Nieuwe PC en Chello: gaat dat zomaar?

Pagina: 1
Acties:

• PLozekoot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01 20:10
Hoi,

Morgen krijg ik dus mijn nieuwe systeem en vroeg me dus af of ik die pc zomaar aan mijn chellokabeltje kan hangen? Ik hoorde dat chello je verbinding koppelt aan je mac adres en dat het dan niet gaat? Ook zag ik in de faq dat je je mac adres kan veranderen :) vraag is dus.. Kan ik mijn pctje gelijk aan het internet hangen of moet ik eerst mac adres van oude nic op nieuwe pc's nic zetten?

Thnx,

Pieter

Verwijderd

Volgens mij is dit inderdaad bij chello het geval, maar ik denk dat ze op dit soort dingen wel voorbereid zijn bij chello (anders zou je natuurlijk geen andere pc kunnen kopen). Je kunt ze ook even bellen of ze je mac-adres willen vernieuwen en het zal vast ook wel ergens in de Faq bij chello staan.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
PLozekoot schreef op 24 November 2002 @ 20:25:
Hoi,

Morgen krijg ik dus mijn nieuwe systeem en vroeg me dus af of ik die pc zomaar aan mijn chellokabeltje kan hangen? Ik hoorde dat chello je verbinding koppelt aan je mac adres en dat het dan niet gaat? Ook zag ik in de faq dat je je mac adres kan veranderen :) vraag is dus.. Kan ik mijn pctje gelijk aan het internet hangen of moet ik eerst mac adres van oude nic op nieuwe pc's nic zetten?
Je geeft het antwoord zelf al :D

btw. hier zijn al tig topics over tevinden, moraal, het verschilt per regio.

• PLozekoot
Ja ok, ik heb gezoekt ja.. maar vroeg me af od dat Mac Adres faken wel goed werkt? of moet ik dat gewoon zien als tijdelijke oplossing.. roeptu maar :)

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:49

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

wrom zet je nie gewoon die netwerkkaart in je nieuwe pc....
ze kunnen ook een mac clear doen maar gewoon ff nic op andere pc douwen is simpeler dan 3 uur bellen ^^

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Kan je de chello netwerk kaart niet meeverhuizen?? Dat lijkt me het makkelijkst.

edit. moet sneller typen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 21:01 ]

• PLozekoot
jah op zich zou ik dat ook wel doen..nicje uit ene pc mikken en in andere pc mikken, maar ja.. wil zaterdag ff router instelle en heb geen zin om nic dan weer terug te zetten naar andere pc..btw.. weet eigenlijk niet of ik op nieuwe systeem nog wel pci-sloten vrij heb :D

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

PLozekoot schreef op 24 November 2002 @ 21:03:
jah op zich zou ik dat ook wel doen..nicje uit ene pc mikken en in andere pc mikken, maar ja.. wil zaterdag ff router instelle en heb geen zin om nic dan weer terug te zetten naar andere pc..btw.. weet eigenlijk niet of ik op nieuwe systeem nog wel pci-sloten vrij heb :D
Je krijgt meestal 5 sloten dus dat moet wel lukken tenzij je FastBunny heet ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• PLozekoot
maar dan nog mijn argument om dan weer terug te moeten zetten ;)

Verwijderd

als je je huidige netwerkkaart in je oude pc in jou nieuwe pc steekt
dan kan je als het goed is gelijk internetten
als je dat niet doet moet je eerst alles vrijgeven en het plugje in je nieuwe netwerkkaart pluggen en mac adres wijzigen ( hou wel je contract bij je want je moet serienummers enz.. doorgeven )

• PLozekoot
maja als ik dus mijn nieuwe nic gewoon ff softwarematig die mac doorgeef doettie het ook en hoef ik niet weer te gaan zitten miepen :)?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

PLozekoot schreef op 24 November 2002 @ 21:14:
maja als ik dus mijn nieuwe nic gewoon ff softwarematig die mac doorgeef doettie het ook en hoef ik niet weer te gaan zitten miepen :)?
jep oude mac adres naar de router klonen, werkt prima

• PLozekoot
allright!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:37
Niet zo moeilijk doen jongens....
voor windows 9x: run -> winipcfg en dan een release doen van je ip adres.
voor winnt, 2000, xp: run -> cmd -> ipconfig /release

Daarna pc afsluiten en nieuwe eraan hangen. Klaar...

