Nieuwe cooler moet superstil zijn, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik ben op zoek naar een cooler die echt bijna geen geluid produceerd maar wel goed koeld, ik beschik over 3 casefans in mn kast, met een perfecte airflow. Welke cooler moet ik nou nemen? Ik d8 zelf over een Zalman AMD Silent Cooler 5100CU.

Dit topic niet gelijk dichtgooien aub, want ik heb gezocht maar niet gevonden wat ik zocht

ik heb trouwens een AMD socked 462

[ Voor 23% gewijzigd door Mavvie op 24-11-2002 20:56 ]

Twitter | Linkedin

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Zalman is hier goed voor
Of een Swiftech met Papst fan (kost wel veel €€€)

iStockphoto

• Mavvie
BlizzarD schreef op 24 November 2002 @ 20:58:
Zalman is hier goed voor
zijn die ook stil? hij moet echt superstil zijn

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Als je goede airflow hebt zou ik voor de Zalman gaan :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Evil M@V schreef op 24 november 2002 @ 21:01:
[...]

zijn die ook stil? hij moet echt superstil zijn
Zalman is uit zichzelf stil, maar is niet voor overclocken bedoeld.
Als je nog wil overclocken (en dan zo stil mogelijk) zou ik voor een Swiftech MCX462B (zo uit mijn hoofd) met Papst gaan.

iStockphoto

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 22:35

MXL

Ik heb het al een paar keer eerder geroepen de afgelopen dagen, maar ik heb nu de coolermaster cp5-7jd1b-01 Dit is een koeler uit de silent-serie (22 dB). Het is een vrij groot alu koelelement met een koperen grondplaat. Hierbovenop zit een 7cm fan die 2200RPM draait. Hij houdt mijn 1800+@1,83Ghz(2200+) op 41graden idle en 46 stressed. Je hoort hem absoluut niet

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Mavvie
MXL schreef op 24 November 2002 @ 22:47:
Ik heb het al een paar keer eerder geroepen de afgelopen dagen, maar ik heb nu de coolermaster cp5-7jd1b-01 Dit is een koeler uit de silent-serie (22 dB). Het is een vrij groot alu koelelement met een koperen grondplaat. Hierbovenop zit een 7cm fan die 2200RPM draait. Hij houdt mijn 1800+@1,83Ghz(2200+) op 41graden idle en 46 stressed. Je hoort hem absoluut niet
Deze dus Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.nl/pruducts/cooler/silentcooler/cp5-7jdib-0l.files/cp5-7jdib-ol.jpg

Op de coolermaster site staat 24 db
Zijn er nog coolers die lager dan 24 db zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Mavvie op 24-11-2002 23:00 ]

Twitter | Linkedin

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 22:35

MXL

24 dB dan. Ik hoor hem in iedergeval niet. Is ook nog eens lekker goedkoop, circa 14 euro

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Verwijderd

Ik heb een 12dB papst fan op mijn alpha 8045 kost wel wat knaken... houdt mijn 1800mhz axp op 42 graden stressed

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 23:08 ]

Verwijderd

Ik zou gaan voor de Coolermaster HHC-L61 is een stille versie van de HHC-01. is geloof ik iets van 29db@3000rpm, maar als je geld genoeg hebt kan je hier ook nog eens een papst 60x60 opgooien dan zit je met een iets hogere rpm en lagere db :D
Naast de stilte heeft deze cooler dan ook nog eens goeie koelprestaties. :7

• Mavvie
Welke papst? Is de stilste? en 60mm?

Twitter | Linkedin

• Killop
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021

Killop

It never hurts to help

Ik heb ook 2 papst fan's maar echt super vind ik ze niet maken als nog een aardig lawaai. model nummer weet ik ff niet maar kan ik wel een keertje opzoeken.

Als je echt stil wilt moet je een 120mm fan nemen. enermax heeft 120mm fan's waarvan je de snelheid kunt regelen.

What are we gonna do tonight?

Verwijderd

Heb zelf een volcano 7 (Thermal Take) met geregelde 80mm fan.
Is standaard nog hoorbaar, maar als je de koeler op 7V laat lopen (+ =12V - =5V) is ie muisstil en koelt nog zeer goed (AMD1200 idle 30°C)

Verwijderd

en stressed 55°C (moet er ook even bij hè?)

