24 november 2002 @ 22:25:
Merkgeheugen doet het over het algemeen wel in een compaq.. met no name geheugen moet je maar geluk hebben...

zijn genoeg topics over hoor :/
Ik heb helaas andere ervaringen... Ik had op een gegeven moment een reepje merkgeheugen (weet niet meer welke) die ZOU moeten werken in m'n Compaq Armada E500 maar nee...

Nu heb ik er een 'merkloos' reepje in zitten die hij wel slikt. (greenlabel ofzo)

Verwijderd

Compaq pcees zijn eng, ik had bij de mijne meteen alle compaq software eraf gegooid. Maar toen ik een keer de helpdesk belde zei hij: "Ik zie dat je de bios geupdate hebt, waarom was dat?" Wtf!?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat APACER merk geheugen het ook goed doet met een COMPAQ pctje.
Is dit nu waar of niet ?

Verwijderd

Compaq pc zijn als het kantoor pc's zijn zeer kritisch wat geheugen betreft. Werken alleen
met het juiste type, dit wordt door de bios gecontroleerd, anders wordt het gewoon genegeerd. Pc bkijft wel werken.
Wat home pc betreft heb ik ervaren dat oem geheugen ook werkt.
Compaq is beslist niet klantvriendelijk naar thuisgebruikers toe. Voor een twee jaar oude
presario kon ik geen geheugen meer bestellen en ook div. andere leveranciers konden niet leveren. Er was op de website bij compaq ook geen type nummer of bestel nr te vinden. Door de technische dienst werd geadviseerd om een nieuwe computer aan te schaffen en dan tegelijk meer geheugen aan te schaffen.(Bijdehandjes). Een gewone oem strip(Dane-Electric) bracht uitkomst en werkt prima samen met de oud compaq strip

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik weet niet hoe je zoekt, maar hier zijn écht al legio topics over voorbij gekomen. Gebruik anders ook de omega search en wat on-line memory configurators (zoals die van T.net, Dane-Elec, Crucial etc.)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.