Anders wordt je ip adres reservering niet vrijgegeven en krijgt de nieuwe pc hem dus niet.

Heb dit 100'en malen gedaan bij verschillende mensen ivm af en toe aansluiten van laptop.

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 17:17

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ik had nergens problemen mee toen ik de nieuwe pc kreeg. Kon ik gewoon het "chello kabeltje" in de onboard netwerk kaart stoppen en alles werkte meteen na het juist ip e.d. ingestelt te hebben!!

Mijn iRacing Profiel

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

idd volgens mij is het mac adres van de modem. (ik heb onderhand al 4/5 verschillende kaarten gebruikt)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Hier in rotterdam bij mij ligt het inderdaad aan je modem. Wat heet ik kan zonder probleem 3 a 4 pc's aansluiten tegelijk :)

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag bij een kennis (in Amsterdam) de nieuwe Aldi pc aangesloten en geprobeerd de onboard netwerk aansluiting te gebruiken. Ik kreeg geen internet verbinding. Nadat ik de (oude) netwerk in deze pc had gestoken kon ik via deze kaart wel het internet op. Kan ik hier ook de truuk gebruiken van 'ipconfig /release' ??? Het is zo zonde om de onboard netwerk voorziening niet te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 11:10 . Reden: Plaats toegevoegd ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

NightMare schreef op 25 november 2002 @ 10:42:
Niet zo moeilijk doen jongens....
voor windows 9x: run -> winipcfg en dan een release doen van je ip adres.
voor winnt, 2000, xp: run -> cmd -> ipconfig /release

Daarna pc afsluiten en nieuwe eraan hangen. Klaar...

Anders wordt je ip adres reservering niet vrijgegeven en krijgt de nieuwe pc hem dus niet.

Heb dit 100'en malen gedaan bij verschillende mensen ivm af en toe aansluiten van laptop.
Laat me raden... Je hebt een Terayon-modem. Bij de andere 7 type modems werkt dat niet. :/

Rommelen aan je macadres is altijd een beetje een vage en ongehoorde oplossing. Gewoon een principekwestie. Als je een nieuwe auto koopt zet je je oude nummerbord er toch ook niet op...

Affijn, VRRAAAAAAAAAAGJE aan topicstarter: wat voor modem heb je?

[ Voor 23% gewijzigd door Bergen op 25-11-2002 11:24 ]

Verwijderd

In sommige regio's waar chello wordt aangeboden kan je idd niet zomaar je NIC verwisselen. In andere regio's gaat dit wel. Dit ligt aan het gebruikte modem.

Maar je kan gewoon de helpdesk bellen en zeggen dat je een nieuwe NIC hebt. Als ze mochten vragen waarom, wat ik mij niet kan voorstellen, zeg je gewoon dat hij defect is ofzo. Iig zij stellen het opnieuw in en je kan weer internetten.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 11:29:
...
Als ze mochten vragen waarom, wat ik mij niet kan voorstellen, ...
Inderdaad, daar vragen we niet naar... Doet dat er toe? :)

Maarja, aangezien er meestal een wachtrij staat bij de helpdesk (eind zondagavond was er geen wachtrij :D) proberen we het gewoon via deze draad op te lossen en wijzen we topicstarter niet meteen naar de helpdesk...

[ Voor 32% gewijzigd door Bergen op 25-11-2002 17:32 ]

Pagina: 1