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 23:40 . Reden: nog iets ]

Verwijderd

He een edit funktie? eindelijk! _/-\o_

Ik moet er even bijzeggen dat de lucht naar de koeler toe mbv een poort direkt van buiten komt en door de onderste fan van de voeding weer naar buiten wordt geblazen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 23:41 ]

Verwijderd

dit is natuurlijk nu het vetste koelblok...stille fan er op en klaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocshop.nl/website/pics_products/slk800.jpg

Verwijderd

Die coolermaster zijn niet stil genoeg. Gooi extra fans erbij dan kom je op 38 graden ~ 46 graden }) Normaal was het 48 ~ 54 :(

• ThaLaw
  • Laatst online: 03-02 17:01
Ik vind mijn kast ook nog steeds te luidruchtig...
Heb een standaard intel Boxed fan, maar denk dat dat em niet is (rpm2750)... denk mijn voeding... had toch echt een Q-tec Silent gekocht, maargoed... Wat is de stilste voeding van dit moment?
en die northbridge.... moet die van de 845PE echt gekoeld worden met een fannetje?

• IceCast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04-2023

IceCast

Summer Sux

Zalman ook voor overclocken

[Athlon Xp 1600+][265mb 2100][Ecs K7S5A][Asus Geforce 4 Ti 4200 128Mb]

Verwijderd

zalman zowiezo

Verwijderd

Als je deze op die heatsink van een HHC-L61 kan zetten (weet nie of het past) dan heb je een brute stille koeler. wel in totaal iets van 60 euro, das iets minder :(

Papst 612NGML - 60 x 60 x 25 mm.

Specificaties:
-Type: 612NGML
-Grootte: 60 x 60 x 25 mm.
-Vermogen: 1 Watt
-Toerental: 3000 RPM.
-Luchtverplaatsing: 25 m³/h
-Geluidsproductie: 19 dba
-Spanning: 12 V
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: Sintec

Hier een leuke site voor casefans:http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm

Verwijderd

IceCast schreef op 25 november 2002 @ 00:43:
Zalman ook voor overclocken
Afbeeldingslocatie: http://www.ocshop.nl/website/pics_products/slk800.jpg

deze met een stille fan is zowiezo beter. (ik heb ervaring)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
deze moet je hebben, maar dan de koperen versie! Dis een zalman
Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/z6500b.jpg

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik zoek zelf ook een nieuwe, en ik had de Arctic SuperSilent Pro 2000 gevonden, is dat wat voor een (niet overgeklokte, vanwege mobo) Duron 1300?
Of anders de 'gewone' Arctic SuperSilent Pro (of de temperature controlled versie)?

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 25-11-2002 08:11 . Reden: typo :X ]

• Croga
  • Laatst online: 11:27

Croga

The Unreasonable Man

Rafe schreef op 25 november 2002 @ 08:03:
Ik zoek zelf ook een nieuwe, en ik had de Arctic SuperSilent Pro 2000 gevonden, is dat wat voor een (niet overgeklokte, vanwege mobo) Duron 1300?
Of anders de 'gewone' Arctic SuperSilent Pro (of de temperature controlled versie)?
Rave;

Als ik naar deze koeler kijk, vallen me een aantal zaken op:
- Aluminium koelribben, als je echt koel wilt, ga dan voor koper.
- De fan produceert een behoorlijke luchtstroom, die vervolgens door de adapter wordt samengeknepen, en daarna door de koelribben geforceerd wordt. Dit KAN gewoon niet stil zijn. De fan mag dan mischien 19dB zijn, maar het gefluit wat die lucht gaat maken als ie door die koelribben wordt geduwd is gegarandeerd erger.

Ik ben zelf op de HCC 3 Zalman 6000Cu's wezen halen, die straks in mijn nieuwe server komen te zitten (okay, 2 in de server, 1 in mijn AMD werkstationnetje) Ik zal eens kijken wat dat aan lawaaivermindering oplevert ten opzichte van mijn oude coolermastertjes.....

