ADSL..kan dit of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:24
Dag mensen,

Ik ga ADSL nemen.

Maar ik zit met een vraag!

Het zit namelijk zo, m'n vader heeft een computer en ik heb heb d'r een. Deze staan niet via een netwerk inverbinding met elkaar.
Momenteel hebben we allebei een ISDN modem.

Maar als we ADSL krijgen willen uiteraard allebei internetten! :) dus ik moet sowieso een ADSL modem, maar wat moet ik doen om ons beiden te laten internetten (liefst zonder netwerk)?
Ik wil dus voorkomen dat een van de computer constant aan moet blijven staan zodat de ander kan kan internetten

Ok ik hoop dat jullie het probleem begrijpen en de hulp wordt opprijsgesteld _/-\o_

Groeten,

Evert

The sky is the limit

Verwijderd

welkom op het forum.
maar deze vraag is al heel vaak voorbij gekomen en om steeds antwoord te moeten geven op dezelfde vraag word saai en daarom hebben onze modjes een Faq geschreven en hier staan dit soort vragen in.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een hardware router ertussen gooien :)
waarom liefst zonder netwerk :?
als jij niet wilt kan ie niet op je pc kijken hoor :P

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lees de FAQ over internet delen eens :) Verder kun je gemakkelijk je modem (die je van de KPN krijgt) ombouwen tot router, dan hoef je er alleen nog maar een siwtch aan te hangen en kabels naar de computers....
Zonder netwerk gaat het een beetje moeilijk worden ;)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21
De nieuwe modems van KPN kan je als router instellen (oude moest je eerst tweaken), dan hang je m aan een switch, vervolgens stop je in beide computers een netwerkkaart en verbind je deze met een cat5 kabel met de switch.

[ Voor 9% gewijzigd door Pc123 op 24-11-2002 20:37 ]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Pc123 schreef op 24 November 2002 @ 20:36:
De nieuwe modems van KPN kan je als router instellen (oude moest je eerst tweaken), dan hang je m aan een switch, vervolgens stop je in beide computers een netwerkkaart en verbind je deze met een cat5 kabel met de switch.
Kan dat? Gaat het dan alleen om het ethernet modem? [lijkt me wel eigelijk]

Hmz :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 21:19

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Kijk eens bij Versatel daar staan hele mooie plaatjes hoe je computers moet opstellen :-)

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:24
Heel erg bedankt voor alle tip!!!

groeten,

Evert

The sky is the limit

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Scatman_II schreef op 24 November 2002 @ 20:45:
[...]

Kan dat? Gaat het dan alleen om het ethernet modem? [lijkt me wel eigelijk]

Hmz :)
Ja alleen het nieuwe (Alcatel Speedtouch Thompson 510) ethernetmodem heeft deze functie. Het usb modem dus niet.
neudeboules schreef op 24 November 2002 @ 20:50:
Kijk eens bij Versatel daar staan hele mooie plaatjes hoe je computers moet opstellen :-)
oe oe oe plaatjes kijken! :P

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Hier is een spciale FaQ voor gemaakt :)

Het komt er op neer dat je met een Ethernetmodem het internet kan delen. Dan kun je door er een HUB tussen te zetten tientallen Pc's aansluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.