Toon posts:

3Com pcmcia kaartje wil niet werken

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen hcc-dagen een 2dehands PCMCIA kaartje van 3com gekocht. Een 3CCE589ET 10Mmbs LAN PC Card om wat precieser te zijn. Alleen nou is mijn probleem, ik stop em in mijn p133 laptopje met windows 95: het valt mij al op dat ie niet uit zichzelf aangeeft dat ie een plug and play kaartje heeft gevonden. Ik de driver van het net plukken, installeren en nou staat ie er bij apparaatbeer wel bij, alleen met zo'n geel driehoekje met een uitroepteken. "apparaat-storing". Wat doe ik nou fout, of is het kaartje kapot (wat mij sterk lijkt, ziet er als nieuw uit)?

Wie weet hier iets vanaf? Alvast bedankt...

Verwijderd

en een andere driver werkt ook niet ?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26
Andere driver. En als ie tweede hands is kan hij wel kapot zijn hoor. Dat zie je niet altijd.

En schreeuw niet zo alsjeblieft. :)

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 21:44
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 20:41:
Ik heb afgelopen hcc-dagen een 2dehands PCMCIA kaartje van 3com gekocht. Een 3CCE589ET 10Mmbs LAN PC Card om wat precieser te zijn. Alleen nou is mijn probleem, ik stop em in mijn p133 laptopje met windows 95: het valt mij al op dat ie niet uit zichzelf aangeeft dat ie een plug and play kaartje heeft gevonden. Ik de driver van het net plukken, installeren en nou staat ie er bij apparaatbeer wel bij, alleen met zo'n geel driehoekje met een uitroepteken. "apparaat-storing". Wat doe ik nou fout, of is het kaartje kapot (wat mij sterk lijkt, ziet er als nieuw uit)?

Wie weet hier iets vanaf? Alvast bedankt...
Hum als je zker weet dat je de goede drivers hebt en je PCMCIA slot is niet kapot dan denk ik dat je kaart kapot is. Probeer hem desnoods in een andere flapdoos.

Oh ja gebruik geen Caps in je titel, vinden veel mensen niet leuk!

Leeg

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Prik em maar eens in een laptop met XP, die 3coms worden standaard herkend :)
Als ie het daar idd niet doet, issie waarschijnlijk rip. Op veel dingen krijg je bij 3com levenslang garantie, mocht het bedrijf waar je em hebt gekocht dat niet meer willen geven of zo.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Even bij 3com een Win95-driver zoeken, win95 is nog niet zo PnP-achtig, dat is pas vanaf Win98.

Als dat niet werkt even kijken of je misschien je poort ingesteld hebt als PCMCIA of Cardbus.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Download eens de nieuwste drivers en probeer die eens :)

Ik heb hetzelfde kaartje 3 jaar terug eens gekocht op de beurs en hij doet het nog steeds prima :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor caps, en ik weet niet zeker of ik de goeie driver heb, 3com.com geeft niet echt een duidelijke verwijzing. hebben jullie enig id (gezien typenr.) welke driver ik moet hebben?

p.s. ik kan wel uitproberen bij mijn vriend die heeft een win2000 laptop, is dat ook goed met die autoherkenning?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 20:55 ]

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 20:54:
sorry voor caps, en ik weet niet zeker of ik de goeie driver heb, 3com.com geeft niet echt een duidelijke verwijzing. hebben jullie enig id (gezien typenr.) welke driver ik moet hebben?
De 3c589d driver denk ik ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:02

Bezulba

Formerly known as Eendje

en je verwacht dat ie het wel doet als je alles in caps tiept?

mischien moet je ipv er tegen aan te gaan schreeuwen, er gewoon op gaan springen!

blup

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 20:52:

Als dat niet werkt even kijken of je misschien je poort ingesteld hebt als PCMCIA of Cardbus.
Je hebt het hier over mogelijkheden en standaarden van PCMCIA sloten.

De Cardbus is 32 bits, en zal daarom niet worden herkend in een 16 bits type I,II of III.

dit zal het dus vermoedelijk niet zijn.

Helaas heb ik zelf geen goede inbreng.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 20:54:

p.s. ik kan wel uitproberen bij mijn vriend die heeft een win2000 laptop, is dat ook goed met die autoherkenning?
Ja, en zeker voor 3com-kaartjes, die kent Win98 ook bijna allemaal. Win2k/XP kennen ook de wat meer exotisch wushi-wushi kaartjes.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 20:54:

Windows ME, 2K, en XP herkennen hem standaard. Zelfs 98SE herkent hem zelfs nog zonder drivers :)

Verwijderd

Four schreef op 24 November 2002 @ 20:56:
[...]