• Killop
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021

Killop

It never hurts to help

BlizzarD schreef op 24 november 2002 @ 20:58:
Zalman is hier goed voor
Waarom zegt toch iedereen dat papst super stil is??? :?
Heb thuis ook 2 papst koelers ok zijn stiller dan mn vorige alleen maakt nog een scherpe toon.
Ben wel over enermax fans te spreken. Vooral degene die adjustable zijn roeleren.
Echt een diepe _/-\o_ naar enermax toe

What are we gonna do tonight?

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 22:52
Rafe schreef op 25 november 2002 @ 08:03:
Ik heb bij mijn vriendin de Arctic SuperSilent Pro op haar Athlon 1Ghz gezet, ik vond 'm aardig stil. Daarna heb ik de TC nog op een XP2000+ van een vriend geinstalleerd en die vond ik echt superstil. Hield de processor netjes op 50 graden en met de kast dicht hoorde ik 'm niet meer.

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 21:04
Ooit al gedacht aan watercooling? DAT is stil! (als je de juiste fans gebruikt natuurlijk :-)

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Killop schreef op 27 november 2002 @ 16:31:
[...]

Waarom zegt toch iedereen dat papst super stil is??? :?
Heb thuis ook 2 papst koelers ok zijn stiller dan mn vorige alleen maakt nog een scherpe toon.
Ben wel over enermax fans te spreken. Vooral degene die adjustable zijn roeleren.
Echt een diepe _/-\o_ naar enermax toe
grappig, ik vond de enermax koelers juist een tering herrie maken

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb zelf een enermax fan(120mm adjustable) op me processor zitten. Als je hem goed afsteld hoor je niks. Wat ik wel moet zeggen is dat als je hem op z'n volle toeren laat draaien dat je wel een geluid hoort.

enermax is met papst echt wel de stilste op dit gebied.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Verwijderd

mktje schreef op 28 november 2002 @ 10:42:
ik heb zelf een enermax fan(120mm adjustable) op me processor zitten. Als je hem goed afsteld hoor je niks. Wat ik wel moet zeggen is dat als je hem op z'n volle toeren laat draaien dat je wel een geluid hoort.

enermax is met papst echt wel de stilste op dit gebied.
Als je m goed afstelt? Wat kun jij allemaal afstellen aan een fan dan? Allicht dat je m niet hoort als je die potmeter helemaal terugdraait, maar dan verplaatst de fan ook vrij weinig lucht. Dan denk ik dat je met een Papst beter uit bent. Keb zelf ook twee Enermaxen maar ze zijn me toch iets te luidruchtig......

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Mijn stem gaat ook naar de coolermaster cp5-7jd1b-01. Heb er 2 op de hcc gekocht (voor €8 per stuk), en ze zijn echt rete stil. Ik weet niet of je wel goed doorhebt hoe f*cking stil 24 dB is? Heb hem op een moederbord op tafel liggen, en als ik er een hd op aansluit maakt die meer herrie dan die coolermaster.

Wat je niet moet vergeten is dat die waarde van 19dB van die (dure!) fan hierboven is gemeten zonder koelblok eronder. Zodra je hem ergens op monteert, gaat ie meer herrie maken.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
als je hem afstelt met die potmeter. Je luistert gewoon wanneer je hem wel of niet hoort en laat hem in die stand staan. die van mij zit nu ergens in het midden.

BTW: volgens mij gaat dit echt nergens meer over want het lijkt meer op die van mij doet het stiller yada yada....

Je moet gewoon lekker zelf beslissen wat je neemt, Papst of Enermax. Ik koos de Enermax omdat hij adjustable was en jij waarschijnlijk die Papst omdat er wordt gezegd dat die stiller is. En als je het helemaal niet meer weet ga dan lekker naar de db kijken!

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Verwijderd

Alweer een topic over "welke cooler is het best" :O hoe lang kunnen we nou nog doorgaan. :O

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 16:52:
Alweer een topic over "welke cooler is het best" :O hoe lang kunnen we nou nog doorgaan. :O
tot de search weer werkt :O

Maar zalman niet voor overclocken???
Ik haal 27,5 idle en 33 stressed op niet oc'd xp1700+. (ewl met lawaai, maar doodstil is 41).

dan heb je toch een behoorlijke marge hoor om te overclocken!

trouwens. als je de 92mm van zalman vergant door een 120mm enermax en die in je zijpaneel zet krijg je op 5V veel betere resultaten. op 12V iets beter maar dat verlies je weer door heel veel extra geluid. probeer het eens met een papst
die papst waren uitverkocht op HCC anders kon ik je de resultaten nu al vertellen

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:56

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Rafe schreef op 25 November 2002 @ 08:03:
Ik heb dus die Artic SuperSilent Pro, maar die maakt dus teveel herrie naar m'n zin. Ik ga dus zeer binnenkort zo'n Zalman koeler kopen, want die is vast veel stiller.

