[router] werkt niet met @home

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:01
Vandaag op de hcc was ik op zoek gegaan naar een leuke router. Dus ik wat gekeken op verschillende stands Om me een beetje te orienteren. Oke dus ik naar de stand van Funprice, toen vertelden deze mij dat ik omdat ik een @home account heb ik geen router kan gebruiken omdat deze de naam van het @home domein niet aan kan nemen.
Omdat deze bijde onderstaande routers allebei 59 euro waren leken dit mij geschikte goedkope kandidaten om gekoppeld te worden aan mijn @home account. Bij andere stands wisten ze ook niet of de routers aan @home te koppelen waren dus heb ik er uiteindelijk maar geen gekocht.

Is het nu waar wat Funprice mij verteld heeft? Ik denk namelijk van niet, maar ik ga niet iets kopen waarvan ik niet zeker weet of het werkt en zeken niet op een beus. (daarom heb ik maar 2 boeken over php gekocht dat werkt tenminste zeker ;) )

Barricade SMC7004VBR
Unex NexIP - IS050e

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
onzin bij een beetje een router is gewoon netjes je 'cc nummer' in te stellen

A wise man's life is based around fuck you

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:01
Als dit zo is ga ik die mannen bij funprice eens een mailtje sturen hierover... het kan natuurlijk niet zo zijn dat hun personeel verkeerde voorlichting geeft. Ik begon echt aan mezelf te twijfelen. Maargoed ik dacht gewoon dat ik dan een router nodig had van een wat bekender merk lees 3com etc.

Het leek mij ook onwaarschijnlijk maar ik baal nu wel. want 59 euro voor een leuke router is niet duur.

Verwijderd

zwelgje schreef op 24 november 2002 @ 20:23:
onzin bij een beetje een router is gewoon netjes je 'cc nummer' in te stellen
Cp-nummer is het,

Maar inderdaad, een router werkt gewoon normaal op @home net zoals elke andere provider ook goed werkt. Beetje meer kennis mag je toch wel verwachten op een computerbeurs

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
veel mensen denken dat je aan moet geven dat je in werkgroep of domein '@home' moet zitten, maar die DHCP server kijkt enkel naar je hostname.. je cpxxxx-x nummer dus.. En die is in bijna elke router in te stellen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik heb een e-tech router, ook van de funprice, werkt perfect i.c.m. @home hoor.
En ik denk alle andere routers ook wel!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 11:02

sds

maar de vraag is dus of die in de twee genoemde routers ingesteld kan worden...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:50
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 20:28:
[...]

Cp-nummer is het,

Maar inderdaad, een router werkt gewoon normaal op @home net zoals elke andere provider ook goed werkt. Beetje meer kennis mag je toch wel verwachten op een computerbeurs
:+ Ik heb een CO nummer :)

(CO63356-A.olden1.ov.home.nl om pecies te zijn :) )

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51
ik een CC :) Maar ik heb ook die Barricade gekocht, mooi apparaatje is het hoor, vet klein. klik

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

cc = castel
cp = palet
co = cogas?

Vrijwel al die routers werken, maar om 'm dynamisch in te stellen (IPnr, bedoel ik), moet je de hostname (dat cp, cc, co nummer) kunnen instellen op de router in de DHCP instellingen. Of dat in elke router kan weet ik niet. Van de meeste routers is op de website van de fabrikant wel een handleiding te vinden waar dit in staat. Kun je die hostname niet instellen bij de DHCP settings van de router, dan zul je 'm statisch moeten configureren en daar is @Home niet zo blij mee.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 15:13

chromeeh

the Gnome

rvm schreef op 24 November 2002 @ 21:24:
cc = castel
cp = palet
co = cogas?

Vrijwel al die routers werken, maar om 'm dynamisch in te stellen (IPnr, bedoel ik), moet je de hostname (dat cp, cc, co nummer) kunnen instellen op de router in de DHCP instellingen. Of dat in elke router kan weet ik niet. Van de meeste routers is op de website van de fabrikant wel een handleiding te vinden waar dit in staat. Kun je die hostname niet instellen bij de DHCP settings van de router, dan zul je 'm statisch moeten configureren en daar is @Home niet zo blij mee.
De meeste standaard Broadband routers (lees: Cable/xDSL routers) hebben de mogelijkheid om een hostname o.i.d in te vullen.....
Maybe is het verstandig om er even na te vragen als je een router wilt kopen :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier een sitecom router/switch en die werkt perfect met @home

Verwijderd

Toevallig heb ik zelf net een router gekocht op de HCC voor 59.00 euro.
Het merk is Twister en werkt gewoon onder @home.
Dus daar heb je echt geen dure 3com router voor nodig. ;)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb die Barricade al wat eerder gekocht bij Funprice voor 89 euro ook voor een @home kabelaansluiting, hij draait als een tierelier.. :D

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 20:28:
[...]

Cp-nummer is het,

Ik heb CC :+

[edit]
Ik heb @home hier perfect draaien met een Draytek Vigor2200E. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Copyman op 25-11-2002 09:15 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 20:59

XPointman

ja, of niet

is het mogelijk om een kabelmodem direct aan een switch te leggen zodat je het internet gelijk deelt op die manier? of is tussenkomst van een router of pc nodig om het naar meerdere pc's door te verbinden? wellicht beetje n00b vraag...

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
XPointman schreef op 25 November 2002 @ 12:37:
is het mogelijk om een kabelmodem direct aan een switch te leggen zodat je het internet gelijk deelt op die manier? of is tussenkomst van een router of pc nodig om het naar meerdere pc's door te verbinden? wellicht beetje n00b vraag...
tot voorkort kon je nog extra cc/cp/co/cm nummers aanvragen bij @home. Dat kan niet meer dus is de tussenkomst van een router/server noodzakelijk.....

do or do not, there is no try

Verwijderd

ik heb ook een @home verbinding en ben ook op zoek naar een router.
Ik dacht eerst aan een sitecom 4p switch maar zag laatst een leuek router bij een zaak bij mij in de buur. HEt is volgens mij een beetje een onbekent merk
Iemand ervaring of dit met @home werkt?

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 11:40
Fantomas schreef op 24 november 2002 @ 22:50:
Ik heb hier een sitecom router/switch en die werkt perfect met @home
me 2

Verwijderd

of kan ik toch beter een Sitecom router kopen? Wat bekender en zo te lezen doet ie eht goed met @home

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 13:08:
Ik dacht eerst aan een sitecom 4p switch maar zag laatst een leuek router bij een zaak bij mij in de buur. HEt is volgens mij een beetje een onbekent merk
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 13:12:
of kan ik toch beter een Sitecom router kopen? Wat bekender en zo te lezen doet ie eht goed met @home
ten eerste deze 2 had je in 1 post kunnen zetten, daarbij komt dat je nu een topic van 2 weken geleden weer op haald waar meteen uit blijkt dat je de draad niet gelezen hebt:
Harkelaar schreef op 25 November 2002 @ 13:50:
tot voorkort kon je nog extra cc/cp/co/cm nummers aanvragen bij @home. Dat kan niet meer dus is de tussenkomst van een router/server noodzakelijk.....
;)

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 16:25

spacy

+++

ik ben al een paar keer tegen gekomen dat het MAC nummer van je NIC overgenomen moet worden in de router en hij dan oppeens wel zonder problemen werkt.
ga dit dus maar eens proberen

dit is al 3x een oplossing geweest voor @home abbonees in Assen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 13:08:

Vraag het ff aan de winkel ofzo :?
Niet echt iets om dit topic voor omhoog te vrotten iig ....

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.