De zin van sex in je relatie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.013 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-04 22:25

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ze roepen wel eens van: "Een goede relatie bestaat uit 90% socialigheid en 10% sex".

Dus zonder sex zou je relatie nog redelijk volwaardig zijn en zou je niet echt heel veel missen.

Maar als ik een relatie zou hebben waarbij mijn vriendin geen zin had in sex (in algemene zin, dus niet alleen 'de daad') dan zou die andere 90% daar zwaar onder te lijden krijgen, hoe aardig ze ook is. Ik zou haar dan meer als erg goede kennis gaan zien dan als partner denk ik zo.

Ben wel benieuwd wat jullie hier op aan te vullen/ af te kraken hebben.

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3527

Klinkt misschien beetje lomp. Maar ik zie erg weinig verschil tussen vriendschap en een sexloze relatie.

Dit wil niet zeggen dat het in een relatie alleen maar om sex draait. Maar het is in mijn ogen wel een onmisbaar deel. Als sex geen onderdeel van een relatie zou zijn zou ik net weten waarom ik al die ellende over me hen zou halen als er geen eens sex tegen over staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>waarbij mijn vriendin geen zin had in sex[/quote]Dan voelt jou vriendin je niet tot je aangetrokken als dat zo is vraag ik me af waarom jullie bij elkaar zijn. Je moet je dan ook afvragen wat dat betekent "je niet tot iemand aangetrokken voelen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Sex is een goede uitlaadklep.
Je kunt een hoop problemen oplossen door een goede pot sex.
Eerst met elkaar vrijen, en daarna relaxed over het probleem praten.
Het is natuurlijk wel zo dat het meestal niet goed werkt als je echte problemen hebt, want er is voor sex (in mijn optiek dan) wel degelijk liefde nodig.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb het idee dat er tot nu toe alleen mannen hier gepost hebben, zijn er nog vrouwen die hier wat over te zeggen hebben?

Misschien leuk om je geslacht bij je reaktie te vermelden. Ik ben een jongetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12020

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je kunt een hoop problemen oplossen door een goede pot sex.[/quote]bestwel zielig als je sex nodig hebt om over een probleem te kunnen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-04 15:47
ik denk dat akiwi het over kleine dingen heeft, niet over de grotere relatie rampen
offtopic:
don't ask me, geen ervaring met relaties hier en sex, eeuuhh... volgend onderwerp

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:44

Elvhenk

/me hartje GO

[ik = vrouwspersoon]
Naar mijn ervaring bij diverse vriendinnen met niet zo beste relaties: als het met de sex niet goed zit, dan is het met de rest ook niet best. Het geeft aan/luidt in andere problemen ook. Het is een onmisbaar onderdeel in een relatie
Omgekeerd, buitensporig goeie sex is geen garantie voor een goede relatie. Gloeiend goeie sex en toch niet samen door één deur kunnen komt ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>bestwel zielig als je sex nodig hebt om over een probleem te kunnen praten.[/quote]Er werd niet gezegd dat het nodig was, maar wel dat het een heel stuk helpt.

Als het mijn vriendin een poosje niet lekker liep (vorig jaar examenjaar voor haar, ze zat echt flink onder de stress) voelden we ons allebei na een flink avondje stoeien echt een stuk beter.

Je wordt van vrijen gewoon een stuk ontspannener, dus in die zin helpt het best wel om problemen op te lossen, het is alleen niet de enige manier en het moet ook zonder kunnen. Maar het helpt_gewoon_wel. Vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Het is een teken van genegenheid als iemand je wil krabben waar het jeukt.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Heel wijze uitspraak, maar wat bedoel je er hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14926

Een relatie zonder sex is als een meisje zonder borsten... Leuk maar wat heb je eraan.

Af en toe moet je hun gewoon dwingen to sex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9409

Die sex is toch een extra die je relatie qua warmte/intimiteit/intensiteit op een ander niveau tilt, waardoor je kunt reppen van een fijne relatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14926

Wat lul je nou.
Sex is juist de reden waarom je een relatie wilt hebben.
Ben jij zo'n mafkees die het maar 1 keer per week met je vriendin doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-04 10:04

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 13:25 schreef Pimp_Daddy het volgende:
Af en toe moet je hun gewoon dwingen to sex.[/quote]:r :r :r :r :r :r

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Yo Pooier-Pa... Jij bent zeker zo'n dude die vrouwen als objecten ziet... Mag ik even een teiltje? :r

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bezte Pimpert: Wat ik nou lul?
Ten 1ste heb ik momenteel geen vriendin, en ten 2de vind ik sex met gevoel het lekkerste dat er is!!
Capiche?
: sex zonder enthousiasme is flut, saaisaaisaai!! Een verplicht nummer zogezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Pimp Daddy:

Ik wil niet flauw doen, maar volgens mij staat dwingen tot sex gelijk aan verkrachting. Als ik jouw reacties zo lees ben jij daar niet vies van.

