Toon posts:

Nieuwe proc-koeler gekocht...wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb voor m'n AMD 1700 een nieuwe cooler gekocht, nl. de HSC-V62 van Coolermaster. Dat is een cooler met een koperen heatsink en een snelheid van 3000~6800 RPM. Nu heb ik twee vraagjes. Bijgeleverd is een zakje witte derrie en dan staat erop dat je die op je cpu moet smeren...van de een hoor ik dat je dat hele zakje erop moet doen, de ander zegt een beetje, en een derde zegt dat het niet nodig is...Verder wil ik ook graag weten hoe ik de snelheid in kan stellen...moet ik er een podmeter opbouwen ofzo??? alvast bedankt!

Verwijderd

Je moet een dun laagje van die 'derrie' op je core smeren. Heet btw 'koelpasta' (heb je dat ook weer geleerd :P). En als die cooler van jou van 3000~6800 RPM kan draaien dan zit de potmeter er al ingebouwd als het goed is.

edit:
You do not have to worry about the fan speed as it is automatically adjusted! The change of the fan speed is almost synchronized with the temperature of the CPU.

Staat op de coolermaster site en had je dus zelf makkelijk kunnen vinden, netzoals het koelpasta vraagje :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 20:58 . Reden: gevonden! ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Het gaat om een mespuntje! Alleen zodat de proc goed contact maakt met de koeler, als je teveel doet kan het schadelijk zijn als het je processor inloopt :X

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45

St@m

@ Your Service

een flinterdunlaagje is genoeg, je kan het uitsmeren op de core met een pinpas oid, maar zoals repeat het zegt bij de meeste coolers is het niet nodig, zoals ook niet bij de jouwe

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 20:51:
Ok heb voor m'n AMD 1700 een nieuwe cooler gekocht, nl. de HSC-V62 van Coolermaster. Dat is een cooler met een koperen heatsink en een snelheid van 3000~6800 RPM. .......Verder wil ik ook graag weten hoe ik de snelheid in kan stellen...moet ik er een podmeter opbouwen ofzo??? alvast bedankt!
Van de coolermaster site :

You do not have to worry about the fan speed as it is automatically adjusted! The change of the fan speed is almost synchronized with the temperature of the CPU.

Dus regelt de cooler zelf. Was makkelijk te vinden!!

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx...nog andere dingen die ik moet weten??? m'n internet is brak ik kan niet naar tweakers.net, bijna geen een site...zijn er een paar die lukken...gathering.tweakers.net, hans.nl messenger.msn.nl en nog een paar anderen??? dus ik kan niet op de coolermaster site zelf kijken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 20:58:
ok thnx...nog andere dingen die ik moet weten??? m'n internet is brak ik kan niet naar tweakers.net, bijna geen een site...zijn er een paar die lukken...gathering.tweakers.net, hans.nl messenger.msn.nl en nog een paar anderen??? dus ik kan niet op de coolermaster site zelf kijken...
Eerst computer uitzetten voordat je de cooler gaat verwisselen? :P

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:44
www.arcticsilver.com

daar staat wel een how-to voor die derrie die de tweaker koelpasta noemt

Verwijderd

Topicstarter
helluuup...cooler komt niet los...wat zit dat ding ingewikkeld in elkaar :( hoe krijg je een cooler / heatsink los?

Verwijderd

met een beitel en een hamer >:-)

Het omgekeerde van ditongeveer

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 21:40 ]

Verwijderd

Voorzichtig met een platte schroevendraaier het klemmetje omlaag duwen en dan laat één kant los en kan je de andere kant eraf schuiven. Voorzichtig met die schroevendraaier want als je uitschiet kan je je mobo weggooien.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47

KneoK

Not in a million lightyears

St@m schreef op 24 november 2002 @ 20:55:
een flinterdunlaagje is genoeg, je kan het uitsmeren op de core met een pinpas oid, maar zoals repeat het zegt bij de meeste coolers is het niet nodig, zoals ook niet bij de jouwe
Volgens mij heb jij niet helemaal goed gelezen EN geef je een fout advies...

Koelpasta is dus ALTIJD verstandig (mits goed aangebracht)...
Dus zoals mijn voorgangers al zeiden: heel dun laagje op de processor aanbrengen (beetje prut ter grootte van een rijstkorreltje en dat uitsmeren totdat je een mooi egaal laagje hebt op je proc).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Jup, altijd koelpasta gebruiken, en niet te veel.. 't moet een dun filmlaagje zijn. Teveel koelpasta betekend extra warmteweerstand, dus slechtere koeling. (en te weinig koelpasta heeft als gevolg dat niet alle oneffenheden worden gevuld, zodat je contactoppervlak mist, dus ok slechtere koeling).

Maargoed, dit soort topics zijn wel vaker aan de orde geweest, dus dit is met de search ook wel te achterhalen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.