Schakelaar om boxen te gebruiken voor 2 systemen?

Pagina: 1
Acties:

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 17:12
Ik heb mijn eigen pc, deze heeft 4 speakers, nou wil ik een simpel mp3 pc'tje maken maar ik ga geen aparte boxen aanschaffen voor deze. Wat ik dus wil maken :

een schakelkastje, met zo'n draaischakelaar zoals op je stereo (om te kiezen tussen tussen cd,tuner,tapedesk etc)

Met deze schakelaar wil ik kunnen kiezen welke pc de boxen gebruikt, er komen dan dus 4 stereo kabels naar het kastje, en er gaan 2x stereo kabels uit naar de boxen.

Ik zou graag ook een uitgang willen waarbij Stereo kabel 1 van pc1 OF pc2 naar een koptelefoon loopt.

Op deze manier wil ik dus kunnen kiezen welke pc de boxen heeft, en de pc die ze niet heeft moet gebruik kunnen maken van de koptelefoon..

Heeft iemand enig idee hoedat ik dit moet maken? Met wat voor een schakelaar ?
Ik dacht een schakelaar met 2x 6 pinnetjes, optie a & b, en 1x 6 pinnetjes uit..
Vanwege, stereo singaal en aarde heb je 3pinnentjes per kabel nodig.

Bestaat die schakelaar ??

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

kan je niet ergens aan een oude versterker geraken en deze gebruiken om te schakellen?

Zo'n dingetje bestaat volgens mij wel, Trust 8)7 heeft ze...

[ Voor 3% gewijzigd door DSK op 24-11-2002 22:53 ]

Blog (Linux-related)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
er zijn gewoon speaker selector kastjes in de handel verkrijgbaar, vraag eens bij RAF bijvoorbeeld, die gebruikt ze zelf ook. meestal gebruiken ze die in horeca etc. om verschillende ruimtes van geluid te kunnen voorzien. ik zou niet zelf gaan solderen als je je geluid een beetje wil behouden qua kwaliteit (als je een 2.5mm2 kabel aansluit bijv, dan is de schakelaar de zwakste schakel aangezien die meestal geen 2.5 mm2 intern heeft om maar iets te noemen.)

Verwijderd

Check deze eens: Audio-Video selector
Deze gebruik ik samen met nog simpel ander kastje om mijn Creative 1600 speakerset te schakelen tussen mijn 2 pcs. Verder kan het geluid ook nog naar mijn versterker en het beeld naar mijn tv. Zowel voor tv out als voor de DV 500
Zo kan ik ook de achter speakers voor pc 1 gebruiken en de front speakers voor pc 2.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 10:03 ]

• cavvie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05-2022
Dat kan goedkoper ook trouwens. Kijk eens bij je local electroboer voor verschillende opties.