Je hebt het hier over mogelijkheden en standaarden van PCMCIA sloten.

De Cardbus is 32 bits, en zal daarom niet worden herkend in een 16 bits type I,II of III.

dit zal het dus vermoedelijk niet zijn.

Helaas heb ik zelf geen goede inbreng.
IK heb het gehad op een laptop van een huisgenoot, daar stond de kaart wel in app. beheer, maar het werkte niet. Poortinstellingen nagekeken en op Cardbus gezet, toen werkte het wel.

Verwijderd

eendje schreef op 24 november 2002 @ 20:55:
en je verwacht dat ie het wel doet als je alles in caps tiept?

mischien moet je ipv er tegen aan te gaan schreeuwen, er gewoon op gaan springen!
bij biedt z'n excuses al aan.

Wat ook irritant is trouwens topicstarter, is het meerdere malen plaatsen van je topic, zoals hier: PCMCIA LAN-kaartje probleem*

Dat wekt ook irritaties op, als iemand een oplossing weet, hoor je het vanzelf wel :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 20:59 ]

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

PCMCIA LAN-kaartje probleem*

Dit mag dus niet tharula.

Verwijderd

Topicstarter
ow sorry dit was mijn eerst post *schaam* ik deed het btw omdat ik dacht dat ie beter bij netwerk paste en een verkeerde doelgroep aanboorde

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
waar zet je iets op cardbus en waar poortinstellingen en op hoeveel moeten die dan staan, sorry ben beetje een n00b

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 21:06:
waar zet je iets op cardbus en waar poortinstellingen en op hoeveel moeten die dan staan, sorry ben beetje een n00b
Het kaartje is abosoluut geen cardbus, en cardbus ondersteund standaard de 'oudere' pcmcia kaartjes

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Goed, probeer eens je kaartje in de onderste van de 2 slots te steken en dan te installeren. Kan dat je kaartje een vermomde Type3 kaart is. Dan zou slot1 (onderste) wel moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook geprobeerd Four, maar er blijft staan "de stuurprogrammas voor dit apparaat zijn niet correct geinstalleerd. [...] (Code 28)"

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 21:12:
Dat heb ik ook geprobeerd Four, maar er blijft staan "de stuurprogrammas voor dit apparaat zijn niet correct geinstalleerd. [...] (Code 28)"
Heb je de juiste goede drivers al gedownload en geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het bestand 3c589x1.exe gedownload en uitgepakt, en toen net589b.inf gebruikt bij "nieuwe hardware installeren, diskette"

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Kaart kaduuk. Wat jij FastBunny?

Verwijderd

Topicstarter
die verkoper zei dat het een "pulled" kaart was, betekend dat dat ie uit een systeem komt of zo

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Titel ff genormaliseerd

Verwijderd

heb je al eens gekeken of er speciale PCMCIA drivers zijn voor je laptop? ik heb zoiets een keer mee gemaakt bij een aantal HP laptops, moest je een speciale PCMCIA driver installen voor het werkte. Anders een 98 installen, die gaat beter om met "dat" soort poorten.
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een HP laptop, een omnibook 2000CT om precies te zijn. Heb je enig id waar ik die driver zou kunnen vinden?

Verwijderd

Ik weet niet of je de NL of EN versie wil, maar ja kan ze hier downloaden: http://h20004.www2.hp.com...rix/matrix31751en_US.html

Verwijderd

link hier boven is goed en dan de HP CardBus Support for HP OmniBook 5700/2000 downloaden. suc6

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Four schreef op 24 November 2002 @ 21:22:
Kaart kaduuk. Wat jij FastBunny?
Begin dat idee ook te krijgen, die kaarten worden altijd gewoon normaal herkent namelijk. Probeer eens een diagnostic tooltje dat ook te downloaden is :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de HP CardBus Support for HP OmniBook 5700/2000 geinstalleerd, maar heb nog steeds hetzelfde probleem...

