pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• bigboss
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probleem: eerst kon ik de pc nog gewoon aanzetten, maar toen startte hij niet meer door dwz ie deed iets met hd en dvdspeler maar verder niks. Alleen de hd- en powerlampjes bleven branden. Geen beeld, geen hd-activiteit, helemaal niks. Soms (na tig keer proberen) had ik geluk en startte ie wel door en kreeg ik de standaard opstartschermen te zien.

Toen heb ik het hele systeem uit elkaar geschroefd, onderdelen goed bekeken (niks aan te zien) en weer in elkaar gezet (nee ik heb niks gemold). Ik druk op de powerknop, lampjes gaan even aan en meteen weer uit (flits). Hij doet nu dus nog minder dan eerst. :(

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Moederbord defect? en hoe kom ik er achter?

De specs van het systeem:

Chieftec DH-01W kast
300W Chieftec voeding
Noname (Fastfame 9VAAV ofzoiets) moederbord
Intel Celeron 733Mhz
256MB SD-RAM 133 Mhz
Maxtor 40 GB HD
Aopen 16x/48x DVD
Matrox G400 16MB video
IBM Etherjet 10/100 NIC

[ Voor 7% gewijzigd door bigboss op 24-11-2002 20:15 ]

"Bug? That's not a bug, that's a feature."

• bigboss
  • Niet online
Ok, de voeding is verrot (ff het systeen getest met een andere voeding), waarschijnlijk een zekering ofzo.

Met een andere voeding in de pc is het probleem nog altijd hetzelfde. Hij start niet door. Ideeen zijn welkom....

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
uh, je geeft zelf het moederboord aan. ik zou ff de bios resetten en als dat niet werkt bij iemand met een vergelijk bare pc, de boel over plaatsen, dan heb je de fout zo gevonden :)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Een vriend van mij had ook zoiets, bleek gewoon het moederbord naar de kl*te te zijn. Maar valt gewoon onder garantie waarschijnlijk.

Enne ik heb zelf ook weleens zoiets gehad:
1. Zet de comp. aan
2. Lampjes gaan branden, Cd-rom gaat draaien enz
Maar ik kreeg dus geen beeld, en hij startte ook niet door (maar hij viel nie uit). Toen drukte ik dus op Insert (dat knopie op je toetsenbord) tijdens het opstarten en het beeld sprong weer aan :) dat was een goedkope oplossing

• bigboss
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 00:14:
Een vriend van mij had ook zoiets, bleek gewoon het moederbord naar de kl*te te zijn. Maar valt gewoon onder garantie waarschijnlijk.

Enne ik heb zelf ook weleens zoiets gehad:
1. Zet de comp. aan
2. Lampjes gaan branden, Cd-rom gaat draaien enz
Maar ik kreeg dus geen beeld, en hij startte ook niet door (maar hij viel nie uit). Toen drukte ik dus op Insert (dat knopie op je toetsenbord) tijdens het opstarten en het beeld sprong weer aan :) dat was een goedkope oplossing
Hmmm, dat klinkt wel erg simpel maar ik zal het eens proberen. Thanx!