Afstandsbusjes probleem met nieuwe kast

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik heb op de HCC een nieuwe kast met ATX 300w voeding gekocht, met mobo en zo. Nu weet ik dat ik (meegeleverde) afstandsbusjes moet plaatsen maar er zitten ook een paar kleine verhogingen in de kast die net zo hoog zijn als een ingeschroeft afstandsbusje waar geen verhoging zit. Hoef ik op deze plekken waar verhogingen zitten geen afstandsbusjes te plaatsen? Er zijn ook 2 rare plastic staafjes bijgeleverd die bij de schroefen en afstandsbusjes zaten.

Misschien is dit een domme vraag maar ik heb nog nooit eerder een pc gebouwd en wil het niet kapotmaken.

Grolsch Royce!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:55
Doet me denken aan een Inwin kastje die ik heb. Heb het moederbord toen zonder busjes bevestigd. Die plastic staafjes hebben een een plak rand en zijn ongeveer even groot als zo'n busje, zoja, dan kun je die gebruiken voor extra ondersteuning voor tussen het moederbord en kast anders zou ik het ff niet weten wat dat zijn.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:30
Codegen kast?
Daar zitten iig altijd 2 of 3 verhoogde stukjes in waar je geen afstandbusje op hoeft te schroeven. Als het goed is, is het raakvlak met het mobo niet al te groot dus maak je geen kortsluiting.
* _JGC_ vindt Codegen kasten de makkelijkste kasten die er zijn (behalve die kromme zijpanelen die nooit passen dan): elk model ziet er vanbinnen hetzelfde uit en lekker veel ruimte :)

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 06:54
Die 2 plastic pennetjes kun je ook als afstandbusjes gebuiken. Het is mij altijd een raadsel geweest waarom ze niet gewoon 2 extra busjes erbij leveren..... Heb jij er trouwens ook een klein vierkant stukje rubber bij gekregen? Ik wel en ik zou niet weten waar het voor is.....

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Het is een Codegenkast, dus geen busjes op de verhoogde stukjes?

edit:
Volgensmij geen stuk rubber hoor :P

[ Voor 27% gewijzigd door SuperPaddo op 24-11-2002 21:58 ]

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Nog een (zeker domme) vraag:

Ik was laatst is met mn oude p2 aan het klooien en daar zit een knop op voor aan ui die aan de voeding zit. Deze kast zn voeding heeft geen daar met een indukbare knop, of hoort dat zo en moet ik alles op het mobo aansluiten? Deze kast is ATX en die andere AT.

Grolsch Royce!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 07:16

SG

SG surft naar info hardewaren

'n AT voeding wordt uit/aan geschakeld door een power schakelaar voren dus de 220 gaat naar voren met 'n 220~ switch.

ATX heeft deze alleen optioneel op de ATX voeding op de achterplaat.
De ATX voeding wordt aan/uit geschakeld door een aan uit puls van een signaal schakelaartje via het mobo

Dus bij uitgeschakelde(via puls knopje) ATX voeding die aan de 220~ hangt trekt nog altijd een beetje stroom bij werkzaam heden altijd minstens de echte powerknop uit zetten dus op "0" ipv "1" en als die schakelaar niet aan wezig is de powerkabel er af trekken.

Het voordeel van ATX is dus dat het makkelijker te vervangen is.
Geen specifieke powerknop aanwezig die afhankelijk is van het front panel design van die AT kast

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
SuperG schreef op 24 November 2002 @ 22:31:
'n AT voeding wordt uit/aan geschakeld door een power schakelaar voren dus de 220 gaat naar voren met 'n 220~ switch.

ATX heeft deze alleen optioneel op de ATX voeding op de achterplaat.
De ATX voeding wordt aan/uit geschakeld door een aan uit puls van een signaal schakelaartje via het mobo

Dus bij uitgeschakelde(via puls knopje) ATX voeding die aan de 220~ hangt trekt nog altijd een beetje stroom bij werkzaam heden altijd minstens de echte powerknop uit zetten dus op "0" ipv "1" en als die schakelaar niet aan wezig is de powerkabel er af trekken.

Het voordeel van ATX is dus dat het makkelijker te vervangen is.
Geen specifieke powerknop aanwezig die afhankelijk is van het front panel design van die AT kast
Dankjulliewel, ik ga vanmiddag gewoon die pc bouwen en dat moederbord op die verhoogingen en afstandsbusjes schroefen. In het handleiding staat vast wel waar die powerconector in moet enz.

Grolsch Royce!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

Pogostokje

* twiet *

In het handleiding staat vast wel waar die powerconector in moet enz.
Een powerconnector pas gelukkig maar op 1 plek. ;)
Je frontpanel ledjes aansluiten, da's altijd lachen. Want ze moeten zowel goedom als op de juiste pinnen komen en niet altijd staat dat goed aangegeven.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Pogostokje schreef op 25 november 2002 @ 06:56:
[...]

Een powerconnector pas gelukkig maar op 1 plek. ;)
Je frontpanel ledjes aansluiten, da's altijd lachen. Want ze moeten zowel goedom als op de juiste pinnen komen en niet altijd staat dat goed aangegeven.
Maar vreek ik het niet af als ik het eerst verkeerd om aansluit?

Grolsch Royce!

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

SuperPaddo schreef op 25 November 2002 @ 12:39:
[...]
Maar vreek ik het niet af als ik het eerst verkeerd om aansluit?
Ik denk niet dat jij wat af gaat vreken >:)

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Frontpanel aansluitingen lachwekkend ?? Gewoon ervoor zorgen dat de tekst (voor zover aanwezig) op de stekkers altijd naar elkaar toe staat...simpel...alhoewel het zonder tekst op de stekkers weer een probleem is...;-)

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
SuperPaddo schreef op 25 november 2002 @ 12:39:
[...]
Maar breek ik het niet af als ik het eerst verkeerd om aansluit?

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
edit: Ik wou mn bericht wijzigen niet quoten.

edit2: doe ik het weer...

[ Voor 9% gewijzigd door SuperPaddo op 25-11-2002 13:01 ]

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Nieuw probleem: Pc is gebouwd maar start niet op, alle fans draaien wel, lampjes netwerkkaart branden maar geen opstartgeluiden of beeld.

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Nog geen hulp helaas, in vervolg zet ik ook alles op het uberleete forum van www.xezium.nl dat zeker net zo goed als GoT is. Xezium dus!

Ik denk dat het mobo stuk is dus zoek maar naar een nieuw p3 mobo.

Grolsch Royce!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Beetje spammerig niet hè...

Wel, kasten horen niet in PMG maar in OH. Wat je 'nieuwe probleem' betreft, open daar maar een nieuw topic voor met inachtneming van enkele richtlijnen die hier te vinden zijn: Voor alle "M'n PC doet het niet" en "Ervaringen" topics! Ergo: geef info, je geeft ons he-le-maal niks om mee te werken. Oh, kicken is ook niet de bedoeling, kijk nu dan, vier posts van jou achterelkaar.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.