[XP] muisje staat niet stil

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik heb een vaaaag probleem..
Ik heb een MS-Trackball Explorer als pointing device..
da's zo'n trackball met zo'n optisch gevalletje er in..

Dat ding heeft altijd prima gewerkt, maar nu staat af en toe mijn muiscursor niet meer stil... net of ie niet meer kan beslissen op welke pixel ie nou wil blijven staan..
dan zet je'm dus neer dat muispijltje..
en dan wiebelt ie een beetje.. som's schiet ie een stujkje naar links en weer terug, dan weer een stukje naar boven en weer terug..
hij blijft dus wel gewoon op z'n zelfde plekje staan maar tis net of hij een beetje last van besluitloosheid heeft...
Is heel irritant als je met precies werk bezig bent..
Hij heeft het ook niet altijd..
maar gewoon met vlagen..
hij heeft het het meeste met naar boven en naar beneje besluitloosheid....
Dus of ie nou pixel 20 op de Y-as moet hebben of pixel 21 daar switcht ie dan de hele tijd tussen...
heeeeel erg irritant...

Ik heb de nieuwste intellipoint drivers geinstalleerd van MS en verder werkt het ook gewoon prima..
alleen dat is dus nogal vaag...

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Waarschijnlijk ligt het aan je muis zelf en ligt het op een oppervlakte waar hij zijn positie niet meer kan bepalen :?
Leg je muis eens onder een dof oppervlak zodat niks terug kan reflecteren, misschien helpt dat :)

Nieuw, nu met Twitter

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 07:39
dat hep ik ook met mijn optical van logitech...
ik hep hem gewoon los op mijn bureau dus ga ervan uit dat de opp niet vlak genoeg is.

muismat proberen dus.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
tis een trackball...
ik geloof niet dat die veel met een oppervlak te maken hebben :)
tis optisch als in dat in de trackball een optisch lees gevalltje zit (zoals in een optische muis) die de ball (als in trackBALL) die helemaal vol zit met stippeltjes leest (wat bij een muis het oppervlak dus is) en die bal zit special helemaal onder de stippeltjes zodat dat oogje goed de bewegingen kan volgen.....

bal ook al schoongemaakt overigens, oogje ook al..
maar dat hielp niet

[ Voor 24% gewijzigd door xzenor op 24-11-2002 22:13 ]

Verwijderd

misschien is er stof in je muis zelf gekomen waardoor het licht verstoord wordt.

• xxfile
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Tsja, misschien moet je hem schoonmaken zodat hij de stippeltjes weer kan lezen :)

Nieuw, nu met Twitter

• xzenor

xzenor

Topicstarter
heb ik gedaan...
zelfs als die bal er uit is staat ie niet stil

Verwijderd

dan is het logisch dat je bij de optische lensje moet kijken. Niet bij de trackball. Kijk eens of je het daar schoon kunt maken. En anders je trackball op een andere computer proberen, of het softwarematige gedeeltje uit te sluiten

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45
possamai schreef op 24 November 2002 @ 22:12:
tis een trackball...
ik geloof niet dat die veel met een oppervlak te maken hebben :)
tis optisch als in dat in de trackball een optisch lees gevalltje zit (zoals in een optische muis) die de ball (als in trackBALL) die helemaal vol zit met stippeltjes leest (wat bij een muis het oppervlak dus is) en die bal zit special helemaal onder de stippeltjes zodat dat oogje goed de bewegingen kan volgen.....

bal ook al schoongemaakt overigens, oogje ook al..
maar dat hielp niet
Tuurlijk joh de ball zit vol met stippeltjes net als de ball in een muis , of zit er geen ball in een optische muis ?

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
volgens mij blijft dit één van de dingen die optisch nu gewoon nog heeft.
of het nou een trackbal is of niet
de sensor gebruikt nu ipv je bureau een balletje als ondergrond

Verwijderd

Keesk schreef op 24 November 2002 @ 22:21:
[...]

Tuurlijk joh de ball zit vol met stippeltjes net als de ball in een muis , of zit er geen ball in een optische muis ?
Nou nie echt hoor......

Verwijderd

Keesk schreef op 24 november 2002 @ 22:21:
[...]

LEES dan. Zelfs met de Ball eruit, (dus er zit een bal in) staat de cursor niet stil 8)7 . dus heeft het dan nog veel met de ball zelf te maken??

dank u :z

• xzenor

xzenor

Topicstarter
usb of ps2 heb ik ook al geprobeerd..............

• Millennyum
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik kan me niet goed voorstellen hoe het ding eruit ziet, maar is het mogelijk dat er licht uit een externe bron bij kan komen? Een bureaulamp ofzo die te dichtbij staat?

• MRic3
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb het ook wel eens en dan zit er een haartje of vuiltje vlak voor/in de sensor, goed kijken en schoonmaken, paar X blazen in de sensor enzo... dan is het weg.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Trackball explorer:
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/spain/Hardware/ratones/images/tbexplorer.jpg
Vrijwel alle optical devices kunnen last hebben van deze trillingen, zijn al vele topics over geweest. Er is geloof ik een fix voor, moet je even op microsoft.com zoeken :)

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 25-11-2002 10:27 . Reden: Tiepvout ]

Pagina: 1