id probleem met proxy

Pagina: 1
Acties:

• InterRubke
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 19:57
als teamleden via een inbelverbinding dumpen op de team proxy dan hebben ze steeds een ander ip :(

voor de stats verwerking met ppsv is dit een probleem omdat hij die ip's niet kent..

heeft iemand hier al een oplossing voor behalve dan andere stat software :)

on the 8th day god started debugging

Verwijderd

Met Striplog kun je dit probleem oplossen.

Dat perl scripje doet 2 dingen.
1) het zorcht er voor dat de logfiles zeer klein worden, 1 regel per pesoon
2) voegt IPnummers samen die je opgegeven hebt.

Ik gebruik het programma hier ook voor mijn inbellers en dat scheelt een hoop werk en snelheid, stats run liep nu op tot ongeveer een minuut of 10 en is terug gebragt tot +/- 30sec.

Als je het wilt hebben moet je het even laten weten. pe1rnk@amsat.org.
Ik ben NIET de maker van dit proggie maar wel een heel tevreden gebruiker.

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 23:21

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Wellicht een erg late reactie maar misschien heeft iemand hier nog wat aan:

Hetzelfde probleem had ik met de logs van mijn subteam-proxy: allemaal hetzelfde d.net-ID en allemaal verschillende IP's (vooral van de inbellers). Hoe houd je die nu uit elkaar?

De oplossing die ik hiervoor gevonden heb is heel simpel: d.net maakt geen onderscheid in hoofd- en kleine letters. Dus kun je verschillende leden van je subteam van elkaar onderscheiden door gebruik te maken van ID's op een "wij-zijn-retecoole-hackers"-manier geschreven. Voorbeeld: je gebruikt met zijn allen subteam@domein.nl. De eerste wordt dan Subteam@domein.nl, de tweede sUbteam@domein.nl, enz.

Met een beetje lang ID kun je zo een heel eind komen (alle mogelijke combinaties, inclusief , SuBtEaM@dOmEiN.nL, zijn denkbaar).

Dan de stats: ik maak geen gebruik van ppstats omdat ik in sommige gevallen van de standaard-oplossing wens af te wijken ;). Ik weet echter (omdat ik wel heel goed naar dit scriptje gekeken heb om mijn eigen stats op te zetten) dat ppstats niet case-sensitive met ID's omgaat.

Een manier om middels dit syseem subteam-leden van elkaar te onderscheiden is dus je eigen case-sensitive stats-systeem opzetten.

De andere manier is dan ppstats aanpassen (en volgens mij kan dat door in versie 7.1 regel 564 "$entry =~ tr/A-Z/a-z/;" weg te halen of te #'en).

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier gebruik van maken en of zij ppstats hiermee kunnen laten werken.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De andere manier is dan ppstats aanpassen (en volgens mij kan dat door in versie 7.1 regel 564 "$entry =~ tr/A-Z/a-z/;" weg te halen of te #'en).
ik markeer die regels ("$entry =~ tr/A-Z/a-z/;") idd met een # (komt meer als 1 keer voor)
Dit zodat ik in mijn byhost case sensitive nicknames gebruik, en dat wou ik graag zo houden...
ppstats werkt voor mij nou wel goed, met een paar lichte aanpassingen

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Ik zou dit scriptje ook graag eens gebruiken aangezien de updatetijden een beetje uit de hand lopen. :)

Kan iemand het mij emailen op : mr_atheist@hotmail.com ? Alvast bedankt.

PS> Is pe1rnk@amsat.org jouw mail-adres, Sir.Kiekeboe.kijkt.tv? :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!