Heb op de HCC een Enermax voeding en een Enermax casefan gekocht (alle 2 met regelbare fan) en ben er zeer tevreden over. De temp in m'n kast is een graadje of 8 lager geworden, zonder dat het geluid is toegenomen.
Heb er nu nog een standaard AOpen casefan (=herrie) en 1 of ander goedkoop merkloosding inzitten, maar die worden dus binnekort ook vervangen door zo'n Enermax dingetje.

XBL: theArthurrrr

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 15:44

23m3

Time to change batteries!

tot de search weer werkt
Gebruik de "externe omega" search eens, die doet het wel goed :)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
De nieuwe temp controlled cpukoeler van coolermaster owned :)
Ik heb er 2, en ze zijn fluisterstil.
Zelfs mijn hardeschijven komen er ver bovenuit.

http://www.coolermaster.n...tcooler/cp5-7jdib-0l.html

deze dus

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23
Kijk is naar Arctic

Heb hier een Arctic Supersilent PRO draaien, 20 dB!
die hoor je ook niet en is ook niet duur, check gistron

• Croga
  • Laatst online: 11:27

Croga

The Unreasonable Man

Okay dan, nog even terug op mijn Zalmannetjes :)

Ik heb ondertussen de Zalman geinstalleerd:
- AMD XP2200+@2Ghz/1.75vCore draait 43 graden stressed, retestabiel. Overclockers heaven zogezegd ;) De 9Cm fan die erbij staat maakt in ieder geval minder lawaai dan de ingebouwde voeding (maar dat zegt weinig in dit systeem!)
- Dual P3-1Ghz. Beiden de koelribben er op, 12CM Papst fan opgezet om ze allebei te koelen. Werkt als een trein! De fan draait op 1500RPM en koelt beide procs naar 41 graden stressed. Let wel: Deze kast heeft ook nog 5 casefans en een dualfan voeding. Beiden helpen heel erg mee bij deze Zalman coolers. Geluid van de proc fan is niet te horen. Geluid van de casefans is nauwelijks te horen. Voeding heeft echter fans met enorme luchtverplaatsing...... En dat hoor je dus nog wel :/

• kutkip
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 23:07:
Ik heb een 12dB papst fan op mijn alpha 8045 kost wel wat knaken... houdt mijn 1800mhz axp op 42 graden stressed
pcies :) Want als je hem echt niet wilt horen (nou ja nauwelijks dan) dan is een Enermax of Zalman fan echt niet stil genoeg. En degene die beweren dat ze een Enermax niet kunnen horen begrijp ik niet helemaal. Haal maar eens alle fans en hdd's los en zet dan je pc aan. Zeker weten dat je hem dan hoort. Dat ligt dus gewoon aan je andere onderdelen die veel geluid maken.
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 23:09:
Ik zou gaan voor de Coolermaster HHC-L61 is een stille versie van de HHC-01. is geloof ik iets van 29db@3000rpm, maar als je geld genoeg hebt kan je hier ook nog eens een papst 60x60 opgooien dan zit je met een iets hogere rpm en lagere db :D
Naast de stilte heeft deze cooler dan ook nog eens goeie koelprestaties. :7
Weet je wel zeker dat dat goed werkt? Dat ding heeft namelijk wel erg lange koelvinnen en dan denk ik dat een 60mm Papst maar heel zwakjes tegen de onderkant blaast. (gelukkig helpt de heatpipe wel mee)

Nog een tip: Haal 2 v/d 3 casefans weg als je stilte wilt. Houd iig een fan die goed de warme lucht boven je cpu weg kan blazen. (dus achter in de kast iets boven de cpu)

Verwijderd

Met Zalman coolers kun je dus ECHT WEL overclocken. Zorg voor een net systeem waarin de kabels weggewerkt zitten. Helpt enorm.
Pagina: 1