GeForce2MX en Chaintech 6BTM NIET DOEN

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Okee...Ik had een Hercules 3D Prophet II MX Retail en ik besloot een andere MX kaart te kopen met TV Out (PowerColor GF2MX TV-Out - bevalt UITSTEKEND en bijzonder goedkoop). Dat heb ik gedaan en m'n 3D Prophet aan een vriend van mij verkocht.

Okee, ik op de fiets 12 km naar zo'n klotegat hier in de buurt. Ik flikker de kaart in z'n comp, start windows op, installeer reference drivers en reboot. BAM windows hangt tijdens het booten, en ik kan niet eens CTRL+ALT+DEL doen.

Na 2,5 uur pielen met andere drivers, nieuwste BIOS updates voor zowel videokaart als moederbord, kom ik erachter via de Guillemot helpdesk (uitstekend trouwens) dat het Chaintech 6BTM moederbord (of bepaalde samples daarvan) het ENIGE moederbord is dat NIET met de Geforce serie kan werken. Dat komt omdat het moederbord maar 5A aan de AGP poort geeft in plaats van 6A. Chaintech ontkent dit probleem / doet er erg vaag over dus er is geen oplossing.

Gelukkig is het bedrijf waar z'n computer vandaan komt zo aardig om, hoewel de PC al meer dan een jaar oud is, het moederbord gratis om te ruilen voor een die het wel doet. DAT is pas service ! :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Oh ja ik vraag dus niet om een oplossing (ik heb geen zin om een weerstandje oid te gaan vervangen op die plank) ik wou het gewoon laten weten :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:04

ken

ik wil wel eens weten welke moederbord je vriend heeft gekregen

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Ze hadden nog Socket 3 plank in de kast liggen :P

Daar hebben ze een agp slotje op gesoldeerd :)

Verwijderd

Knakker:
"...NIET met de Geforce serie kan werken."

?
Dan heb ik zeker mazzel met mijn GeForce1 op mijn 6BTM. Al moet ik wel toegeven dat ik hoorde dat de GeForce2 veel meer stroom nodig heeft. Dat gaf je al aan met de 6A lijn naar de AGP bus.

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Behalve de Chaintech zijn er ook nog andere moederborden die nogal moeite schijnen te hebben met de GeForce 2 MX (of GF2 GTS). Zelf heb ik een Soyo 6BE+ en die wil alleen met mijn GF2 GTS werken als ik de laatste pin van het AGP-slot afplak met plakband (beide kanten). Ook moet ik het AGP gebeuren doormiddel van een registeraanpassing op AGP1x zetten. Het volgende artikeltje noemt nog een paar andere moederborden op met problems:

http://www.insanehardware.com/articles.php?i=00003

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zelf heb ik een Soyo 6BE+ en die wil alleen met mijn GF2 GTS werken als ik de laatste pin van het AGP-slot afplak met plakband (beide kanten)[/quote]Dat zal wel voor de sidebanding zijn :)

Hier heb ik dus uren naar lopen zoeken, nu kan ik het ook doen met mijn Savage4 zonder mijn SDRAM op 66MHz te laten lopen.

Verwijderd

Ik heb dus ook de 6BTM van Chaintech en heb ze na dit gelezen te hebben het probleem voorgelegd. Volgens hun is de AGP-poort het probleem: GeForce2 werkt op 4x, terwijl de 6BTM op max. 2x werkt. Het is mogelijk om de kaart de downgraden naar 2x dmv het afplakken van de laatste pin op de kaart.
Sorry topic niet goed gelezen. Antwoord stond ook al hierboven.

Verwijderd

Heb een Elsa Erazor X en heb dus ook een probleem met dat AGP 4x tijdens booten krijg je de error SPD not found on dimms...
Waardoor windows dus erg traag werkt en belachelijk veel gaat swappen interessante oplossing maar is er niemand toevallig met een plaatje van deze pins want tis maar hoe je je kaart bekijkt welke de laatste pin is.

Alvast bedankt!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

frapex

got r00t

heb wel eens een ASUS GeForce 2MX op mn chaintech 6btm bordje gehad.. werkte prima.. mogelijk omdat ik een vrij nieuw model van die moederbord heb. zit ook colourcode op (zie de stekkeraansluiting :) )

bij mn pa liep het allemaal wat brakker.. die heeft ook een chaintech 6btm. maar een ouder model..... :r

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op zondag 05 november 2000 16:38 schreef Phalanx het volgende:
Al moet ik wel toegeven dat ik hoorde dat de GeForce2 veel meer stroom nodig heeft. Dat gaf je al aan met de 6A lijn naar de AGP bus.
Het is net andersom, een GeForce 1 vreet meer stroom als een GeForce 2...

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:56
whaaaa?!?!
toen de Geforce 2 kaarten net uitkwamen werd er door guilemot/hercules altijd geadviseert de kaart op een Chaintech BTM te stoppen want die zouden het juist WEL goed doen...
vaag dat het met een MX niet goed gaat, kan he niet zijn dat je voeding iets te veel dipt? hier diverse MXèn op chaintechs gehad en eigenlijk nooit problemen gehad :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nog een reden om een Kyro te kopen. Vriend heeft een Kyro2 64MB op dat chaintech bord. Draait perfect (hij kan niets zeggen over snelheid, hij's een Banshee gewend)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 20 juni 2001 13:57 schreef _JGC_ het volgende:
Nog een reden om een Kyro te kopen. Vriend heeft een Kyro2 64MB op dat chaintech bord. Draait perfect (hij kan niets zeggen over snelheid, hij's een Banshee gewend)
Dit soort problemen BLIJF je gewoon houden, is niks aan te doen.
B.t.w. die Kyro heeft weer brakke drivers en geen t&l.....en zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
Pagina: 1