Verwijderd

heb je na het installeren van die driver, de pcmcia apparaten die er stonden 2 stuks (weet ff de naam niet uit mn hoofd) weggegooit en opnieuw opgestart? Heb je verder trouwens bij apparaat beheer geen vraag tekens staan?
Misschien anders toch kaduk? Of eens Windows 98 proberen

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
verder geen vraagtekens neen, maar heb die texas instruments pcmcia bus drivers niet weggedaan waarom moet dat (daar staan dus geen uitroeptekens bij)

Verwijderd

ik moet t uit mn geheugen halen, maar met de install van windows 95, worden er 2 drivers geinstalleerd (texas...) en wordt er 1 device niet herkent, na de install van die update, wordt dat onbekende apparaat geinstalled, maar of die 2 drivers die er al stonden vervangen worden weet ik niet, misschien de hele handel eens weg mikken, kaart er uit. Opnieuw opstarten, wachten tot alles herkent is,rebooten, opstarten, kaart er indrukken, 3com drivers evt installen en als dat niet werkt houdt t voor mij op. Misschien de kaart testen in een andere pc?

Verwijderd

Zal proberen om er morgen op mn werk ff naar te kijken, als ik er aan toe kom. En als er nog een 2000CT ligt

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank michiel!

Verwijderd

Ik heb vandaag een 2000CT (kaal) geïnstalleerd met Windows 95 (nl).
daarna de pcmcia kaarten aan gezet (rode kruizen weg).
PC opnieuw opgestart, na het opstarten 3com kaartje er in, toen hing de pc, paar keer geprobeerd, maar ging hangen.

Dus HP drivers voor de pcmcia poorten (texas instruments) geïnstalleerd en daarna het kaartje er in, vind m automatisch, installeert automatisch goeie drivers en het werkt. Dus helaas bij mij geen gekkigheid.

Wat ik eigenlijk wil weten: je hebt die pcmcia poort drivers geinstalleerd, als je de kaart er dan uithaald, gaat deze dan ook bij apparaat beheer netjes weg?
En ook bij start,instellingen,conf. Scherm, netwerk?

Zo niet dan zou je de netwerk adapter bij netwerk en bij apparaat beheer weg kunnen gooien,
Kaart er uit, pc opnieuw starten en als Windows dan weer draait de kaart er weer indrukken.
Als het goed is moet Windows deze kaart dan weer opnieuw installeren.

Maar dit is allemaal wel erg gekut, heb je de kaart inmiddels al eens in een Windows 2000 machine getest of zo?

En is Windows 98 erop installeren geen optie? Het is toch tenslotte een P133 met 32 Mb geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Op een win 2000 laptop doet hij het. (wordt automatisch herkend) Ik ben nu bezig met win98 installeren. Nou maar hopen dat ie het daar doet, tis nogal een gekut vanwege de kleine hardeschijf van 1GB waar ik nog maar 250 mb vrij heb. Maar ik laat snel weten of het gelukt is. Kaart is iig niet kapot.

Verwijderd

Ben benieuwd!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb win98 nu geinstalt en als ik de kaart op mijn chello kabelmodem aansluit gaat 't lampje branden. hij wordt nu ook gewoon normaal herkent. (plug en play). Alleen ik kan met dat ding geen verbinding maken met internet. Sluit chello bepaalde netwerkkaarten af of zo? of is het geen crosslinglinked kabel? op mijn normale pc kan ik em ook niet verbinden hoewel ik de tweakersguide voor netwerk aanleggen gewoon heb doorlopen. Vgs mij ben ik gewoon dom ofzo :s maar ik krijg em niet werkend.

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
misschien moet je hem er nog niet in proppen, die setup draaien van je kaart, en dan nadat ie opnieuw opgestart is die pcmcia erin proppen.
net zoals je met usb doet.

staat me iets van bij toen ik ongeveer hetzelfde probleem had

Verwijderd

tharula: bij chello is het mac adres (unieke adres) van de netwerkkaart gekoppeld aan de verbinding, dus als je van netwerk kaart wisseld, moet je het mac adres laten veranderen bij chello. Ik las laatst ergens dat je dit ook zelf kan veranderen, maar dat lijkt me sterk. Hier zijn wel weer andere oplossingen voor te verzinnen (server/router), daar is hier genoeg over te vinden. Maar je kaart werkt!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 00:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
we hebben hier de hele avond zitten klooien en nou zijn we er achter dat we mijn pc en mijn laptop niet verbonden kunnen worden omdat die kabel die standaard bij de pcmcia kaart zit niet cross linked is. Dit wisten we indirect al omdat mijn kaart het deed in een netwerk met hub. Dus moet ik nou iemand met een tang vragen om dat kabeltje cl te maken? werkt ie dan wel?

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-08 02:22

The Wrecker

Networking Rulez

yep dan zou ie moeten werken
Pagina: 1