Linux SCSI install troubles

Pagina: 1
Acties:

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 15:06
Ik heb een Adaptec 2940 UW kaartje met een 9 gig SCSI schijf eraan waarop dit moment WinXP op de eerste 3 gig staat. Op de overige 6 gig wilde ik graag Gentoo installeren, maar dat wil dus niet echt lukken.

Eerst bij het opstarten vanaf de LiveCD stopte hij bij het laden van de SCSI kaart, met OA de melding dat het IRQ niet klopte (vond ik al vreemd), uiteindelijk dat opgelost door de SCSI kaart een PCI slot te verplaatsen. Toen starte de LiveCD wel door, maar had ik een vreemd probleem tijdens het mounten van mijn /dev/sda2 oftewel de partitie die mijn /boot moest gaan worden. Die zat in een soort van loop, oftewel in /boot zag ik weer een /boot en ook daar stond een /boot in en dat ad infinitum.

Toen maar even Red Hat 8.0 geprobeerd (ik moest toch wat? ;)), maar daar krijg ik nu tijdens het laden van de driver voor de SCSI kaart deze melding: scsi0: Someone reset channel A

Weet iemand wat dat is? Ik wil toch erg graag een willekeurige linux installeren om ervaring mee op te doen, maar ik heb dagen lopen zoeken en nergens ben ik iets tegengekomen wat te maken heeft met de errors die ik krijg.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
code:
1
2
root@anubis boot # pwd
/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot/boot

Een 'feature' van Grub :) Niets om je zorgen over te maken :)

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 15:06
Goed, dan zal ik mij daar geen zorgen over maken. Moet ik mij wel zorgen maken over het feit dat mijn bzImage zodra ik die naar mijn /boot kopieer daar niet aankomt?

Ik heb gisteravond RedHat 8.0 geinstalleerd gekregen door de SCSI kaart in het onderste PCI slot te zetten. Nu krijg ik dus niet meer de reset channel A error, maar wel dat tie IRQ 9 heeft, maar eigenlijk IRQ 11 wilt. In het bios staat de boel op non PnP OS, maar ook dat helpt hier niet bij. Na de RedHat 8.0 install kan Grub zowel niet vanaf de HD booten en vanaf de disketten. Mijn MBR is overschreven, dus WinXP kan ik zo ook niet opgestart krijgen.

Na dat fiasco heb ik net weer Gentoo geprobeert, maar die wil niet inloggen op de CDimage, zodra ik als login root intik krijg ik na een minuutje weer de login prompt. Enz...

* Wolfensteijn begint te denken dat Tux een hekel aan hem heeft...

Verwijderd

Hoe je je MBR onder Windows weer herstelt staat in de NOS FAQ waarbij Lilo en grub geen verschil maakt.
Je kunt eens de bootdisk van Slackware-8.1 proberen en wel ftp://ftp.bit.nl/mirror/s...e-8.1/bootdisks/adaptec.s . Daarvan is vermeld dat deze je controller ondersteunt. Als dat ook vergelijkbare problemen oplevert zou ik toch eens kritisch kijken naar instellingen in je BIOS dan wel hardwareproblemen. Non plug 'n' play instelling in je bios is aan te raden met Linux, maar die had je al.

Mocht het wel werken met die bootdisk kun je de Slackware cd downloaden en kijken wat deze wel goed werkt. Niet zo gebruiksvriendelijk als RedHat en consorten maar ach, als je eenmaal de weg weet is het een uitstekende distro.

Verwijderd

duister ik heb een 2940 uw pro en heb totaal geen prob.

heb je de nieuwste bios versie van dat ding een euh versie 2.10 of 2.11 is dat geloof ik