Ik vind dat dieptriest en vraag me af hoe jij het voor elkaar krijgt om een volwaardige relatie in stand te houden.

Als je het goed doet heeft je vriendin zelf wel meer dan 1x per week zin en hoef je niks te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doet me denken aan dat liedje "Asshole" van Dennis Leary. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pimp_daddy

ik vraag me af wat jij van relaties weet. als je echt tegen de zin van je vriendin dingen gaat doen, houdt ze het waarschijnlijk niet lang bij je uit. (verklaart op zich wel waarom je er dan in die _zeer_ korte tijd zo veel mogelijk van wil krijgen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 11:10 schreef VROEM! het volgende:
Er werd niet gezegd dat het nodig was, maar wel dat het een heel stuk helpt.[/quote].. Bij ons is dat precies anders om.. als we mot hebben... dan praten we het eerst uit.. en dan volgt er meestal een goede pot fitness :P

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Heel flauw, maar ik wilde dit topic gewoon weer effe omhoog werken. Ik vind het zonde om hem met zo weinig verschillende mensen erin weg te knikkeren.

Dus niet te diep op deze reaktie in gaan aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefcake
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 09:43
ik ben van mening dat sex best belanglijk is in een relatie maar het belangrijkste is toch echt dat je houd van je partner, je hart kan luchten bij die persoon en jezelf kan zijn (en lol hebben samen naast sex), stel dat je geen sex meer kan hebben (ongeluk ofzo) hoeveel van jullie lopen dan bij hun vriendin weg??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Dez jongen niet. Maar na zo'n ongeluk zijn er vast nog genoeg manieren over om het 'leuk' te hebben samen.

Bovendien is zo'n geval pure overmacht, dus daar kan ik me redelijk makkelijk bij neerleggen (hoop ik) zonder dat ik minder van mijn vriendin ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vroem:
heel nobel van je. en misschien zou je het ook wel doen als de enige verandering het geen sex meer is. maar zo'n ongeluk brengt veel met zich mee en is ook emotioneel heel zwaar. je loopt grote kans dat je relatie aan de gevolgen daarvan kapot gaat, ook al zeg je dat je het niet "erg" zou vinden. en ook als je nog wel samen blijft heeft het zeker een grote invloed, er zal zeker een hoop veranderen.
het is van te voren makkelijk om te zeggen dat je je daar niets van aan zult trekken, maar of dat ook echt lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:40
Net een boek gelezen over dit onderwerp.

Veel relaties verbeteren aanzienlijk als ze langs een sextherapeut zijn geweest.
Veel mannen denken nog steeds eaan zichzelf en zorgen daardoor voor niet echt leuke sex... Als je weet hoe je elkaar kunt opwarmen en een beetje dicipline kun je hele gave sex hebben die je hele relatie omhoog tilt. Ook is het open praten onder elkaar heel belangrijk voor sex zelf maar ook voor je relatie.(als je hier open in bent kan dat over de rest ook wel, je bent nu toch al naakt!)
Iemand zei eens, mijn vrouw kan niet het huishouden onderhouden maar ze is heel goed in bed. Dan maar een huishoudster erbij huren.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4317

Uiteindelijk is de sex nodig om je voort te planten.

Het hebben van sex is geen voorwaarde om samen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3527

Helaas is bij veel vrouwen het samen zijn wel een voorwaarde voor het hebben van sex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb er ook genoeg gezien waarbij dat niet zo was.

Aan de andere kant ook wel genoeg mannen trouwens die ook geen scharreltjes wilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12531

Een relatie zonder sex is wel mogelijk maar op de lange termijn zal dit de relatie opbreken denk ik.
Het lijkt me toch één van de dingen die de spanning in een relatie houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15385

vol verbazing de diversiteit aan reacties gelezen... als de term platonische relatie niet zou bestaan dan betekent dat een relatie zonder sex ondenkbaar is, maar de term is er niet voor niets, en een goede platonische relatie kan diepgaander en bevredigender zijn dan een relatie waarin partners wel sex hebben. immers de wrijving die kan ontstaan na het zgn."schat, vanavond heb ik hoofdpijn" is op voorhand uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Kan aan mij liggen, maar ik vind de sex lekkerder als ik het bijvoorbeeld maar eens in de maand doe, dan wanneer ik het iedere week doe. 1x in de maand maakt je sex een stuk heftiger en spannender, juist omdat je het al zo lang niet gedaan hebt. En sex moet je nooit afdwingen (:r) sex moet je hebben als je altijd wilt (lees wanneer je vriendin wilt, want wij mannen schijnen altijd zin te hebben... ;) )

Maar ik ben het niet eens dat een relatie zonder sex het zelfde is als een vriendschap.
Naar mijn mening zit er wel degelijk verschil tussen.

Sex is inderdaad een goede uitlaatklep, maar geen probleem oplosser, het helpt je alleen te ontspannen.

PS: Ik heb nooit alleen "sex", ik bedrijf de liefde, dat klinkt toch een heel stuk beter??

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Pagina: 1