asus a7v8x wil niet opstarten en geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb vandaag een asus a7v8x in mn computer gebouwd, er zit een xp2000+ op en een radeon 8500dv aiw. ik heb een 300w voeding, 2x 512mb apacer ddr333 ram, een dvd player en 2 hdd's.

de problemen...
de 1e paar keer wilde hij helemaal niet aangaan, alleen het mb ledje brandde, dus hij kreeg wel stroom.
natuurlijk gelijk alle plugs losgehaald en opnieuw aangesloten.
ik heb dit geprobeerd zowel met alles aangesloten als met een kaal mb, dus alleen power en cpu (ram ook verwijderd)
na wat gerommel met de powerswitch connector lukte het me eindelijk om hem aan te krijgen als ik een bepaalde druk op de pwr connector uitoefen, wat op zich al vreemd is omdat ik hier met mn vorige mb nooit problemen mee had.
deze druk is tot nu toe telkens nodig om de computer uberhaupt aan te laten slaan, en een stomp op de vloer is voldoende om hem weer af te laten slaan...

ok, geheugen en vga er weer in gestopt (nog geen ide) en geprobeerd iets van beeld te krijgen, maar direct het volgende probleem: er gaat geen signaal naar mn monitor. er gebeurt wel iets, want de melding 'no signal' raakt een beetje gestoord, maar voor de rest helemaal niets.

ik krijg ook geen error beeps van het mb, het vreemde is wel dat ik de ene keer wel het post succesful beepje krijg , en de andere keer niet. dit was trouwens ook al het geval op een kaal mb, en op een kaal mb hoor je volgens mij zowiezo geen post succesful beep te krijgen?

uiteraard heb ik de opstartproblemen-guide doorgenomen, en omdat ik dezelfde problemen hou zonder vga en ram neem ik aan dat het probleem of de voeding (300w te weinig??) of het mb zelf is. helaas heb ik geen back up voeding liggen om mee te testen. wat misschien het vermelden waard is: ik heb expres zo min mogelijk power aangesloten, dus geen ide, geen dvd en geen floppy. ook zitten er verder geen kaarten in het systeem...

voordat dit topic om een of andere reden op slot gaat, zou ik graag willen dat hij toch even open blijft, omdat ik er in de search achter kwam dat er mensen zijn die precies hetzelfde probleem hebben met de a7v8x, maar die topics gingen wel direct dicht. blijkbaar ben ik niet de enige en misschien heeft iemand al een oplossing gevonden of iig het probleem weten te isoleren.

volgende stap voor mij zou iig zijn mn hele systeem te laten nakijken in de winkel, omdat ik er niet veel voor voel om op goed geluk een nieuwe voeding te kopen.

als er nog andere dingen zijn die ik zou kunnen proberen, laat het hier alsjeblieft weten.

alvast veel dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:21
HAd ik ook in begin, alleen lampje van mobo brande, mijn kameraad heeft op zelfde ogenblik als ik mijn PC aanschafte ook hetzelfde systeem als mij aangekocht, en zijn ging wel, toen heb ik ganse pc helemaal uit elkaar gehaald en terug in elkaar gestoken, en je raad het al, hij werkte...

Rare zakes gebeuren er soms met pc`s...

veel geluk...

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
ik heb het ook, als ik na veel gereset de bios inkom en start op 1350mhz doet hij het en dan weer reboot en loopt hij op 1800
erg weird
het gebeurt vooral als de fsb snelheid hoog staat (zonder overclock)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Als je pc boot probeer dan zo snel mogelijk een nieuwe bios erover heen te flashen.
Ik meen dat 1010 nu de huidige final is.

Als dat niet helpt, probeer eens te booten met een andere socket a athlon of duron indien
mogelijk.

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week heb ik ook een AMD Athlon XP 2000+ en een Asus A7V8X gekocht. Ik had er ongeveer dezelfde problemen mee.

Bij mij gebeurde het alleen later pas. Ik had eerst gewoon beeld en had XP reinstall gedaan en was gewoon allerlei programmas aan het installeren. Ik moest rebooten en opeens krijg ik geen beeld meer en me beeldscherm gaf No Signal aan.

Zet je luidsprekers is aan. Hoor je toevallig je Asus Post reporter? Bij mij kreeg ik een melding, System Failed CPU test. Ik schrok me dus lam dat ik mijn AMD had beschadigd maar dat was weer niet zo.

Ik heb het zelf niet kunnen oplossen iig, heb mijn systeem na laten kijken bij computerland en zij hebben voor mij een nieuw moederbord erin gezet. Ook zij wisten niet wat er mee aan de hand was.

Wat ik nog wel even wil melden. Bij mij wil Apacer geheugen niet echt lekker werken, ik ben 4 keer terug gegaan naar Mycom om een nieuw Apacer geheugen te halen maar memtest bleef errors geven. De eerste beste andere merk reepje die ik erin zette was goed. Je zegt dat je kaal boot en dan ook niks krijgt dus zal het daar vast niet aan liggen.

Ik denk dat het of je voeding is of gewoon je moederbord die gewoon DOA (Dead on Arrival) was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de replies, raar dat dit zo vaak voorkomt bij dit mb.
ik kan het evt nog eens proberen met mn oude TB 1GHz cpu, maar uiteindelijk zal ie toch moeten gaan werken met deze nieuwe processor....ik denk dat ik je voorbeeld maar volg Glaurung, en dat ik hem van de week maar even aflever bij computerland (daar heb ik hem ook vandaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 21:47:
deze druk is tot nu toe telkens nodig om de computer uberhaupt aan te laten slaan, en een stomp op de vloer is voldoende om hem weer af te laten slaan...
ik zou die schakelaar nakijken, waarschijnlijk zit er ergens in je kast een kabeltje los (soldering gebroken of draadbreuk ofzo)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhm, ik heb hetzelfde probleem. Ik wacht nog even op mijn nieuwe processor en kijken wat ie dan doet. Zie

Geen Beeld, Geen Piepen

Anders ga ik ook maar even terug naar computerland. Ben al meer dan een week aan ut proberen om het mobo aan de praat te krijgen! :(

Wanneer het werkt met mn andere processor zal ik het natuurlijk ff posten, en ook als ik een andere oplossing heb natuurlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 17:58 ]

Pagina: 1